rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Lyhyt käynti/lepoaika  (Luettu 1589 kertaa)

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.02.2020 kello on 16:11
Lyhyt käynti/lepoaika
« : 22.11.2019 kello on 22:18 »
Morjesta.
En tiennyt että kummalle puolelle laittaa kun vaunussa (kafi) on primuksen kaasupönttö ja ohjaus mutta sähköpatruuna on alde... Mutta ongelma on kuitenkin sähköpatruunan todella lyhyt lämmitysaika, lämmittää kyllä tavoitteeseen saakka ihan oikein mutta kun saavuttaa säätimeltä pyydetyn lämpötilan niin alkaa on off show eli lämmittää vaan muutaman sekunnin ja sammuu pieneksi hetkeksi ja tätä jatkuu niin kauan kunnes kääntää lämpöä lisää tai vähentää sitä ja kun pyydetty lämpö taas saavutetaan niin on off alkaa taas.
Olisiko ehdotuksia mistä alkais vikaa paikantamaan?

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:19.09.2021 kello on 12:27
Vs: Lyhyt käynti/lepoaika
« Vastaus #1 : 22.11.2019 kello on 23:19 »
Mulla on sama ongelma ollut jo kauan ja olen ratkaissut sen vetämällä laturin johdon seinästä joksikin aikaa, kun laturi on irti ,esim yön akku vajaantuu ja aamulla se lataa taas pitkään ja lämmitys toimii. Laturina mulla on joku ylläpitolaturi joka tutkii akun varaustilaa muutamien sekunttien välillä, silloin kun akku on täynnä sen mielestä. Tämä sykli näkyy suoraan Primuksen ohjaustaulusta (2470) Vaunu on Solifer 500 Vm 88. Olen jo kerran uusinut sähköpatruunan releet ,koska ne oli palanut niin pahaan kuntoon jatkuvan napsumisen takia. Eli lataus jännitteen vaihtelu saattaa tehdä moista....

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:34
Vs: Lyhyt käynti/lepoaika
« Vastaus #2 : 23.11.2019 kello on 11:06 »
Latausjännitteellä ei ole mitään tekemistä tuon ongelman kanssa. Sammuuko ohjauspaneelin salamaledit syklin tahdissa? Hakisin vikaa sulakerasiasta. Kontaktihäiriö sulakkeessa aiheuttaa aiheuttaa jänniteheilahduksen ohjauspaneelissa jolloin pumppaus alkaa. Vika voi olla myös ohjauspaneelin abikoliittimien juotoksissa tai ohjauspaneelin sulakkeessa. Onko ohjauspaneelin sulake piirilevyllä vai kolmiovalon alapuolella pesässä? Piirilevysulakkeess a voi pidikkeen korva olla murtunut.

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.02.2020 kello on 16:11
Vs: Lyhyt käynti/lepoaika
« Vastaus #3 : 23.11.2019 kello on 14:25 »
Kyllä merkkivalot räpsää samassa tahdissa. Ja voihan se periaatteessa tuo latausjännitteen seilailu aiheuttaa häiriöitä jos se olisi suurta, täytyy laittaa mittari kiinni ja seurata.
Jotain kosketushäiriötä itsekkin ensin epäilin mutta ihmetyttää vaan se kun kaikki toimii moitteettomasti lämmitys vaiheessa.
Alden vesipumppu on aika kova ääninen mutta ei jumita tai pysähdy missään vaiheessa.
Pitää tälle iltaa laittaa vaunu lämpeämään ja rueta tutkimaan.