Tekniikkakeskustelut > Projektit

Solifer -08 kosteutta

<< < (3/10) > >>

Masa matkailija:
Vaneri lähtee kastuneesta osasta soiroina pois, tapetti irronnut yleensä kanssa, liima mennyt pilalle, styroksi ainakin pahimmissa kohdissa oli irti vaneerista, jonnekin jää alin musta vaneerikerros. Pakolla ei kannata irroittaa. Sitten pitkä kuivaus. Minun ei tarvinnut styroksia uusia muualta kuin muurahaisten syömästä kohdasta, joka on jo kymmenen vuotta vanha vika. Oma havainto oli maalaus styroksiin jolloin tulee hyvä liimapinta vanerille.
Tapetti kannattaa leikata poikki kiinteän vaneerin kohdalta mahdollisimman läheltä vauriokohtaa. Ehjää kohtaa ei saa irti, on lujassa kiinni. Maali sattui olemaan peltikattomaali, jota oli hyllyssä. Lisäksi vaakapuu oli kovaa vaikka mustunut, mulla meni pari metriä uusiksi kun oli hapantunut hiileksi.
Eikun työhön.

Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla

motksl:
Kiitos kokemuksista, näistä on apua!

mjo33400:
Tälleen korjattiin pojan vaunu.

motksl:
Tuo on ainaki kunnolla sitten tehty. Oon itekin kaksi soliferia aikaisemmin korjaillu. -93 vuosimallin vaunussa ei takaseinän runkomuista ollu mitään jäljellä. Tällä kertaa ajattelin että ei -08 vaunu ole kerenny niin pahaan kuntoon mennä. Mutta niin vaan näyttää takaseinän poikkipuu olevan pehmeä. Ilmeisesti pyörätelineen kiinnitykset valskanneet.

motksl:
Tulipa tuossa jo mieleen myydä vaunu jollekin jolla enemmän aikaa. En ihan ollu varautunu vessankin purkuun. Näyttää että sivulistan kohdalla vähän märkää koko vessan matkalla. Työtähän tuo vaan on ja tarvikkeet ei paljon maksa. Mutta kyllä mietityttää nyt. Vaunu tosin täydellinen meille ja vaikea löytää vastaavaa järkihinnalla.

Toisella seinällä riittäis ottaa 10cm leveä vaakasuikale pois vaneria puuriman kohdalta. Mutta millä sitä ikinä saa enää paikattua nätisti. Ei viittis tuon takia alkaa katosta lattiaan uutta vaneria laittaan päälle.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View