Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Eka reissu Eurooppaan matka autolla

<< < (2/3) > >>

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  9.11.2019     kello on 12:03 ---Jollain adapterilla saa saksasta ja muualtakin hankittuja pulloja käytettyä .
Siinä vaan joutuu lähtemään yhdellä pullolla ja hankkimaan jostain sen toisen.

--- Lainaus päättyy ---

Saksalainen pullo käy suoraan meilläkin käytössä olevaan säätimeen. Ko pullon voi hankkia Suomestakin. Esim Kippari-Caravan myy täysiä pulloja. Saattaa muiltakin löytyä. Mutta tod. näk. Saksasta saa edullisemmin.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  9.11.2019     kello on 12:21 ---Saksalainen pullo käy suoraan meilläkin käytössä olevaan säätimeen. Ko pullon voi hankkia Suomestakin. Esim Kippari-Caravan myy täysiä pulloja. Saattaa muiltakin löytyä. Mutta tod. näk. Saksasta saa edullisemmin.

--- Lainaus päättyy ---
Täytyy vain ihmisten hankkia se 33/11 kiloisen säädin. Sitten käy
https://kauppa.wilhtom.fi/säädin-kv-30-mbar-1133kg-liitäntä.prod?
Kippari ei kai mielellään anna pulloa jos ei saa toista tilalle.
Oli iki onnellinen kun lahjoitin valkoisen carrefour pullon hänelle.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  9.11.2019     kello on 13:01 ---Täytyy vain ihmisten hankkia se 33/11 kiloisen säädin. Sitten käy
https://kauppa.wilhtom.fi/säädin-kv-30-mbar-1133kg-liitäntä.prod?

--- Lainaus päättyy ---

Minä en ostanut mitään uutta säädintä saksalaiseen enkä ylitäytönestolla olevaan pulloon. Vanhalla mennään. Ostitko sinä täyttöpulloon uuden säätimen ja vaihdat sen jos käytät suomalaista pulloa?

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  9.11.2019     kello on 13:01 ---Kippari ei kai mielellään anna pulloa jos ei saa toista tilalle.
Oli iki onnellinen kun lahjoitin valkoisen carrefour pullon hänelle.

--- Lainaus päättyy ---

Olen OSTANUT Kipparista sakupullon. Kai kuka vaan on iloinen jos saa pullon, jonka voi myydä edelleen.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  9.11.2019     kello on 14:58 ---Minä en ostanut mitään uutta säädintä saksalaiseen enkä ylitäytönestolla olevaan pulloon. Vanhalla mennään. Ostitko sinä täyttöpulloon uuden säätimen ja vaihdat sen jos käytät suomalaista pulloa?
--- Lainaus päättyy ---

Ostin juuri tuon säätimen, Paavo kertoi että se käy tällöin SEKÄ suomalaiseen pulloon ETTÄ saksalaiseen pulloon (sekä tuohon täyttöpulloon). Siinä on ne tuplatiivistepinnat . Sen näkee silmälläkin, vakio paineensäätimessä tulee messinki messinkiä vasten, eikä mitään tiivistettä.
Varmaankin jossain autossa on jop tuollainen paineensäädin vakiona.

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko -  9.11.2019     kello on 14:58 ---Olen OSTANUT Kipparista sakupullon. Kai kuka vaan on iloinen jos saa pullon, jonka voi myydä edelleen.

--- Lainaus päättyy ---

En epäile, omistaja vaan mainitsi minulle että hän kierrättää ne pullot täällä käyville turisteille. Jos hän myy kuoret ei pysty palvelemaan turisteja. Erikseen mainitsi asiasta. Jotain tietämystä kai hänellä on. Ja tilannehan elää hänellä olevien kuorien mukaan.

Alan:
Harkitsen aika tarkkaan puskayöpymiset, mieluummin stellplatz tai leirintäalue. Kustannus on pieni, riippuen vähän maasta. Suurin osa puskayöpymisistä tullut käyntikohteiden parkkipaikoilla.

Reitti riippuu siitä, minne menee. Myös Finnlines Travemündeen voi olla hyvä valinta, jos sietää korkeammat kustannukset. Länteen on minusta paras mennä lautalla Naantali-Kapellskär ja Stena linellä Varberg-Grenaa. Itään sitten Via Balticaa ja huomioiden varmaankin myös ensi kesänä Vuosaaresta kulkevat laivat Tallinnaan, ei tarvinne niin paljoa känniläisiä katsella.

Saksan kaasupullo saattaa löytyä ostoilmoituksella orgissa. Niitä kertyy Saksasta kulkineita ostaneille. Minulla on aina reissussa sakupullot mukana, käytän ja täytän viimeisenä päivänä. Kulutus ollut reissussa pullon, harvoin mennyt edes toiselle, reissut 3,5-5 viikkoa.

Kannattaa harkita, mihin jättää auton yksin. Esimerkiksi suurten kauppakeskusten parkkipaikat tai sopivan rauhalliset sivukadut kauoungeissa saattavat olla riskialttiita. Tästä aiheesta löytyy juttua orgista kyllä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View