Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Vetoautodilemma

(1/5) > >>

Mjv16:
Tässä pientä pohdintaa, vastauksia otetaan mielellän vastaan...
Kummalla kannattaisi vetää vaunua Leville tammikuussa. Vaihtoehto a) mitsu outlander dieseli 4veto uudehkoin kitkarenkain 190 hp, vai b)  uusi retkeilyauto fiat ducato weinsberg 630 uusin nastarenkain ja tietysti etuveto vain,  vaunussahan on sitten nastarenkaat.  Tässä mietin että leivonko yhdistelmän kiinni jossain jos pakettiautoon kallistun.. Toisaalta tuo mitsun 4 vetokin on enemmän näitä nykyajan citymaastureiden nelivetoja, jossa ei ole kunnon lukkoja pahanpaikan sattuessa vaan vetää ristikkäisillä pyörillä jos näiin voi kutsua  8)

megaman:
No jos retkiauto ja vedettävä matkakoppi painaa ~ 4000 kiloa, niin kuulostaa aika isolta yhdistelmältä, jos veturissa on joku 130 pollea. Pelkkä paku veturina vielä toimisi.

relluttelija:
Itse vetäisin sillä millä on tottunut vetämään. Todennäköisesti vaunu ei "vie" pakua niin helposti kovemmissa nopeuksissa, mutta voi olla helpompi puskea paikoilleen tuolla ns. nelivedolla. Itse saisin todennäköisesti vaunun perille molemmilla, kuten varmasti kysyjäkin. Eiköhön ole osatekijänä myös se, pitääkö jotain muuta saada mukaan. Retkeilyautoon mahtuu varmaan enemmän tavaraa kuin outlanderiin.

kimi:
Onko tarkoitus jättää vaunu Leville ja tulla pelkällä veturilla pois?
Jos lähtöä ennen varoitetaan huonoista keliolosuhteistaval itsisin ehkä nelivedon. Muuten mielestäni ihan sama kummalla. Itse tykkään ajella isommalla ja normikelillä valitsisin pakualustaisen tuohon.

Karabiilisti:
Jos vaunussa on nastat niin saakos vetoautossa olla kitkat?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View