Tekniikkakeskustelut > Alde

Lattialämmitys (Alde3010/Solifer Finlandia)

(1/4) > >>

pekauppi:
Lattialämmityksestä kysymys:

Lämmitys lähtee päälle kylmästä hyvin ja lattia lämpiää. Mutta kun vaunu on lämmin, pumppu sekä pannu sammuu, hiipuu lattian lämpö suhteellisen nopeasti.

Auttaako jos pumpun kytkee jatkuvalle kierrolle? Entäs jos kytkee 1kw sähköt päälle, olen lämmittänyt vain kaasulla. Vai onko se vain tuollainen, toisaalta vastaan pakkasella on parempi kun lämmitinkin käy useammin kuin nyt

arska100:

--- Lainaus käyttäjältä: pekauppi - 10.11.2019     kello on 19:24 ---Lattialämmityksestä kysymys:

Lämmitys lähtee päälle kylmästä hyvin ja lattia lämpiää. Mutta kun vaunu on lämmin, pumppu sekä pannu sammuu, hiipuu lattian lämpö suhteellisen nopeasti.

Auttaako jos pumpun kytkee jatkuvalle kierrolle? Entäs jos kytkee 1kw sähköt päälle, olen lämmittänyt vain kaasulla. Vai onko se vain tuollainen, toisaalta vastaan pakkasella on parempi kun lämmitinkin käy useammin kuin nyt

--- Lainaus päättyy ---
Jatkuva kierto on tasaisempi lämmmitys muutenkin niin sillon voit kokeilla jopa tehojen alennusta.

pekauppi:
ei lienee ongelma vaikka pumppu olisi jatkuvasti (vaunun ollessa lämpimänä) päällä? Vai onko kokemuksia että miten kestää?

arska100:

--- Lainaus käyttäjältä: pekauppi - 11.11.2019     kello on 05:12 ---ei lienee ongelma vaikka pumppu olisi jatkuvasti (vaunun ollessa lämpimänä) päällä? Vai onko kokemuksia että miten kestää?

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä kestää. Itse käytin aina talvella jatkuvaa kiertoa juuri sen tasalämpöisyyden takia.

pekauppi:
Selvä, kiitos vinkistä... Oliko 230 vai 12 voltin pumppu kumpaa käytit, oletuksena tuo kai pyörittää 230 voltin pumppua jos ollaan sähköissä kiinni. Ainakin tuossa mallissa (vanha digiohjain) resetoituu aina asetukset niin että 230 voltin pumppu lähtee päälle oletuksena mutta sen saa kyllä valittua 12 voltin pumpulle aina siihen asti kun lämmityksen laittaa OFF-tilaan (voi tietty olla että store-toiminnalla saa tuonkin pysyväksi, en vielä koittanut sitä)

Tuota vähän itsekin tässä ajattelin että haaste on juuri tuossa että neste ei ajoittain kierrä ja lattialämmistys ei siltä osin toimi niinkuin sen idea ehkä olisi että lattia olisi tasalämpöinen

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View