Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Ilmalämpöpumpun käyttö.

<< < (3/7) > >>

Kumisimo:

--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki - 20.10.2019     kello on 22:06 ---Utelias kysyy onko pumpun käyttö edullisinta käyttää automaatti asennossa vai esim 1tai2 nopeudella puhallinta ? Lämmittäessä, sen olen kuullut että jäähdytys ei ole edullisa vaan kuivaus asento parempi ja ajaa saman asian onko näin.

--- Lainaus päättyy ---

Lämpöpumput.info  -foorumi antaa vastauksia moniin kysymyksiin ko. laitteista

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: T-Cat - 20.10.2019     kello on 20:57 ---Mitsubishia voin suositella, ollut käytössä vajaan 10 vuotta.

--- Lainaus päättyy ---

10 vuodessa tekniikka on muuttunut ja laitteet kehittyneet paljon. Toki Mitsubishi on laadukas vieläkin, mutta ei niitä voi verrata suoraan vanhoihin laitteisiin.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 21.10.2019     kello on 11:03 ---10 vuodessa tekniikka on muuttunut ja laitteet kehittyneet paljon. Toki Mitsubishi on laadukas vieläkin, mutta ei niitä voi verrata suoraan vanhoihin laitteisiin.

--- Lainaus päättyy ---

Merkkejä on tarjolla paljonkin mutta kompressorin tekijöitä taitaa olla edelleen vain muutama?

Kumisimo:

--- Lainaus käyttäjältä: Haoltu - 20.10.2019     kello on 20:49 ---
  Paljon kiitoksia kaikille kantaa ottaneille hyvistä vinkeistä. Thumb Thumb

Nyt olen katsellut millaisen ilmalämpöpumpun ostaisi.... :-\

--- Lainaus päättyy ---
Siinä sitä riittääkin pohdittavaa :)
-tilan koko,  käyttötarkoitus (lämmitys vai myös jäähdytys), tarvitsetko wifi- ym ökytoimintoja jne.

Asiansa osaava pumppuasentaja osaa kyllä neuvoa .

Monesti rautakauppojen tarjouksista saa pumpun halvemmalla kuin tukusta.

Itsellä on useamman vuoden ollut 2 kpl Mitsu FH- sarjalaisia lämmityskäytössä, ei moitittavaa.
Viilennykseen näitä on meillä käytetty hyvin vähän, ei kyllä ole valittamista sdiinäkään toiminnassa.

Rauno:
Huusin itse juuri muutama viikko sitten tuolta pumpun. Gree merkkinen.
Perjantaina tulee asentaja asentamaan sen autotalliin.

https://huutokaupat.com/

Asunnonpuolella on ollut jo 15v Panasonicin pumppu, millä on jäähdytetty ja lämmitetty.
Hyvä keksintö Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View