rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Elisa 4 g modeemi  (Luettu 9489 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 22:14
Elisa 4 g modeemi
« : 25.12.2019 kello on 23:11 »
Elisa 4g modeemin käyttöönotto. Sain kaverilta uuden käyttämättömän huowein 4 g modeemin. Olisiko tuon modeemin käyttö mielestänne myös kätevä asuntoautossa, kun reissaa?  Ajattelin, että sen avulla saisi kaikki niin tabletit, puhelimet sekä telkkarin kätevästi pelittämään autossa. Tietysti TV: n käyttöön lisänä olisi crome cast.  Onko jollain vastaavaa autossa tai vaunussa käytössä? Elisa ainakin tuntuu melkoisen hyvin pelittävän ainakin puhelimessa hyvin. Eikä myöskään tuo hinta ole paha ja voisi hyödyntää kotona ja reissussa. :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:02
Vs: Elisa 4 g modeemi
« Vastaus #1 : 25.12.2019 kello on 23:45 »
Liittymästä en tiedä, mutta muuten tuo on toimiva tapa ainakin meillä. Modeemi on hupiakussa kiinni koko matkan ajan ja verkko toimii hyvin (myös se chromecast).

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:32
Vs: Elisa 4 g modeemi
« Vastaus #2 : 26.12.2019 kello on 07:02 »
Mulla oli aikoinaan kotonakin vain tuommoinen ja reissuun lähti mukaan, toimi jos operaattorin yhteydet toimi. Nykyisin kotona kiinteä ja reissussa kännykkä yhteydellä ja siitä jakoa sen mitä tarvii.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:28
Vs: Elisa 4 g modeemi
« Vastaus #3 : 26.12.2019 kello on 07:11 »
Mulla oli aikoinaan kotonakin vain tuommoinen ja reissuun lähti mukaan, toimi jos operaattorin yhteydet toimi. Nykyisin kotona kiinteä ja reissussa kännykkä yhteydellä ja siitä jakoa sen mitä tarvii.
Minulla samalla tyylillä....

Kotona kiinteä WLAN, koska siihen on valjastettu myös valvonta ja viihde. Kännykässä sitten rajaton netti, joka pyörittää kaikkea muuta matkalla.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Vs: Elisa 4 g modeemi
« Vastaus #4 : 26.12.2019 kello on 09:35 »
Mulla on autossa mokkula, kätevää se on kun on aina systeemi käytettävissä. Myös se valvontakamera siellä sillon kun en ole siellä. Kiva on etähallita ja valvoa...

Mulla on käyttämätön mokkula paketissa joutilaana myös. Edullisesti.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 22:14
Vs: Elisa 4 g modeemi
« Vastaus #5 : 26.12.2019 kello on 11:55 »
Joo pitää koittaa tota systeemiä autossa ja niin kotona myös. Meille antaa puhelimeen todella hyvän verkon kotiin. Nytkin on autossa crome cast, mutta sen jako aina jotenkin hankalaa ainakin mulle. Tuo modeemi helpottaa myös tuon crome castin käyttöä. Hyvä vinkki modeemin kautta voi halutessaan myös autoon laittaa valvonta/hälytys systeemit. Meillä nyt kotona pojan tekemä hälyytys/valvonta järjestelmä. Se on todella monipuolinen järjestelmä soittaa kännykkääsi välittömästi jos havaitsee pienenkin poikkeaman. Myös vaikka olisit missä päin maailmaa tahansa voit kännykällä käännellä kameroita miten haluat. Mikä parasta maksuton järjestelmä ja mielestäni parempi mitä tarjutut kuukausimaksuiset.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:20
  • Knaus Eifelland
Vs: Elisa 4 g modeemi
« Vastaus #6 : 26.12.2019 kello on 12:40 »
Mulla on hajuvein 4G reititin ollut vaunulla jo useamman vuoden. Kameravalvonta on helppo toteuttaa. Liikkeentunnistin ilmoittaa kännykkään ja tablettiin, jos jotain meneillään. Lämmityskin toimii etänä, tarpeen mukaan. WiFi pistorasia ja auton sisätilalämppäri, lisänä led-spotti, niin kamerasta voi varmistaa, onko lämpö päällä vai pois.

4G nopeudet vaihtelee ruuhkien mukaan. Lähiseudulla on paljon mökkejä ja taitaa caravan alueitakin olle kolmin kappalein. Aina ei formulat näy. Elisalta luvattiin nyt syksyksi parannusta asiaan, oli heillä asia tiedossa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:30
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Elisa 4 g modeemi
« Vastaus #7 : 26.12.2019 kello on 12:46 »
Mulla on vanha puhelin reitittimenä. Toiminut paremmin kuin aiempi Huawein wlan mokkula.
Puhelimessa on lisäksi tracker softat yms.

Ollut nyt lokakuun alusta koskematta.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.03.2024 kello on 22:14
Vs: Elisa 4 g modeemi
« Vastaus #8 : 26.12.2019 kello on 13:56 »
Mulla on hajuvein 4G reititin ollut vaunulla jo useamman vuoden. Kameravalvonta on helppo toteuttaa. Liikkeentunnistin ilmoittaa kännykkään ja tablettiin, jos jotain meneillään. Lämmityskin toimii etänä, tarpeen mukaan. WiFi pistorasia ja auton sisätilalämppäri, lisänä led-spotti, niin kamerasta voi varmistaa, onko lämpö päällä vai pois.

4G nopeudet vaihtelee ruuhkien mukaan. Lähiseudulla on paljon mökkejä ja taitaa caravan alueitakin olle kolmin kappalein. Aina ei formulat näy. Elisalta luvattiin nyt syksyksi parannusta asiaan, oli heillä asia tiedossa.
juu toi reititin minkä sain oli ihan käyttämätön. Huomenna ajattelin hakea Elisan kortin 16.90 e pääsee koittaa aluksi kotona. Kyllä tuohon autoon voi varmasti kaikkee viritellä. Itse en oikein hallitse tuota tietotekniikkaa, myös tuo kahdella puhelimella/crome castilla pelaaminen usein todella hankalaa. Parhaiten  ehkä meillä onnistuu kun ottaa ton reitittimen vaan käyttöön. Missä päin Mega vaikutat?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:20
  • Knaus Eifelland
Vs: Elisa 4 g modeemi
« Vastaus #9 : 26.12.2019 kello on 14:19 »
^ Mäntsälä - Porvoo

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:49
Vs: Elisa 4 g modeemi
« Vastaus #10 : 26.12.2019 kello on 14:32 »
Itse en oikein hallitse tuota tietotekniikkaa, myös tuo kahdella puhelimella/crome castilla pelaaminen usein todella hankalaa.

Mikä siinä on hankalaa?
Jos sama puhelin on aina tukiasemana ja sillä toisella hakee streemin, ei se voi helpommaksi muuttua.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Elisa 4 g modeemi
« Vastaus #11 : 28.12.2019 kello on 01:28 »
tuo kahdella puhelimella/crome castilla pelaaminen usein todella hankalaa.

Kaksi puhelinta ja chromecast? Miksi?

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:35
  • Epsoo
Vs: Elisa 4 g modeemi
« Vastaus #12 : 28.12.2019 kello on 01:30 »
Mikä siinä on hankalaa?
Jos sama puhelin on aina tukiasemana ja sillä toisella hakee streemin, ei se voi helpommaksi muuttua.

Voihan sen noinkin tehdä, vaikka homma toimii yhdelläkin puhelimella.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:49
Vs: Elisa 4 g modeemi
« Vastaus #13 : 28.12.2019 kello on 07:50 »
Voihan sen noinkin tehdä, vaikka homma toimii yhdelläkin puhelimella.

Hyvä jos toimii, en ole kokeillut, kun täppäri on riittänyt uutisten katseluun.  :D
Vaikeeta se ei kuitenkaan ole.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Vs: Elisa 4 g modeemi
« Vastaus #14 : 28.12.2019 kello on 08:22 »
Kaksi puhelinta ja chromecast? Miksi?

Ohjaava puhelin, ja chromecast tulee olla samassa verkossa. Yksi puhelin ei voi olla kiinni itse luomassaan verkossa.