rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tupakanhajun poistaminen  (Luettu 5901 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.12.2021 kello on 17:08
Tupakanhajun poistaminen
« : 24.10.2019 kello on 22:28 »
Matka-auton perussiivous olisi ajankohtaista. Miten ja millä aineilla olette poistaneet tupakanhajun penkeistä, matoista ja kasettiverhoista?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:01
  • Callengr
Vs: Tupakanhajun poistaminen
« Vastaus #1 : 24.10.2019 kello on 22:37 »
Kyllähän se sillä ionisaattorilla lähtee.... vähäksi aikaa mut tupaa vaan palaamaan takaisin!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Tupakanhajun poistaminen
« Vastaus #2 : 25.10.2019 kello on 06:25 »
Kuka polttaa vaunun sillä ::) Thumbd

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:32
Vs: Tupakanhajun poistaminen
« Vastaus #3 : 25.10.2019 kello on 06:32 »
Ei välttämättä polta (en ymmärrä minäkään jos poltetaan) voi olla että ulkona poltetaan ja heti tumppauksen jälkeen tullaan sisälle niin haju tulee hengityksen mukana.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Tupakanhajun poistaminen
« Vastaus #4 : 25.10.2019 kello on 06:45 »
Ei välttämättä polta (en ymmärrä minäkään jos poltetaan) voi olla että ulkona poltetaan ja heti tumppauksen jälkeen tullaan sisälle niin haju tulee hengityksen mukana.
Meilläkin molemmat poltaa ja ulkona, eikä yksikään ole sanonut, jotta vaunussa haisee tupakki ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • Autossa on pyörät
Vs: Tupakanhajun poistaminen
« Vastaus #5 : 25.10.2019 kello on 08:07 »
Meilläkin molemmat poltaa ja ulkona, eikä yksikään ole sanonut, jotta vaunussa haisee tupakki ::)
Nenätukkoisia örkkejä :) Yleensä tupakkaa polttavat eivät huomaa että haisevat ihan oikeasti
Toiset ei kai kehtaa sanoa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.03.2024 kello on 15:13
Vs: Tupakanhajun poistaminen
« Vastaus #6 : 25.10.2019 kello on 08:45 »
Tuo on ihan totta että vaikka autossa ei polttaisi, mutta henkilö on käynyt ulkona tupakalla, niin se haju tarttuu autoon hengityksestä ja vaatteista. Minäkään en silloin haistanut mitään kun itse poltin, mutta nyt 16 vuoden tupakkalakon jälkeen haistan heti.

Tupakan haju lähtee auton sisustuksesta kun ensin pesee kaikki kankaat tekstiilipesurilla ja desinfioi muut pinnat. Sitten otsonaattori vuorokaudeksi hommiin. Otsonoinnin jälkeen kunnon tuuletus. Otsonointi on turhaa jos sisustusta ei pese kunnolla. Hajun aiheuttajat pitää ensin pestä pois.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Tupakanhajun poistaminen
« Vastaus #7 : 25.10.2019 kello on 08:49 »
Sitten otsonaattori vuorokaudeksi hommiin. Otsonoinnin jälkeen kunnon tuuletus. Otsonointi on turhaa jos sisustusta ei pese kunnolla. Hajun aiheuttajat pitää ensin pestä pois.
Minulle on ohjeistettu vain maksimissan tunnin otsonoinnista autossa....

Minulle se tunti on riittänyt. Lähinnä olen huolestunut siitä otsonoinnin haurastamisominaisu udesta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Tupakanhajun poistaminen
« Vastaus #8 : 25.10.2019 kello on 08:50 »
Meilläkin molemmat poltaa ja ulkona, eikä yksikään ole sanonut, jotta vaunussa haisee tupakki ::)

Eihän se haittaa että keuhkot saastuu, kun sisätilat vain säästyy.  ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.03.2024 kello on 15:13
Vs: Tupakanhajun poistaminen
« Vastaus #9 : 25.10.2019 kello on 08:53 »
Minulle on ohjeistettu vain maksimissan tunnin otsonoinnista autossa....

Minulle se tunti on riittänyt. Lähinnä olen huolestunut siitä otsonoinnin haurastamisominaisu udesta.

Tunnissa tupakan haju ei lähde mihinkään. Otsonointi haurastuttaa kumia jos kumi on jatkuvasti vuodesta toiseen otsonoinnin vaikutuksen alaisena. Esimerkiksi uimahalleissa, apteekeissa ym. otsonaattorit on päällä taukoamatta vuodesta toiseen. Silloin tällöin satunnaisesti tehtynä otsonoinnista ei ole mitään merkitystä kumien haurastumisen kanssa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:47
Vs: Tupakanhajun poistaminen
« Vastaus #10 : 25.10.2019 kello on 08:59 »
Oon tota ongelmaa koittanut poistaa paristakin henkilöautosta jayhdestä asuntoautosta, mut kyl mun mielipide on et ei sitä hoida kuin aika. Nykyinen asuntoauto ostettiin 11/17 ja ei siinä viileänä kautena mitään huomannut, mutta onhan siellä vähän tunkkainen meininki kun kesähelteet alkaa. Muutamaan otteeseen siivottu huolellisesti ja ionisaattoria (reilun kokoista) pidetty useampi tunti, kerran autopesulassakin käytetty täysihoidossa mutta ei. Tämä (toinen) kesä oli jo vähän parempi, josko ensi kesänä taas vähän paremmin. Aina noiden yritysten jälkeen viikko-pari menee, sitten taas tietyissä tilanteissa käy nokkaan.

Mitään kahvinporoja ja noita-akkoja en oo kyllä koittanu, en oikein jaksa uskoa että ne toisi sen pidempiaikaista ratkaisua kuin tarkoitukseen tehdyt tuotteetkaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Tupakanhajun poistaminen
« Vastaus #11 : 25.10.2019 kello on 09:04 »
Tunnissa tupakan haju ei lähde mihinkään. Otsonointi haurastuttaa kumia jos kumi on jatkuvasti vuodesta toiseen otsonoinnin vaikutuksen alaisena. Esimerkiksi uimahalleissa, apteekeissa ym. otsonaattorit on päällä taukoamatta vuodesta toiseen. Silloin tällöin satunnaisesti tehtynä otsonoinnista ei ole mitään merkitystä kumien haurastumisen kanssa.
Näin se varmaan on...

Itse en tarvitse tupakanhajun poistoon, mutta muuten tunkkaisen hajun poisto onnistuu lyhyelläkin ajalla.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:30
Vs: Tupakanhajun poistaminen
« Vastaus #12 : 25.10.2019 kello on 09:07 »
Ei ionisaatorin tunnin käytöstä mitään hyötyä , anti olla 2- 3 vuorokautta ja kaikko ruoka tarvikkeet pois , niin auttaa kokemuksia on niinautoista kuin asunnoistakin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
  • Vasta-alkaja
Vs: Tupakanhajun poistaminen
« Vastaus #13 : 25.10.2019 kello on 09:13 »
Kaveri osti jonkin aikaa sitten pakun, joka haisi röökille eivan järjettömästi. Pinnat oli tahmeat ja kellastuneet. Viikonloppu ahkeraa pesua tekstiilipesurilla ja kovien pintojen jynssäämistä, ei haise enää pahasti. Lähipäivinä pitäisi tulla kiinanpojan otsonattori, katsotaan mitä sen kanssa saadaan aikaiseksi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.03.2020 kello on 19:07
  • Mopoilija ja vaanari
Vs: Tupakanhajun poistaminen
« Vastaus #14 : 25.10.2019 kello on 09:20 »
Tässä pari vuotta sit oli kanssa yks nortitettu vehe emäntä pesi tekstiilipesurilla etikkavedellä ym.
Lähtihän se haju, mutta vuoden aikana pikkuhiljalleen alko palautus. Eli kyllä se aika syvälle nihin tekstiileihin uppoaa.