rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ruostesuojaus  (Luettu 17870 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:28
  • Escucha el Oi!
Vs: Ruostesuojaus
« Vastaus #30 : 3.12.2019 kello on 21:50 »
Sen aikaisessa Hiacessa ei uutena massaus olisi tuonut yhtään lisävuotta...

Itselläni oli -87 Liteace, joka massattiin uutena ja kävi vielä pariin otteeseen takuun edellyttämässä huoltomassauksessa. 10 vuoden jälkeen lahosi helmat ja lokasuojankaaret pois. Sen aikainen musta galvanoimaton pelti lähti ruostumaan sisältä päin.

eikö ollut mitään kotelosuojaa?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:05
Vs: Ruostesuojaus
« Vastaus #31 : 3.12.2019 kello on 22:06 »
eikö ollut mitään kotelosuojaa?
Mun massaus siihen aikaan tarkoitti 10 vuoden takuusuojausta...

Tottakai siinä on alustamassauksen lisäksi kotelosuoja-aineen ruiskutus. Pakussa se ulottuu yleensä korirakenteen puoleenväliin kyljissä, sekä kaikki luukut kokonaisuudessaan.

"Massaaminen on vanha kansanomainen termi ruosteenestokäsitte lylle."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/auton-massaaminen-mita-ihmetta-se-tarkoittaa/5605350#gs.kcwutt

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.01.2022 kello on 18:41
Vs: Ruostesuojaus
« Vastaus #32 : 3.12.2019 kello on 23:13 »
@nepela kysyi ruostesuojauksesta, sinä puhutkin massauksesta.
Niillä on kovin vähän tekemistä toistensa kanssa.
Onko? Esim tässä joku on saanut ne hyvinkin tekemisiin toistensa kanssa.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/607030/Dinitrol-479-Alustamassa-1l

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ruostesuojaus
« Vastaus #33 : 5.12.2019 kello on 09:27 »
Mulle on sanottu että jos alustaa käsitellään suhteellisen oikeaoppisesti säännöllisesti niin kyllä se yleensä kestää paremmin kuin jos ei käsitellä lainkaan.
Tuossa naapurissakin on kaveri ruiskinut oman ja kyläläistenkin autojen alustaan mitä lienee öljyjä joka kevät ja -90 luvun Tojotilla isännät rullaa vieläkin eikä korjattavia ruostevaurioita alustassa  ole vieläkään.
Tärkeintä lienee se säännöllisyys käsittelyssä .
Ja jos jotain peseytyviä teesseitsemömmöjä käytetään on käsittely uusittava useasti.
Täälläkin on valikoima teräketjuöljy/vaihteistoöljy seoksesta ,höyrymoottorin sylinteriöljyyn käytössä . Viime mainittu taitaa olla jo vaikeasti saatavana.
Minulla on vielä muutama litra Dinitrol 501 öljyä joka on tarkoitettu jo ruostuneelle pinnalle ja se jopa irroittaa ruostetta jonkun verran .
Viimeaikoina tuo kalusto on vaihtunut sen verran tiheästi ettei käsittelyjen kestoa ole voinut itse seurata.