Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Huijauspuhelut
retkeilijä:
Tämän otsakkeen alle sopii hyvin pikku pakinani Puhelinhujjaus. Se on luettavissa kotisivullani.
Mutta onko kyseessä huijaus jai hujaus? Sen päättää lukija.
(Pakinat 2020 vaihtuvat kotisivullani ja uuden tultua poisten entisen)
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Vaeltaja - 14.02.2020 kello on 22:45 ---Viime viikolla tuli yksi soitto, ennen puhelun katkaisemista +881 suunnasta vaimon puhelimeen. Poistin sen heti vastaamattomien puhelujen muistista, kun vaimo tuli kysymään. Mitä hän tekee tämän näköisestä numerosta tulleelle, vain kerran soineelle soitolle.
--- Lainaus päättyy ---
Siihenkun laittaa vielä eston, niin eipä soittele toiste.
jus66si:
--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki - 14.02.2020 kello on 17:59 ---Tuli puhelu +21 aikuisesta numerosta, katsoin fonektalta mistä tu oli tunisiasta soi vain kerran ja loppui älkää vastatko voi tulla kalliiksi.taihi soittako takaisin .
--- Lainaus päättyy ---
Mulle tuli eilen kaksi "häläriä". Tunisian suuntanumero näkyi olevan kun googletin.Poistin kännykästä ne samantien etten vahingossa kilauta takaisin.
seppoko:
Sain tänään kaksi puhelua. Toinen tuli numerosta +38523235153 Kroatiasta. Puhelinilmoittaa soittajaksi ZAJEDNICKI ODVJETNICKI URED MANDIC JANUSKA SMILJANA BULJA...
En vastanut, mutta onko kellään tuohon kielitaitoa?
Toinen puhelu tuli numerosta +358437192973. Oli ilmeisesti "Microsoft tuesta" Intiasta kun puhui englantia.
mjh48:
Eilen tuli puhelu Briteistä (+44) ja soittaja tiesi kenelle puhuu, mutta ei osannut suomea.
En vastannut nimellä niin kuin normaalisti, vaan vastasin haloo.
Kyseli, Markku ”do you speak english” mutta kun jututin suomeksi ja sanoin etten ymmärrä englantia, niin soittaja katkaisi puhelun.
Minulla ei ole mitään asioita kesken ulkomaille, joten en alkanut kysellä mistä on kyse.
Joskus on tarjottu Microsoft tukea, myös englanniksi, mutta lopettivat kun kysyin suomeksi mitä tekoa Microsoftilla on minun linux koneen kanssa.
Ymmärsi varmaan sanan linux. :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta