Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Ilmalämpöpumpun käyttö.
Kumisimo:
--- Lainaus käyttäjältä: Tarvasjoki - 20.10.2019 kello on 22:06 ---Utelias kysyy onko pumpun käyttö edullisinta käyttää automaatti asennossa vai esim 1tai2 nopeudella puhallinta ? Lämmittäessä, sen olen kuullut että jäähdytys ei ole edullisa vaan kuivaus asento parempi ja ajaa saman asian onko näin.
--- Lainaus päättyy ---
Lämpöpumput.info -foorumi antaa vastauksia moniin kysymyksiin ko. laitteista
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: T-Cat - 20.10.2019 kello on 20:57 ---Mitsubishia voin suositella, ollut käytössä vajaan 10 vuotta.
--- Lainaus päättyy ---
10 vuodessa tekniikka on muuttunut ja laitteet kehittyneet paljon. Toki Mitsubishi on laadukas vieläkin, mutta ei niitä voi verrata suoraan vanhoihin laitteisiin.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 21.10.2019 kello on 11:03 ---10 vuodessa tekniikka on muuttunut ja laitteet kehittyneet paljon. Toki Mitsubishi on laadukas vieläkin, mutta ei niitä voi verrata suoraan vanhoihin laitteisiin.
--- Lainaus päättyy ---
Merkkejä on tarjolla paljonkin mutta kompressorin tekijöitä taitaa olla edelleen vain muutama?
Kumisimo:
--- Lainaus käyttäjältä: Haoltu - 20.10.2019 kello on 20:49 ---
Paljon kiitoksia kaikille kantaa ottaneille hyvistä vinkeistä. Thumb Thumb
Nyt olen katsellut millaisen ilmalämpöpumpun ostaisi.... :-\
--- Lainaus päättyy ---
Siinä sitä riittääkin pohdittavaa :)
-tilan koko, käyttötarkoitus (lämmitys vai myös jäähdytys), tarvitsetko wifi- ym ökytoimintoja jne.
Asiansa osaava pumppuasentaja osaa kyllä neuvoa .
Monesti rautakauppojen tarjouksista saa pumpun halvemmalla kuin tukusta.
Itsellä on useamman vuoden ollut 2 kpl Mitsu FH- sarjalaisia lämmityskäytössä, ei moitittavaa.
Viilennykseen näitä on meillä käytetty hyvin vähän, ei kyllä ole valittamista sdiinäkään toiminnassa.
Rauno:
Huusin itse juuri muutama viikko sitten tuolta pumpun. Gree merkkinen.
Perjantaina tulee asentaja asentamaan sen autotalliin.
https://huutokaupat.com/
Asunnonpuolella on ollut jo 15v Panasonicin pumppu, millä on jäähdytetty ja lämmitetty.
Hyvä keksintö Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta