Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Ebl aurinkolataus
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 7.02.2020 kello on 11:14 ---Periaatetta selkeyttänee kuva Schaudtin, eli EBL:ään suoraan liitettävän säätimen johtimista. Virta ajoakun latausta varten ryöstetään kuvassa näkyvällä liittimellä.
--- Lainaus päättyy ---
Pitääkö se kytkeä jollain johdolla ajoakkuun? Minulla on ajoakku konepellin alla, EBL kuskin penkin alla ja hupiakut puolidinetten istuinryhmän alla olevan luukun alla. Aikamoinen piuhojen vetäminen.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 7.02.2020 kello on 11:46 ---Pitääkö se kytkeä jollain johdolla ajoakkuun? Minulla on ajoakku konepellin alla, EBL kuskin penkin alla ja hupiakut puolidinetten istuinryhmän alla olevan luukun alla. Aikamoinen piuhojen vetäminen.
--- Lainaus päättyy ---
Asiasta mitään ymmärtämättä, kysyn: Eikö sieltä ajoakulta jo tule kaapeli sinne EBL:lle? Eikö se ole sama kumpaan päähän sitä kaapelia liittää sen paneelin säätimen?
Vai nouseeko savu?
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 7.02.2020 kello on 12:07 ---Asiasta mitään ymmärtämättä, kysyn: Eikö sieltä ajoakulta jo tule kaapeli sinne EBL:lle? Eikö se ole sama kumpaan päähän sitä kaapelia liittää sen paneelin säätimen?
Vai nouseeko savu?
--- Lainaus päättyy ---
Tulee, mutta EBL:n läpi ja toimii vain auton käydessä
Ja ainakin minulla olisi ajoakulle paneelin kytkeminen hirveä jobi. Ei ole mitään ongelmaa kun se on suoraan hupiakuissa.
Kerran oli ajoakussa paukut vähissä kun oli väärin kytketty autoradio edellisen omistajan toimesta .
No otin ctecin kaapista ja invertteri kaukosäätimestä tulille. Syötin tupakansytyttimestä ajoakkuun vartin verran latausta ja auto käyntiin sitten.
palokurki:
Muistaakseni homma menee jotakuinkin näin:
Jos laittaa auton töpselin perään, niin virta kiertää EBL:n kautta ja 2 A menee ajoakkuun koko ajan ja hupiakkuihin tarpeen mukaan.
Kytkettäessä aurinkopaneelisääti men suoraan EBL:ään se laitetaan siihen erilliseen solar regler-liittimeen. Tätä kautta ajoakku ei lataudu, ainoastaan hupiakut. Laittamassani kuvassa tuon säätimen mukana tulee johto, jolla saadaan myös se ajoakku latautumaan aurinkopaneelilla. Se, että onko siitä mitään hyötyä, niin siitä voi kinastella monta sivua. Kytkennän voi siis tehdä ilman ajoakun latausta, jos haluaa ja latailla aurinkopaneelilla vain hupiakkuja. Tai kytkeä säädin suoraan hupiakkuihin ja jättää EBL pois välistä.
Kun kytkee EBL:ään niin pienenä boonuksena mainittakoon, että latausta voi seurata silloin auton omasta paneelista.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 7.02.2020 kello on 12:13 ---Tulee, mutta EBL:n läpi ja latausteho heikko (rajoitettu)
--- Lainaus päättyy ---
Et sitten ymmärtänyt mun kysymystä. Kytkentä ei EBL:n läpi, vaan suoraan siihen kaapeliin, joka tulee ajoakulta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta