Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Volvon lukot jäätyy

<< < (4/18) > >>

kimmok:
Aikoinaan laitettiin oven lukko laitteet minigrip pussiin nii eivät saaneet tiivisteiden välistä valuneita vesiä sinne lukko koneistoon.
Kyseessä oli myös aivan uusia autoja.

SeaSharky:
Minulla oli 90-luvulla WV Polo ja siinä oli koko ajan ongelmia lukkojen jäätymisen kanssa, purinkin lukot, putsasin ja laitoin aseöljyä, ei mitään parannusta, sitten viimeisenä keinona löysin nurkista spreyvaseliinia jota olin joskus ostanut pyörälenkillä kun ketjut alkoi matkalla kitisemään, ketjuille se oli vikatikki, eikä siitä ollut muuhunkaan, mutta kun suihkutin sitä avaimenreikään niin ongelmat hävisi lopullisesti.

Kumisimo:
Eikö Volvossa ole vielä tänä päivänä (sähköllä) lämmitettäviä lukkoja?  :-X
Audissa oli jo -80 luvulla . Toimi siten että hiukan nostit kahvaa niin alkoi lämpiämään.

K.E.V:
Ne alipainetoimiset keskuslukot tuppasikin jäätymään aikoinaan.

Kumisimo:
Lämmitys ei koskenut alipainesysteemiä vaan lukkopesää ja sitä kautta myös kahvan runkoa, mukavasti suli jää kahvasta kun hetken piti puoliväliin nostettuna. Tosin kauko-ohjatussa keskuslukituksessa ei ollut lukkopesän jäätymisongelmaa mutta mukavasti poisti tuon lukkokoneiston jäätymisen mikä ilmeni juuri kuten näissä nykyVolvoissa.
Ellei ovi pysynyt kiinni niin 5-10 sek kahva puoliasennossa ja vot, meni kiinni kuin kassakaapin ovi.

Itse ongelma poistui kun ensin bräkleenillä pesi p*skat pois ja sitten aseöljyllä voitelu.Toki vaati oviverhoilun irroituksen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View