Tekniikkakeskustelut > Truma
Trumatic C ei toimi, 230v verkkosähkö merkkivalo ei syty. Mistä hyvä korjaaja?
BoHelge:
Autossamme, Dethleffs A7870 vm 2001, lämmityslaite Trumatic C ei pysy päällä. Kaasupullo on täynnä, hella ja jääkaappi toimivat moitteetomasti. Toinen ongelma on verkkovirta; sähkö tulee EBL 99 -laitteeseen, sulake siis toimii mutta 230v merkkivalo ei syty paneelissa eikä sähköä tule pistorasiasta. 12v - järjestelmä toimii täysin ilman ongelmia. Itse en pysty näitä korjaamaan. Voiko joku auttaa minua löytämään hyvä korjaaja joka voisi lähiaikana laittaa auto kuntoon ennen talviteloille laittamista? Asumme Raaseporissa, Bromarvissa.
pekauppi:
--- Lainaus käyttäjältä: BoHelge - 20.10.2019 kello on 21:31 ---Autossamme, Dethleffs A7870 vm 2001, lämmityslaite Trumatic C ei pysy päällä. Toinen ongelma on verkkovirta; sähkö tulee EBL 99 -laitteeseen, sulake siis toimii mutta 230v merkkivalo ei syty paneelissa eikä sähköä tule pistorasiasta.
--- Lainaus päättyy ---
Itselläni oli vastaavankaltaista Truman kanssa, liekkivahdin vaihdolla hoitui. Truma on periaatteessa aika yksinkertainen laite eli vikaa siellä voi olla vain muutamassa komponentissa. Jos syttyy mutta sammuu niin liekkivahti, magneettiventtiili tai poltin itsessään (ei jaksa palaa riittävän kovaa).
Sähköongelmat viittaa siihen että virtalähde on entinen tai sitten virtalähteestä on mennyt esim. sulakkeen lisänä oleva ylikuumenemissuoja tms. Mutta virtalähteen tutkimisella aloittaisin
Pääkaupunkiseudulla on useampi hyvä huoltoliike, tuo kuulostaa niin perushommalta että pitäisi hoitua joka pajalta jolla on viralliset luvat mm. kaasutöihin
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: BoHelge - 20.10.2019 kello on 21:31 ---Autossamme, Dethleffs A7870 vm 2001, lämmityslaite Trumatic C ei pysy päällä. Kaasupullo on täynnä, hella ja jääkaappi toimivat moitteetomasti. Toinen ongelma on verkkovirta; sähkö tulee EBL 99 -laitteeseen, sulake siis toimii mutta 230v merkkivalo ei syty paneelissa eikä sähköä tule pistorasiasta. 12v - järjestelmä toimii täysin ilman ongelmia. Itse en pysty näitä korjaamaan. Voiko joku auttaa minua löytämään hyvä korjaaja joka voisi lähiaikana laittaa auto kuntoon ennen talviteloille laittamista? Asumme Raaseporissa, Bromarvissa.
--- Lainaus päättyy ---
Tuohon verkkovirta ongelmaan: Onko siinä vikavirtasuojakytki ntä (painike jossa lukee "test")? Oisko lauennut? Voi olla lauennut vaikka vipu olisikin oikeassa asennossa, eli mekaanisesti kääntää vipu pois päältä ja sitten takaisin päälle (itellä tekee tämän välillä kuitenkin toimii sähköisesti oikein)
Pohjanperän pappa:
Siilin Caravaani Siilinjärvellä.
Cädi:
Jos kesken lämmittimen käytön tai lämmittimen sammuttamisen jälkeen, kun laite vielä puhaltaa, katkaisee 12v virran autosta, eli painaa asunto-osasta sähköt pois, niin lämmitin menee "vikatilaan".
"reset" nappulasta saa kuitattua.
Näin ainakin mulla kävi ja ohjekirjasta löytyi tuo tieto.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta