rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?  (Luettu 22861 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« : 30.10.2019 kello on 12:20 »
Mulle vaihdettiin uus syyläri Volvoon kun oksa lävisti entisen kun peuran kanssa lähempää kontaktia välttelin siinä kuitenkaan 100% onnistumatta ja volle korjaamolle.Uus syyläri mut puhaltaa  kylmää ja kun alkaa puhaltaan lämmintä nestevarpotusvalo syttyy. Ja sitten kun alkaa puhaltaan kylmää varovalo sammuu .Moottorin lämpötila pysyy vakaana ainoastaan lämppärissä ilmalukko. Mitä tehdä? t migel

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:01
  • Callengr
Vs: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« Vastaus #1 : 30.10.2019 kello on 12:36 »
Vaikka paisuntasäiliössä onkin nestettä niin tarkasta että syylärissäkin on tarpeeksi eli täynnä! Ei taida olla ilmausruuvia olla lämmittimen letkussa?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:39
Vs: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« Vastaus #2 : 30.10.2019 kello on 12:41 »
Ottaa ilmalukko pois.... eli ilmaa kenno.

Mutta paljonko siellä moottorissa on jäähdytysnestettä? Oiskohan vähän liian vähän....
Hotkasee tyhjää kun termari aukiaa.

Täytä maksimiin asti kylmänä...painele tulo ja menovesiletkuja monta kertaa eli anna sille pumppausta.
vähän kuten elvytystä....painel e 30 kertaa sit kaks kertaa huudat -itun-v_ttu ja jatkat samaa muutaman minuutin.
Pitäs ilmata aika hyvin ittensä.

Paisuntasäiliöstäki n kannattaa katsoa että siel on oikeasti jäähdytin nestettä eikä vaan sellanen vanha likainen vedenpinta rantu.




*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« Vastaus #3 : 30.10.2019 kello on 12:50 »
Joo on ihan tuoreet nesteet ja paisuntasäiliö on kirkas josta näkee hyvin nestepinnan vaihtelun. Tossahan ei pitäisi olla mitään ilmaus ruuvia,vaan ilmaa itse itsensä. Täytyy tsekata että kierto paisuntasäiliössä toteutuu ts se ylempi kapea letku on auki ja kyllä pitäisi,sillä entisen syylärin kanssa ei nikotellut koskaan.Mystinen homma. Olen tehnyt nuo edellä mainitut mutte ei vaan tosin en ole lypsänyt letkuja hmmm... t migel

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« Vastaus #4 : 30.10.2019 kello on 12:57 »
Ameriikan Fordilla käytetään alipaine pumppua paisarin korkin tilalla - idea saa pienet/mikrokuplat isoiksi ja siten helpommin kierrossa röyhtäsemään paisariin. Kavitointikuplista samalla päästään eroon.

Voi olla, että tuo nestevaihto on tehty hutasten volleen ja aikansa kierrättää ilmaa. Mutta aika monessa hlöautossa ilman pitäisi purkautua yleempiin järjestelmän osiin lämppärin kennosta. Ilmaaminen letkuliitosta raottamalla on nyky vehkeissä helpommin sanottu kuin tehty  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« Vastaus #5 : 30.10.2019 kello on 13:14 »
Joo ja kyllä nykyaikaisten, joihin tonkin vielä luen, pitäisi ilmata ittensä. Tolla mun vollella on ajettu vasta 270t ja on mun veljen vanha ja pirun siisti mutta tulee kuplavolkkari ajat mieleen kovilla pakkasilla ;D ;D ;D Noh kait se siitä sitten jotenkin ratkeaa,-toi alipainepumppu kuullostaa kyllä järkevältä...Voi olla että johonkin sen kaltaiseen täytyy vielä turvautua???t migel :o

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« Vastaus #6 : 30.10.2019 kello on 13:40 »
Joo ja kyllä nykyaikaisten, joihin tonkin vielä luen, pitäisi ilmata ittensä. Tolla mun vollella on ajettu vasta 270t ja on mun veljen vanha ja pirun siisti mutta tulee kuplavolkkari ajat mieleen kovilla pakkasilla ;D ;D ;D Noh kait se siitä sitten jotenkin ratkeaa,-toi alipainepumppu kuullostaa kyllä järkevältä...Voi olla että johonkin sen kaltaiseen täytyy vielä turvautua???t migel :o

Kauanko tuo ilmalukko on siellä vaivannut, jos sinulla on jo ollut kovia pakkasia sen kanssa?  ;D
Näillä pakkasilla (-12 aamulla lähtiessä) ei ole vielä tarvista käynnistää Ardicia edes, kun lähtee nätisti katoksesta tunnin sähkölämmityksen jälkeen ja lasit pysyy auki - aikanaan kuplassa ne ei pysyny kyllä millään jos unohti olla hengittämättä  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« Vastaus #7 : 30.10.2019 kello on 14:30 »
Mulle vaihdettiin uus syyläri Volvoon kun oksa lävisti entisen kun peuran kanssa lähempää kontaktia välttelin siinä kuitenkaan 100% onnistumatta ja volle korjaamolle.Uus syyläri mut puhaltaa  kylmää ja kun alkaa puhaltaan lämmintä nestevarpotusvalo syttyy. Ja sitten kun alkaa puhaltaan kylmää varovalo sammuu .Moottorin lämpötila pysyy vakaana ainoastaan lämppärissä ilmalukko. Mitä tehdä? t migel

Aja auto reiluun ylämäkeen keula ylös lämpimänä ja kädellä alat painella/pumpata alavesiletkua.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2019 kello on 17:09 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
  • Lempäälä
Vs: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« Vastaus #8 : 30.10.2019 kello on 16:42 »
Korjaamo tekee valmiiksi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:31.01.2024 kello on 10:54
Vs: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« Vastaus #9 : 30.10.2019 kello on 17:11 »
Korjaamo tekee valmiiksi.
Juuri näin jos itse ropaat artisti maksaa lopputuleman eli  korjaamo pesee kätensä.
Ja jos korjaamon kanssa ei asiaa hoida niin kannattaako sitä korjaamoa käyttää ollenkaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« Vastaus #10 : 30.10.2019 kello on 19:30 »
No äsken pumppasin sitä letkua ja yhtäkkiä alkoi piereskelemaan ja lisäsin 1,5 ltr jäähdytinnestettä.E n käynnistäny mut huomenna aamulla lähen kokeilemaan,-joo heh hee,ei oo ollu pakkasia mutta kun Turkuunkin ajaa kylmällä autolla niin kupla-ajat tuli mieleen.
Ei silti oli mulla yks -74 jeans ja se oli lämmin kun vaihtimet oli kunnossa.
Intti tuli käytyä -67 kuplalla johon olin tintannut kleinbussinoliko se 1600ccn kone ja sekin oli lämmin ja nopea hyvällä väännöllä. Voi noita aikoja :D :D :D :D t migel ja joo korjaamon pitäjä on mun kaveri niin ei tarvii mitään väännellä eikä käännellä mutta ollut pari viikkoa saikulla jalasta,niin ei viittii kiusata,
Jos se ton sarjapierun saattelemana ilmaantui saa nähä sitten huomenna.Olis kiva kun juuri tuore leimakin on,-Voikaatten! t migel

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:39
Vs: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« Vastaus #11 : 30.10.2019 kello on 21:19 »
kyllä wanhakansa tietää että letkun pumppaaminen auttaa... jossei auttanut kokonaan vielä niin pumppaa lisää ja lisää nestettä kans.


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« Vastaus #12 : 31.10.2019 kello on 04:32 »
kyllä wanhakansa tietää että letkun pumppaaminen auttaa... jossei auttanut kokonaan vielä niin pumppaa lisää ja lisää nestettä kans.

Kyllä! Thumb Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« Vastaus #13 : 31.10.2019 kello on 06:01 »
No nyt heitin lenkin Portinvartijalla ja auto tosi lämmin mut sit takas tullessa alkoi taasen puhaltaan kylmää muttei varovalo kuitenkaan syttynyt! Jotain positiivistä. Se yläletku kun kotona koitin sitä likistellä,niin ei siitä mitään tullu kun oli pinkeä kuin mikä ja lämmin.Noh täytyy antaa jäähtyä ja sitten aloittaa taasen pumppaaminen.Noissa uusissa syyläreissä ei taida olla mitään korkkia vaan on suljettu systeemi? No täytyy kuikuilla kun valkenee...ja huomenta vaan kaikille! :D t migel

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 07:18
Vs: V70 D5 2006 jäähdyttimen ilmalukko?
« Vastaus #14 : 31.10.2019 kello on 07:04 »
Oletko niin tarkkaan tutkinut että tuleeko se kylmä joka suuttimesta, tuleeko edes jostain lämmintä?

Mulla kävi joskus niin, että jostain kumman syystä oli lämmityslaitteiston "läppien" ja servomoottorien välinen tanko mennyt poikki ja lämmöt eivät säätyneet oikein. Vivusto oli jossain kuskin jalkotiloissa. No ei sulla siellä kuitenkaan ole nyt remppaa tehty, joten tuskin sillä nyt mitään vika aolis.