Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Ebl aurinkolataus
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 7.02.2020 kello on 16:56 ---Onko siitä hyötyä?
--- Lainaus päättyy ---
Kysymykseen vastataan vastakysymyksellä.. .
On siitä se hyöty että tietää ajoakun olevan täydessä latauksessa vaikka käyttänyt auton radiota, keskuslukitusta, startannut autoa tehdäkseen pienen siirtymän... Ja täyteen ladattu akku kestää pidempään.
Tässä joitain hyötyjä. Kerro haitat.
Se on totta että akku on vaihtokunnossa jos tyhjenee auton järjestelmien takia. On kuitenkin mukavaa että lapin metsäparkissa auto käynnistyy huonommallakin akulla.
palokurki:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 7.02.2020 kello on 17:00 ---Nykyauto kuukaudessa tyhjää akkunsa eli ei se paneelin antama virta pahasta ole jos vekotin seisoo pidempiä aikoja.
Eipä tarvitse piuhoja viritellä ;)
--- Lainaus päättyy ---
Sillähän minäkin halusin sen säätimen nimenomaan kytkeä niin, että kaikki akut latautuvat. Vaikka siitä silloin melkoinen saittiposmitus alkoikin.
Kuten aiemmin jo sanoin, niin lisämausteena ylipäätään EBL:n kautta kytkemiselle on se latauksen seuranta ajoneuvon omasta näytöstä(vaikka se ei paljon mitään speksejä edes näytä, ainoastaan hupiakkkujen latausjännitteen aurinkokennolla).
K.E.V:
MT-50 antaa paljon paremmat tiedot ja ajoakun tiedot tulee napista auton omalta taululta.
Eikä minun mielestä ole mitään someposmitusta jos kyselee tarkennukset miten se kytketään.
Kuha:
En myöskään tarvii ajoakun latausta, ei se mulla tyhjäks mene. Mut kytken varmaan niin et lataa myös sitä.
Lähinnä mietin tota paneelin tehoa, ja et paljonko virtaa tarvii.
Mulla hupi akku 136ah, eli suositeltava maximi lataus virta olis 13.6A
K.E.V:
Kuten jo ehkä luit, se ei ole ihan helppo homma kytkeä että lataa ajoakkua.
Onnea ja menestystä.
Tuo lataustarvehan riippuu kokoaikaisesta kulutuksestasi.
Se ei lue missään etukäteen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta