rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Lenovo  (Luettu 3899 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:00
  • Pahkakoski
Lenovo
« : 14.11.2019 kello on 15:15 »
Olen katsellut uutta työläppäriä ja tuli tuossa Levono ThinPad X390 katsellessa mieleen, että onko noissa se normaali Levonoissa käytetty hysteerinen tasohiiri jolla ei tee käytössä mitään.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:00
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Lenovo
« Vastaus #1 : 14.11.2019 kello on 15:24 »
En nyt tiedä kuinka "hysteeriseksi" tuota sanoisi, mutta ainakin yli 3v työkokemuksella tässä omassa T460p tuo on ollut ihan toimiva. Toki ergonomialtaan mieluiten käytän aina langatonta irto-hiirtä kun se vaan on mahdollista, mutta kyllä tuolla lääppimä-tasollakin siis pärjää Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:55
  • Knaus Eifelland
Vs: Lenovo
« Vastaus #2 : 14.11.2019 kello on 15:26 »
Olisko joidenkin halpis Lenovoiden ominaisuus? Eli kotikäyttöön suunnatut markettirimpulat. Bisneskoneissa en ole moitittavaa huomannut.
Laitoin tossa viikko sitten asiakkaalle käyttökuntoon  ThinkPad X1 Carbon mallin (i7) .  :o

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:00
  • Pahkakoski
Vs: Lenovo
« Vastaus #3 : 14.11.2019 kello on 15:30 »
En nyt tiedä kuinka "hysteeriseksi" tuota sanoisi, mutta ainakin yli 3v työkokemuksella tässä omassa T460p tuo on ollut ihan toimiva. Toki ergonomialtaan mieluiten käytän aina langatonta irto-hiirtä kun se vaan on mahdollista, mutta kyllä tuolla lääppimä-tasollakin siis pärjää Thumb

Omat kokemukset on tuolta Cararavan alueelta, jossa Levono (en muista tyyppiä) on karaokekoneena ja sen tasohiirellä ei onnistu minkäänlainen koneen käyttö. Valinta tilanteessa koko tasohiiri painuu alas ja kursori pomppaa samointein minne sattuu.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:55
  • Knaus Eifelland
Vs: Lenovo
« Vastaus #4 : 14.11.2019 kello on 15:36 »
Siinä on touchpadin kosketuslevyn alla mikrokytkimet, että sitä painettaessa vastaa hiiren vasemman napin toimintaa. En tykkää minäkään. Halpisten juttuja.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:00
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Lenovo
« Vastaus #5 : 14.11.2019 kello on 15:37 »
Valinta tilanteessa koko tasohiiri painuu alas ja kursori pomppaa samointein minne sattuu.
Juu, toki sen valinnan voi tehdä tuota tasoa painamallakin, mutta itse olen enempi tottunut käyttämään noita tason yläpuolella olevia hiiren näppäimiä, jotka siis myös tästä X390 löytyy 8)



Siinä on touchpadin kosketuslevyn alla mikrokytkimet, että sitä painettaessa vastaa hiiren vasemman napin toimintaa.
Itse asiassa siinä on molemmat hiiren näppäimet, ihan siitä riippuen kumpaa tason alakulmaa painaa 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Lenovo
« Vastaus #6 : 14.11.2019 kello on 15:55 »
Kyll tuossa T440p :ssä ainakin toimii hyvin, samoin minulla on yksi Thinpad X1 Yoga (odottaa uutta näyttöä) siinä loistava hiiri.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:16
Vs: Lenovo
« Vastaus #7 : 14.11.2019 kello on 17:36 »
kyllä tasohiiret on aika paljon parempia kuin ne tappihiiret....

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:35
  • Kulkija
Vs: Lenovo
« Vastaus #8 : 14.11.2019 kello on 18:05 »
Macbook ei kaipaa hiirtä lainkaan, mutta nämä toki ovat käytettävyydeltään aivan oma lukunsa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Lenovo
« Vastaus #9 : 14.11.2019 kello on 19:12 »
Macbook ei kaipaa hiirtä lainkaan, mutta nämä toki ovat käytettävyydeltään aivan oma lukunsa.
Millä se sit toimii. Mun yogassa on kyllä iso 3k kosketusnäyttö ja iso hiirilevy. Kyll se jompaa kumpaa ettei katseohjatusti  ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:09
Vs: Lenovo
« Vastaus #10 : 14.11.2019 kello on 19:27 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:56
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Lenovo
« Vastaus #11 : 14.11.2019 kello on 19:35 »
Uskon voimalla?  ;D
Toi on hyvä, peukuttaisin jos uskaltaisin,

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:00
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Lenovo
« Vastaus #12 : 14.11.2019 kello on 19:44 »
Uskon voimalla?  ;D

No älä nyt, ei se kaukana ole kun kehittävät varsin tosissaan jo ajatusten voimalla ohjattavaa hiirtä ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Lenovo
« Vastaus #13 : 14.11.2019 kello on 20:00 »
No älä nyt, ei se kaukana ole kun kehittävät varsin tosissaan jo ajatusten voimalla ohjattavaa hiirtä ;D
Mulla oli vuonna keppijakivi Canon hi-8 videokamera missä katseohjattava tarkennus , kyyll se tulee

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:41
Vs: Lenovo
« Vastaus #14 : 14.11.2019 kello on 22:59 »
Juu, toki sen valinnan voi tehdä tuota tasoa painamallakin, mutta itse olen enempi tottunut käyttämään noita tason yläpuolella olevia hiiren näppäimiä, jotka siis myös tästä X390 löytyy 8)

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Itse asiassa siinä on molemmat hiiren näppäimet, ihan siitä riippuen kumpaa tason alakulmaa painaa 8)

Tuo hiiritason malli on syvimmistä syövereistä mitä on olemassa, tuttavan korjaamossa on tuollainen.