Tekniikkakeskustelut > Etuteltat ja markiisit

Uralista kiinni liimalla?

(1/3) > >>

hidas muttasilti edelläsi:
Mulla mitään markiisia ole eikä nyt sellaiseen ole varaa mutta jotain suojaa olis kiva tuohon asuntoauton kylkeen saada. Ajattelin, että sellanen aurinkokatos vois olla ihan riittävä ratkaisu mutta se vaatisi sen uralistan jota ei tietenkään ole. Itse kysymys kuuluu pysyisikö sellanen uralista autossa kiinni liimamassalla? Ruuvit tietenkin pitäisi paremmin mutta...

Alf@64855:
Kyllä se lista siihen pysyy, mutta kun markiisi siihen laittaa tulee aika suuri vetovoima listalle. Jos se on vain pellissä kiinni (siis ohut vaunun tai auton alumiinipelti) pelti saattaa irrota alustastaan ellei lista ensin irtoaa. En luottaisi pelkään liimaan vaan ruuvikiinnitys niistä kohdista mistä löytyy seinästä vahvempaa tukea. Tai sitten ihan autoon tarkoitettu markiisi asianmukaisine kiinnityksineen.

x1m:

--- Lainaus käyttäjältä: hidas muttasilti edelläsi - 29.11.2019     kello on 22:58 ---Mulla mitään markiisia ole eikä nyt sellaiseen ole varaa mutta jotain suojaa olis kiva tuohon asuntoauton kylkeen saada. Ajattelin, että sellanen aurinkokatos vois olla ihan riittävä ratkaisu mutta se vaatisi sen uralistan jota ei tietenkään ole. Itse kysymys kuuluu pysyisikö sellanen uralista autossa kiinni liimamassalla? Ruuvit tietenkin pitäisi paremmin mutta...
[/quote uote]

Mikäli ymmärsin oikein tilapäisestä kyse niin teräspeltiin magneeteilla tai imukupeilla
ei mitenkään myrkynkestävä mutta sadesuojan saa kiinni.
Alumiinipelti sitten ei käy jos ihan sileää niin kupit voi tarttua.
Enempi reissu versio kylläkin.
--- Lainaus päättyy ---

hidas muttasilti edelläsi:

--- Lainaus käyttäjältä: Alf@64855 - 30.11.2019     kello on 22:34 ---Kyllä se lista siihen pysyy, mutta kun markiisi siihen laittaa tulee aika suuri vetovoima listalle. Jos se on vain pellissä kiinni (siis ohut vaunun tai auton alumiinipelti) pelti saattaa irrota alustastaan ellei lista ensin irtoaa. En luottaisi pelkään liimaan vaan ruuvikiinnitys niistä kohdista mistä löytyy seinästä vahvempaa tukea. Tai sitten ihan autoon tarkoitettu markiisi asianmukaisine kiinnityksineen.

--- Lainaus päättyy ---

Ajatus oli siihen aurinkokatos laittaa joka ei siis olisi kiinteä. Juu ja markiisi painaa niin paljon ettei se ilman ruuveja pysy.

88k5:
Kyllä ainakin leveä lista pysyy sopivalla liimamassalla seinässä kiinni - jonkinlainen kuormakin siinä..

Mulla tuollainen n. 3m pätkä jäi yli kun ed. autoon laitoin helmapeitteelle uralistan. Muovipintainen, alumiinia sisällä, kuitenki taipuisaa.. 38mm leveää.


Käy siis seinäasennukseen, eli ura tulee alaspäin (kuva nurinpäin). Peitelista/kansi ruuveille "integroituna" - voi sen laittaa kiinni vaikka ei ruuveja laittaiskaan.
Uutta/käyttämätöntä siis - jos kiinnostaa tuo pätkä, laita YV.

E: Rimorin helmaan asennettuna

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View