rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Thetford C200  (Luettu 4263 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.03.2024 kello on 18:36
Thetford C200
« : 26.01.2020 kello on 15:14 »
Apua kaivataan. Wc vuoti vedet kasetin säiliön päälle ja siitä wc kasetin alle ja perälle. Huulitiiviste ei vuoda ja vuoto tipputteli pytyn huuhteluletkua pitkin alas. Huollosta neuvoivat uusimaan tämän magneetriventtiilin liittyvät kierrettävän letkuliitännän. Kuulemma näitä jäätyy ja hajoaa. Vedet olen tyhjännyt mutta ei auttanut näköjään kun pääsi jäätymään.

Eli pitääkö pönttö irrottaa että pääsee mag. Venttiiliin käsiksi?


Lähetetty minun SM-A705FN laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:04
  • Autossa on pyörät
Vs: Thetford C200
« Vastaus #1 : 26.01.2020 kello on 15:32 »
Se vähän riippuu toteuttajasta. Joistain saa venttiilin käsiin sieltä säiliötilasta käsikopelolla. Toisista malja irti. Sekin irtoaa samaisesta säiliöaukosta , olikohan neljä ruuvia.
Tuota magneettiventtiilin osaa myydään erikseen nykyään

https://verkkokauppa.siilincaravan.fi/caravan-tekniikka/tuote/thetford-kasetti-wc:magneettiventtiilin-ja-tiiviste-c-200/9909772/

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:20
Vs: Thetford C200
« Vastaus #2 : 26.01.2020 kello on 17:57 »
..
Huollosta neuvoivat uusimaan tämän magneetriventtiilin liittyvät kierrettävän letkuliitännän. Kuulemma näitä jäätyy ja hajoaa. Vedet olen tyhjännyt mutta ei auttanut näköjään kun pääsi jäätymään.
..
Ihan vaunu asuttuna jääty (lämmöt päällä)?

Ei ainakaan mulla vajaan 12 vuoden aikana. Truman putki kierti tuon huoltotilan, ja mankulta kaatoa tulo suuntaan - kun auton tyhjilleen jättäessä vesien tyhjäyksen jälkeen muisti pitää mankkua jonkin aikaa auki, niin pääsi vesi helmi valumaan tulosuuntaansa, niin ei pakkasella säry..

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.03.2024 kello on 18:36
Vs: Thetford C200
« Vastaus #3 : 26.01.2020 kello on 18:42 »
Kyllä vedet oli tyhjätty ja sitä huuhtelunappia painelin muutamaan kertaan ettei tullut vettä enää.
Pääsi jäätymään jo syksyn ensi pakkasilla luultavasti ja huomasin vasta nyt kun oli käyttöä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:48
  • Savo
Vs: Thetford C200
« Vastaus #4 : 26.01.2020 kello on 19:45 »
Kabessa kerran jouduin vaihtaa itselle.. tuo mutteri oli halki. Ei muuta tarvinnut vaihtaa.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.03.2024 kello on 18:36
Vs: Thetford C200
« Vastaus #5 : 2.02.2020 kello on 14:22 »
Vika korjattu. Tuo mutteri oli haljennut ja kun sen otin irti niin magneettiventtiilin sihdin edestä putosi jääklöntti. Surkea systeemi kun ei tuota kyllä saa oikeasti tyhjäksi muuten kuin putket irti ja paineilmaa sinne.
Saas nähdä kauanko seuraava kestää..

Lähetetty minun SM-A705FN laitteesta Tapatalkilla