rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?  (Luettu 20213 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:28
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #15 : 26.05.2020 kello on 19:41 »
https://www.nettiauto.com/opel/movano?page=3

Noista jokin ?

Ei Viiua, mieluusti jokin muu . . . Yhdestä työautona olevasta Viiusta negatiivistä kokemusta, firmassa ollut "Ooppeleita" parit, murheettomia ovat olleet ( tosin Relluna ja Nissanina mut sama verme )

Paljonko pääsee säästämään jos Saksasta hakee ?  Kielitaito Saksan kohdalla nollilla . . .

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:09
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #16 : 26.05.2020 kello on 19:50 »
Saksaa ei tarvi osata ollenkaan. Ainakin minä oon päässy rahoistani eroon joka kerta vaikka en osaa muita kieliä kun tän kotimaisen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #17 : 27.05.2020 kello on 08:08 »
Itse tekisin huolellisen vertailun, jotta kannattaisiko kuitenkin ostaa valmis peli eikä rakennella.

Ammattimies saattaa tehdä oikeilla materiaaleilla paremmankin kuin tehdasvalmisteinen on, kun ei säästä väärissä paikoissa. Yleensä se kuitenkin on toisin päin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #18 : 27.05.2020 kello on 08:47 »
Itse tekisin huolellisen vertailun, jotta kannattaisiko kuitenkin ostaa valmis peli eikä rakennella.

Ammattimies saattaa tehdä oikeilla materiaaleilla paremmankin kuin tehdasvalmisteinen on, kun ei säästä väärissä paikoissa. Yleensä se kuitenkin on toisin päin.
Komppaan tätä. Lisäksi nuo itse tehdyt ovat lähes aina itsetehdyn näköisiä joten jälleenmyyntiarvoki n on vähän niin ja näin tehdastekoiseen verrattuna.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #19 : 28.05.2020 kello on 07:34 »
Itse tekisin huolellisen vertailun, jotta kannattaisiko kuitenkin ostaa valmis peli eikä rakennella.

Ammattimies saattaa tehdä oikeilla materiaaleilla paremmankin kuin tehdasvalmisteinen on, kun ei säästä väärissä paikoissa. Yleensä se kuitenkin on toisin päin.
Nuo valmiit retkiautot ovat niin samanlaisia sisustaltaan että jos multa kysyttäisiin niin pari perustavaa juttua tekisin toisinpäin ja jotain en olleskaan.
Mutta siihen tarvitsisinkin jonkun extrapitkän korin jota ei kukaan valmistaja käytä.

Mutta jos olisi joku 50 tonnia rahaa laittaa matka-autoon niin olisihan siinä kynnenaluset tikkuja täynnä kun miettisi sitä tarkoituksenmukaisu utta sitten

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #20 : 28.05.2020 kello on 08:08 »
Casa car tekee ilmeisesti asiakkaan toiveiden mukaisiakin autoja...

Nettiautosta kun katsoo, niin näkee Casa carin toinen toistaan kotikutoisemman näköisiä sisustuksia. Ne eivät voi olla tehtaan oman suunnitelman mukaisia ja ilmeisesti teettäjä on halunnut mieleisensä, mutta mahdollisimman halvalla.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:00
  • viva la France
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #21 : 28.05.2020 kello on 08:36 »
Casa car tekee ilmeisesti asiakkaan toiveiden mukaisiakin autoja...

Nettiautosta kun katsoo, niin näkee Casa carin toinen toistaan kotikutoisemman näköisiä sisustuksia.

Casa car tekee myös autoja asiakkaan toivomaan valmiuteen asti eli monesti asentavat luukut, ikkunat, wc, turvavöiden rungon ja tekniikan paikalleen.
Ja asiakas värkää itse sitten kalusteet.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #22 : 28.05.2020 kello on 08:48 »
Casa car tekee myös autoja asiakkaan toivomaan valmiuteen asti eli monesti asentavat luukut, ikkunat, wc, turvavöiden rungon ja tekniikan paikalleen.
Ja asiakas värkää itse sitten kalusteet.
Jaa se on silleenn...

Olenkin ihmetellyt monenkirjavaa valikoimaa käytetyissä. Osa on aivan kotikutoisen näköistä, hieman outoakin suunnittelua. Osa taas aivan tehdastekoisen näköistä.
Siinä hieman merkki saa kipeää, kun on joku tee se itse mies sahaillut lastulevyä ristiin rastiin ja silti myydään Casa car merkin nimellä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #23 : 28.05.2020 kello on 09:11 »
Kyse lienee samasta kun Carthago tai Malibu värkkä Ducatoon sisustan ja hintalappua on 70-80 tonnia.
Ja Sunlight autoja saa hinnat alkain 45 tonnia

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:00
  • viva la France
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #24 : 28.05.2020 kello on 18:50 »
Linkistä löytyy tietoa vanin rakentamiseen aloittajalle, muun muussa linkki ohjelmaa jolla voi suunnitella sisustaa.
Saksaksi on, muttagooglen kääntäjälläkin tulee pääpiirteet selväksi.

https://www.promobil.de/tipps/wohnmobil-selbstausbau-tipps/

Ja jos ei käänny, niin kysele yv;llä, niin käännellään.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:28
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #25 : 28.05.2020 kello on 20:39 »
Itse tekisin huolellisen vertailun, jotta kannattaisiko kuitenkin ostaa valmis peli eikä rakennella.

Ammattimies saattaa tehdä oikeilla materiaaleilla paremmankin kuin tehdasvalmisteinen on, kun ei säästä väärissä paikoissa. Yleensä se kuitenkin on toisin päin.

Juu, ei itse tehtynä vaan teetettynä. Itse pääsisi vaikuttamaan "sisältöön", nuot tehdastekoiset on kompromissejä joihin yritetään saada mahdollisemman laaja käyttäjäkunta mahtumaan.

Teettäisi kahdelle henkilölle ja täysin kaasuttoman, liesi voisi olla kaasulla ja patruunamallinen jos ei löytyisi vaihtoehtoa järkevään hintaan, ei edes 5 kg:n pullolla oleva.

Kunnon suihkutilalla varustettu, joka sijaitsisi muualla kuin auton keskikohdassa jossa se pääosin kaikissa markkinoilla olevissa nykyisin on ( jossa se vie tolokuttoman paljon tilaa ja tekee autosta "tukkoisen/ahtaan" ) . . . elikkä peränurkassa WC:n kera . . . 

Auto olisi retkeilyauto eikä pakettiauto/retkeilyauto/perheauto yhdistelmä sillä onhan eninosa matkailuautoistakin tehty 90% ainoastaan maitkailuun niin miksi ei retkeilyautokin vain "retkeilyyn" ? .

Alustan hankinta mietityttää,  itse korin sisustaminen/varustaminen jäisi ammattilaisille . . .  Aurinkopaneelit nestekiertolämmityk set lattialämmityksellä jne jne . . . 

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #26 : 28.05.2020 kello on 20:57 »
Juu, ei itse tehtynä vaan teetettynä. Itse pääsisi vaikuttamaan "sisältöön", nuot tehdastekoiset on kompromissejä joihin yritetään saada mahdollisemman laaja käyttäjäkunta mahtumaan.

Teettäisi kahdelle henkilölle ja täysin kaasuttoman, liesi voisi olla kaasulla ja patruunamallinen jos ei löytyisi vaihtoehtoa järkevään hintaan, ei edes 5 kg:n pullolla oleva.

Kunnon suihkutilalla varustettu, joka sijaitsisi muualla kuin auton keskikohdassa jossa se pääosin kaikissa markkinoilla olevissa nykyisin on ( jossa se vie tolokuttoman paljon tilaa ja tekee autosta "tukkoisen/ahtaan" ) . . . elikkä peränurkassa WC:n kera . . . 

Auto olisi retkeilyauto eikä pakettiauto/retkeilyauto/perheauto yhdistelmä sillä onhan eninosa matkailuautoistakin tehty 90% ainoastaan maitkailuun niin miksi ei retkeilyautokin vain "retkeilyyn" ? .

Alustan hankinta mietityttää,  itse korin sisustaminen/varustaminen jäisi ammattilaisille . . .  Aurinkopaneelit nestekiertolämmityk set lattialämmityksellä jne jne . . .
Ei ihan avaudu miten tuon pohjartkaisun ajattelit? Mihin sänky? Olisiko kulku vessaan sisältä vai takaovista ulkoa? Sänky ei varmaan tuollaisessa setupissa voi olla koko ajan valmiina?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:28
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #27 : 28.05.2020 kello on 21:54 »
Ei ihan avaudu miten tuon pohjartkaisun ajattelit? Mihin sänky? Olisiko kulku vessaan sisältä vai takaovista ulkoa? Sänky ei varmaan tuollaisessa setupissa voi olla koko ajan valmiina?





Tuosta lähdetään liikenteeseen, pari"sohva" yhdenistuttavaksi jolloin istuin osa kapenee ja antaa lisätilaa asumiseen ja sänky ~120cm tai kapeempi jonka jalkopää on peräänpäin (sänky olisi kapeampi jalkopäästä ehkä 80cm) ja sen päälle 80cm sänky joka lienee minimi mikä voisi olla käyttökelpoisen sängyn leveys ?
. Niiden muutosten myötä lattiatila kasvaa ja antaa tilavuuden tunnetta. Monta muutakin muutosta mutta tuosta pääsee "pähkäileen" mistä kyse . . .

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #28 : 28.05.2020 kello on 22:08 »


(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Tuosta lähdetään liikenteeseen, pari"sohva" yhdenistuttavaksi jolloin istuin osa kapenee ja antaa lisätilaa asumiseen ja sänky ~120cm tai kapeempi jonka jalkopää on peräänpäin (sänky olisi kapeampi jalkopäästä ehkä 80cm) ja sen päälle 80cm sänky joka lienee minimi mikä voisi olla käyttökelpoisen sängyn leveys ?
. Niiden muutosten myötä lattiatila kasvaa ja antaa tilavuuden tunnetta. Monta muutakin muutosta mutta tuosta pääsee "pähkäileen" mistä kyse . . .
Ahtaalta vaikuttaa vessa ja silti tuo sänkykin täytyy olla kai alle 120cm. En puhuisi enää mistään kahden hengen autosta..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Retkeilyauto Saksasta verottomana Suomeen?
« Vastaus #29 : 28.05.2020 kello on 22:34 »
Ahtaalta vaikuttaa vessa ja silti tuo sänkykin täytyy olla kai alle 120cm. En puhuisi enää mistään kahden hengen autosta..
Minusta tuo näytti toimivalta....

Mulle kävis vaikka kerrossängyt, niin olisi hiukka leveämpi sänky yhdelle. Vessakin voisi silloin olla leveämpi.