Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Loisteputket LED putkiksi
Mautoilija:
Kun selailin sähkötietoutta, mitä maallikolle voisi kertoa, osui tukesin sivuilta varsin mainio artikkelli.
https://tukes.fi/documents/10197/8647605/Kodin_sahkoturvallisuus_web.pdf
Kannattaa lukea.
Muokkaus;
Tukesille pitää antaa huomautus sulakkeen vaihtoon liittyviin kuviin. Sulakkeesen kosketaan vain senverran kun se sulakekanteen asetetaan.
Muuten ei.
Karabiilisti:
tuo onkin hyvä dokumentti Thumb Thumb Thumb
Näyttää maallikolle sallitut työt lisääntyneen melkoisesti.
Ja tuo pykälä antaa mahdollisuuksia vaikka mihin...
"Harrastustoimintana tehtävä sähkölaitteiden kokoonpano esim. elektroniikan rakennussarjasta ja tällaisen
laitteen korjaaminen."
8)
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 21.01.2020 kello on 07:51 ---tuo onkin hyvä dokumentti Thumb Thumb Thumb
Näyttää maallikolle sallitut työt lisääntyneen melkoisesti.
Ja tuo pykälä antaa mahdollisuuksia vaikka mihin...
"Harrastustoimintana tehtävä sähkölaitteiden kokoonpano esim. elektroniikan rakennussarjasta ja tällaisen
laitteen korjaaminen."
8)
--- Lainaus päättyy ---
--- Off-Topic: ---Jo 80-luvulla ammattikoulussa opetettiin, jos myyt itse tekemäsi verkkoon kytkettävän sähkölaitteen eteenpäin, irroita verkkojohto laitteesta ennen laitteen luovutusta ;)
Karabiilisti:
;D
Nykyjään sen johdon reiän päälle pitää liimata tarra, "Saa kytkeä vain sähköurakointioikeu det omaava henkilö. CE Vastuu siirtyy johdon kytkijälle. Laitetta ei saa syödä, juoda, maistella eikä käyttää sisäisesti tai ulkoisesti."
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 21.01.2020 kello on 08:38 --- ;D
Nykyjään sen johdon reiän päälle pitää liimata tarra, "Saa kytkeä vain sähköurakointioikeu det omaava henkilö. CE Vastuu siirtyy johdon kytkijälle. Laitetta ei saa syödä, juoda, maistella eikä käyttää sisäisesti tai ulkoisesti."
--- Lainaus päättyy ---
Sama mies ivailee kytkennöille kuka löytää päin v****ua tehtyjä jatkojohtoja. Aika osuvaa
Itse olen löytänyt noita myös eri laitteista .
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta