rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia  (Luettu 17388 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:29
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #45 : 24.01.2020 kello on 16:14 »
Valitettavan usein eläkeläiset eivät halua maksaa mistään työstä ja päättävät tehdä itse vaikka osaamista ei ole. Onhan niitä lopullisia tapoja tehdä asioita.
https://tukes.fi/onnettomuudet/sahkokuolemat
yksi tapaus mikä liittyi jatkojohtoon. suurinosa liittyi junan katolla kiipeilyyn tai menty koneella liian lähelle voimavirta johtoja.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:29
  • viva la France
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #46 : 24.01.2020 kello on 16:16 »
Mistä eläkeläinen tietää mitä tarvitaan ja mitkä ovat "kunnon laitteet"?
Kysyy siltä ammattimieheltä joka ne paikalleen sitten laittaa, että mitä tarvitaan tai antaa sen ammattilaisen hommata ne vehkeet. Sitä varten se on ammattimies, että eläkeläinenkin saa kamppeet kuntoon ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
  • Autossa on pyörät
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #47 : 24.01.2020 kello on 16:24 »
Ja hankkii kotimaiselta. Saa valtio millä hoitaa sairaat saidat eläkeläiset ja lasten koulutukset

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #48 : 24.01.2020 kello on 16:48 »
Sitä varten se on ammattimies, että eläkeläinenkin saa kamppeet kuntoon ;)
Ohhoh, järkipuheilmaisin piippasi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #49 : 24.01.2020 kello on 16:56 »
yksi tapaus mikä liittyi jatkojohtoon. suurinosa liittyi junan katolla kiipeilyyn tai menty koneella liian lähelle voimavirta johtoja.
Ja tuolta lisää: http://varo.tukes.fi/

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
  • Knaus Eifelland
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #50 : 24.01.2020 kello on 17:12 »
yksi tapaus mikä liittyi jatkojohtoon. suurinosa liittyi junan katolla kiipeilyyn tai menty koneella liian lähelle voimavirta johtoja.

Suurin osa oli ammattimiehiä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:29
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #51 : 24.01.2020 kello on 17:35 »
Kun ostaa kunnon laitteet, niin ei tarvitse paljon lisää laittaa kun ammattimies käy kytkemässä ja sen jälkeen tulee
virta suoraan aina myös alkuperäisiin pistorasioista riippumatta onko maasähkö kiinni vai ei.
On aika paljon mukavampi käyttää kuin viritellä tilanteen mukaan töpseleitä eri rasioihin.
käytännössä 10t autoon ei ole järkevää laittaa tonnin vehkeitä kun ei saa myydessä mitään hyötyä. toki uutta tilatessa kannattaa mutta aina se on tapaus kohtainen. se olisi hyvä että tiedetään minkä hintaluokan autoon yleensä asennetaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:10
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #52 : 24.01.2020 kello on 19:01 »
käytännössä 10t autoon ei ole järkevää laittaa tonnin vehkeitä kun ei saa myydessä mitään hyötyä. toki uutta tilatessa kannattaa mutta aina se on tapaus kohtainen. se olisi hyvä että tiedetään minkä hintaluokan autoon yleensä asennetaan.
Kymmenentuhannen autossakin sähkölaitteiden pitää olla turvallisessa kunnossa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:29
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #53 : 24.01.2020 kello on 19:36 »
Kymmenentuhannen autossakin sähkölaitteiden pitää olla turvallisessa kunnossa.
vieläkin tänäpäivänä saa itse kytkeä miten sattuu sen karavaanari kaapelin itse, se siitä turvallisuudesta.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:43
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #54 : 24.01.2020 kello on 20:07 »
Lopetetaan tämä kitinä nyt taas tähän. Otan nyt järkyttävän riskin ja kytken ITSE sen jatkojohdon siihen invertteriin ja sitä ei estä nyt edes ne sairaat saidat eläkeläiset, lasten koulutukset, junan katoilla kiipeilijät, koneella liian lähelle voimavirta johtoja lentävät, ammattilaiset, "ammattilaiset" eikä kiinanpaketit.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:50
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #55 : 24.01.2020 kello on 21:23 »
käytännössä 10t autoon ei ole järkevää laittaa tonnin vehkeitä kun ei saa myydessä mitään hyötyä. toki uutta tilatessa kannattaa mutta aina se on tapaus kohtainen. se olisi hyvä että tiedetään minkä hintaluokan autoon yleensä asennetaan.
Miksi se pitää myydä...?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:54
  • Callengr
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #56 : 24.01.2020 kello on 21:35 »
Ei  kai sitä aina paaliinkaan laiteta? Saahan ne lisälaitteet irtikin. Kun noita torin tms. ilmoituksia katselee niin on aika paljon noita lisiä myynnissä!

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:29
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #57 : 24.01.2020 kello on 21:45 »
Ei  kai sitä aina paaliinkaan laiteta? Saahan ne lisälaitteet irtikin. Kun noita torin tms. ilmoituksia katselee niin on aika paljon noita lisiä myynnissä!
saa ne laitteet irti, mutta asiantuntioiden mukaan niitä ei saa itse kytkeä takaisin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:50
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #58 : 24.01.2020 kello on 21:53 »
Lopetetaan tämä kitinä nyt taas tähän. Otan nyt järkyttävän riskin ja kytken ITSE sen jatkojohdon siihen invertteriin ja sitä ei estä nyt edes ne sairaat saidat eläkeläiset, lasten koulutukset, junan katoilla kiipeilijät, koneella liian lähelle voimavirta johtoja lentävät, ammattilaiset, "ammattilaiset" eikä kiinanpaketit.
Minä olen ottanut tuon riskin jo vuosia sitten ja vielä tässä heilun...

Elikä invertteri on omassa tilassaan akun läheisyydessä. Sieltä on vedetty jatkojohto sopivaan paikkaan hollille. Jatkojohdon päässä on pistorasioita varmaan puoli tusinaa ja lisäksi virtakatkaisija.
Olen ottanut tavakseni kytkeä ensin invertteri päälle kaukosäätimellä. Sitten jatkojohdon virtakatkaisimesta vasta virta päälle. Jostain ohjeesta muistakseni luin, että marssijärjestys olis tällainen. Kai siihen jotain kiinteitäkin juttuja ja viiverelejä voisi väsätä, mutta kun vähempikin mulle riittää.

12V pistorasioita olen sitten kiinteästi asetellut tarvittaviin paikkoihin ja ne saa keskitetysti kytkettyä omasta paneelistaan vaikka yhden kerrallaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Sähkösuunnitelmia/ideoita/ajatuksia
« Vastaus #59 : 24.01.2020 kello on 23:21 »
käytännössä 10t autoon ei ole järkevää laittaa tonnin vehkeitä kun ei saa myydessä mitään hyötyä.
Ei nämä vehkeet ole mitään sijoituksia joista voisi saada sijoittamansa pääoman myydessä. Varustelen auton oman mukavuuden takia.
Varusteet maksetaan autoissa kerran. Ostettaessa.