rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Moottorinlämmitin  (Luettu 8350 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:07
  • Lempäälä
Vs: Moottorinlämmitin
« Vastaus #30 : 6.01.2023 kello on 08:28 »
Ainakaan tässä (Hintakaaren) asennuskuvassa ei kiertosuunta ole vastainen.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Sen sijaan sijoitus poikkeavasti lämppärikennon jälkeen vs. TT, weba, eberi.. mutta voihan sen korjata  :D

E: Eikä muiden ohjeiden mukaan lämppäriä pidä sijoittaa noin ylös (kuten kuvassa), jotta ei ilmakuplia ja lämpöä kertyisi siihen - vaan siis about moottorin puolenvälin korkeuteen.
Ja tietääkseni kaikki sähköisten moott.lämmitin valmistajat kieltävät lämmittämisen moottorin käydessä. Jossain mainittiin elementin vastuksen ylikuormittuminen/vaurioituminen.
  Kyllä minun mielestä kiertosuunta on vastainen?
  Mielestäni moottorin yläosasta neste menee lämpärin kennon yläosaan. Sieltä se palaa alas jonnekkin vesipumpun imupuolelle.
  Tässä oooppelissa kuuma vesi lähtee termostaattikotelol ta, ennen termostaattia. Paluuputki lämppärin kennolta menee jonnekkin alas, pakko mennä vesipumpulle jotta kiertää.
  Starttimoottorin vierestä löysin tilan tälle lämmittimelle, joten ilma poistuu hyvin.
  Lohkolämmitintä käyttäessäni yleensä olen käynnistänyt moottorin ekana. Seuraavaksi putsannut lumia, viimeiseksi ennen lähtöä kerännyt sähköjohdon pois, en tosin ihan aina. ;D
  Tällä lämmittimellä en oo kokeillut--ainakaan toistaiseksi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:36
Vs: Moottorinlämmitin
« Vastaus #31 : 6.01.2023 kello on 10:43 »
   Lohkolämmitintä käyttäessäni yleensä olen käynnistänyt moottorin ekana. Seuraavaksi putsannut lumia, viimeiseksi ennen lähtöä kerännyt sähköjohdon pois, en tosin ihan aina. ;D
  Tällä lämmittimellä en oo kokeillut--ainakaan toistaiseksi.
Minä olen ottanut aina ensin lohkolämmittimen johdon irti...

Ensin johto irti, sitten auto käymään ja lopuksi putsaus auton käydessä. Mulla on sellainen pakkomielteinen käsitys, että toimnnassa oleva vastus saattaisi vaurioitua moottorin käydessä värinöistä. Voin olla väärässäkin.