rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Suihkualtaan korjaus  (Luettu 3070 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2022 kello on 20:10
Suihkualtaan korjaus
« : 24.11.2019 kello on 09:18 »
Hymerin WC:n lattian allas on haljennut, eikä ole ensimmäinen eikä viimeinen.

Miten olette korjanneet?  Onko mikään liike toteuttanut altaaseen lasikuitua, jolla saataisiin kestävämpi ratkaisu?


Sent from my iPhone using Tapatalk

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:17
Vs: Suihkualtaan korjaus
« Vastaus #1 : 24.11.2019 kello on 11:28 »
Mutta se ei taida yks-ja-sama malli käydä kaikkiin vuosikymmeniä vanhoihin kontra uusiin.. aika monta lasikuitumuottia saisi tehdä, ja jos mikä liiketaloudellisest i kannattamatonta mikäli menekki ykköskappaleita 5v ajalla..

Kyllä se vanhemman mallin korjaaminen on enempi harrastajan hanke. Ihan käsityönä per yksilö - siihen ei pisnestä/ammattilaista kannata sotkea, tai sitten pitää olla halukas siitä maksamaan reippaasti.

Aika monessa autossa (budjettiluokan merkeissä) se allas on alta "tyhjällä eristetty". Suht. kova muovi, jos tallataan kengällä jossa kivensiru pohjassa - reikä/halkeaman alku saattaa syntyä; siihen päälle vuosien "helle-kesä <> pureva-pakkanen" -käsittely, muodonmuutos valmis. Jos allas on alkujaan hyvin tehty, on siinä alla altaanmuotoinen, tiivis (liimattu) uretaanimuotti - on jalalle lämmin eikä ulos asti kuulu suihkuveden räiske  ;D.. se kestää.

Iso vaiva vaan purkaa allas pois, pitää sitä muottina uretaanivalokselle, jonka päälle laminoida lasikuitumattoa 2-3 varvia, paklaus-hionta, gelcoat+topcoat.. kuin veneen kuidutus.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:40
Vs: Suihkualtaan korjaus
« Vastaus #2 : 24.11.2019 kello on 22:02 »
miten ois muovihitsaus?

Korjasin keväällä kokeiluksi haljenneen pihasaavin hitsaamalla ja koko kesän on pitänyt vettä.  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:12
Vs: Suihkualtaan korjaus
« Vastaus #3 : 24.11.2019 kello on 22:05 »
Minä meinasin tuon adrian altaan kuiduttaa paikallaan päälle eli tavallaan uus kaukalo entisen sisään, se on halki melko monestakin paikasta ja on jotain paskamuovia.. Toki se edellyttää että sillä pitäis olla jotain käyttöä, vielä en oo keksiny..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:40
Vs: Suihkualtaan korjaus
« Vastaus #4 : 25.11.2019 kello on 12:19 »
No lasikuidulla tulee tietty kestävä kun pistää sitä mattoa kans ja saahan sen maalattua valkooseksi niin on sitten kuin alkuperäinen mutta lujempi.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:48
Vs: Suihkualtaan korjaus
« Vastaus #5 : 25.11.2019 kello on 12:56 »
Olen kuullut, että legopala liotettuna asetooniin pehmenee ja noin saadulla massalla on paikkailtu altaita autoissa ja vaunuissa. Kestävyydestä minulla ei ole tietoa enkä myöskään ole itse sellaista korjausta nähnyt.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:40
Vs: Suihkualtaan korjaus
« Vastaus #6 : 25.11.2019 kello on 13:35 »
Hitsauksessa ja legoilussa on aina mahdollisuus uuteen murtumaan....
Jos vetää kunnon kerrokset lasikuitua ja mattoa sinne väliin niin sehän on kuin vene.
Pientä näppäryyttä sekin kyllä vaatii mutta onnistuu kuten tuollasen kelvottoman puupaljon lasikuidutus nykysaikaiseksi.

Kannattaa käyttää vaan liotinsuodatinta naamarissa kun tekee tuota...


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:10
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Suihkualtaan korjaus
« Vastaus #7 : 25.11.2019 kello on 13:44 »
Minä meinasin tuon adrian altaan kuiduttaa paikallaan päälle eli tavallaan uus kaukalo entisen sisään, se on halki melko monestakin paikasta ja on jotain paskamuovia.. Toki se edellyttää että sillä pitäis olla jotain käyttöä, vielä en oo keksiny..
Sama juttu mun adriassakin on lattia halki, eipä olla koskaan autossa suihkua käytetty joten eipä oo mitään vahinkoa tullut. Suihkutila on meillä saunavehkeiden ja likapyykki astian säilytys paikka.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 23:31
Vs: Suihkualtaan korjaus
« Vastaus #8 : 25.11.2019 kello on 17:17 »
Joku vuosi sitten vaihdoin Hymer 544 integroituun wcn lattian, lattia maksoi jonkun 2-300€ Tutun kautta tilattuna joka oli karavaanikaupassa töissä. Eikä ollut edes paha vaihtaa..

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:14
Vs: Suihkualtaan korjaus
« Vastaus #9 : 25.11.2019 kello on 18:47 »
Hitsauksessa ja legoilussa on aina mahdollisuus uuteen murtumaan....


Ei kuitenkaan korjatussa kohdassa.