Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akun ikä

<< < (3/7) > >>

megaman:

--- Lainaus käyttäjältä: MCL - 10.12.2019     kello on 08:12 ---Boschin harmaakuorinen vapaa-ajanakku kesti reilut puolitoista vuotta. Syystä tai toisesta ko "merkkiakkuun" Bosch oli määrittänyt takuuajaksi yhden vuoden.

Ei tule taloon ihan helpolla toista Bosch-akkua, vaikka muuten kokemukset merkistä ovat kohtalaisen hyvät.

--- Lainaus päättyy ---

Mulla Boschin starttiakku nonAGM 100 Ah kestänyt Boxerissa helmikuussa 6 vuotta. Aina mietin että nyt on viimeinen talvi, luulen että vielä tämäkin talvi selvitään. Yhtälö on vähän huono... Webaston ahkeraa käyttöä ja lyhyttä matkaa talvisin. Webasto on siitä fiksu, että sammuttaa itsensä, jos virta vähissä ja starttivirtaa jää aina käynnistystä varten.

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 10.12.2019     kello on 08:58 ---Sama kokemus itsellä Vartasta, eka meni 1v sisällä takuuvaihtoon, mutta kun se toinenkin sitten napsahti alta 6kk, niin ihan samat loppupäätelmät, ei tule Vartaa enää tähän taloon >:(

--- Lainaus päättyy ---

Vartan ensiasennuslaadusta omat kokemukset. Kahdessa autossa akut kesti kymmenen vuotta, sitten vaihtoon varmuuden vuoksi. Toiset on ajannut noilla ensiasennus Vartoilla vielä pidempään.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 10.12.2019     kello on 11:24 ---Mulla Boschin starttiakku nonAGM 100 Ah kestänyt Boxerissa helmikuussa 6 vuotta. Aina mietin että nyt on viimeinen talvi, luulen että vielä tämäkin talvi selvitään. Yhtälö on vähän huono... Webaston ahkeraa käyttöä ja lyhyttä matkaa talvisin. Webasto on siitä fiksu, että sammuttaa itsensä, jos virta vähissä ja starttivirtaa jää aina käynnistystä varten.

--- Lainaus päättyy ---

Vuosi sitten hain Motonetista uuden akun Boschin tilalle.
Kyllä se vielä väänsi Ransun käyntiin mutta Weba ei enää käynyt täyttä aikaa.
Ongelma toki korjaantui yhdellä napin painalluksella, jos oli autossa, muuten homma oli ikävää.

SeaSharky:
Minulla on v2007 Ducatossa vielä alkuperäinen akku, akku on valmistettu muistaakseni 2006 ja vielä ainakin kesällä starttasi kohtuullisesti, en nyt pakkasilla ole käyttänyt, mutta varmaan alkaa olla loppu lähellä. En ole muutamaan vuoteen katsonut akkutilaan, joten en muista kenen tekemä akku on.

Ruuteri:
Meijän mökissä on orkkisakut,mallia 2004. Merkki on Fiamm. Viime talvena testattiin ajopuolen akku ja hyvät käynnistysvirrat antoi. Ei kyllä näillä nykyisillä taida samoihin vuosiin päästä..

megaman:
^ Mulla saman ikäluokan mönkijässä myös Fiamm. Luulen, että on alkuperäinen. Talvet kiinni mönkijässä ja keväisin lataus ja vesien tarkistus. Sitkeä, pieni akku.  :o

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View