Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi

Webasto tehoton?

<< < (5/7) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 16.10.2019     kello on 06:56 ---Nyt on mennyt mulla 10.5 vuotta ilman huoltoa. Onneksi ei ole automaattikäynnisty stä ollut käytössä. Käytetään tarvittaessa (sähkölämpö pääasiassa lämmittää) eikä koskaan sammuteta kylmänä. ;)

--- Lainaus päättyy ---
Tuo automaattikäynnisty ksen vaikutuskin on hieman uskomusasia.
Mulla on nyt pari autoa ollut termostaattiohjauks ella. Molemmissa lämmittimet toimineet moitteetta yli 10 vuotta. Toinen auto on 23v ja toinen 12v.

MatsOnni:

--- Lainaus käyttäjältä: Trailer Trash Hesus - 15.10.2019     kello on 22:43 ---
Toinen mikä on joskus aiheittanut webaston alitehoisuutta oli rikkoontunut pa-pumppu, toimi kyllä mutta ei tarpeeksi tehokkaasti että ois pystynyt käymään täydellä teholla. Sen kuuli ihan pumpun äänestä jo ettei nakuta tarpeeksi lujaa.

edit: kannattaa myös vertailla webaston pakokaasun lämpöä, huomaa kyllä kädellä jos ei toimi kunnolla.

--- Lainaus päättyy ---

Tässäpä taisi tulla oikeaan osuva vihje. Vaikka kirjoitin, että käyntiääni kuulostaa normaalilta niin nakutus on kuitenkin tarkemmin ajateltuna heikompi kuin aikaisemmin.

Käytän siis tarkastuksessa, just reissun jälkeen kerkesin ottaa pois käytöstä, mutta sitten kun käyttöä taas tulee, viimeistään ennen joulua. Ja onhan tuossa lämmönvaihdinkin, ettei ongelma sillä tavalla akuutti ole.

megaman:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 16.10.2019     kello on 07:22 ---Tuo automaattikäynnisty ksen vaikutuskin on hieman uskomusasia.
Mulla on nyt pari autoa ollut termostaattiohjauks ella. Molemmissa lämmittimet toimineet moitteetta yli 10 vuotta. Toinen auto on 23v ja toinen 12v.

--- Lainaus päättyy ---

Käsikäyttö lienee fiksumpi, kun ajelee lyhyitä etappeja. Mulla nyt Boxerissa 6 vuotias nonAGM Boschilainen. Saa nähdä meneekö akku jo uusiksi...  :)

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 15.10.2019     kello on 21:47 ---jotta sisätilat lämpenee nopeemmin....
jos vesimäärä on muuten iso
henkilöautossa vesimäärä niin pieni että 5-6kw pukkaa sen lämpimäksi nopeesti

--- Lainaus päättyy ---

Lämmittimen teho pitää valita moottorin koon mukaan.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: MatsOnni - 16.10.2019     kello on 07:28 ---Tässäpä taisi tulla oikeaan osuva vihje. Vaikka kirjoitin, että käyntiääni kuulostaa normaalilta niin nakutus on kuitenkin tarkemmin ajateltuna heikompi kuin aikaisemmin.

Käytän siis tarkastuksessa, just reissun jälkeen kerkesin ottaa pois käytöstä, mutta sitten kun käyttöä taas tulee, viimeistään ennen joulua. Ja onhan tuossa lämmönvaihdinkin, ettei ongelma sillä tavalla akuutti ole.

--- Lainaus päättyy ---

Ei tuohon tartte kuin pumpun asennon pieni muutos, niin ei pienimikrokuplia (kuohuneesta, juuri tankatusta, polttoaineesta) saa pois ite - eli jos pumppu ei ole selvästi lähtö ylöspäin, niin ei riittävän isosta kuplasta pääse eroon kun yhden iskun määrä on pieni. Toivottavasti mitään kumiletkuja/jatkoja ole välissä kiusana (joustavaa paineiskussa, ja pumpun teho hukkuu osin tuohonkin).

Tietty jo diselin seassa ollut vettä, joka jäänyt pumppun, niin ruostuttaa sitä. Mulla 10v hyllyssä ollut weba pumppuineen (sitä ennen 6 v käytössä) lähti elvytyksen jälkeen (ja pelaa nyt 3 v jälkeekin). Pumppu vaikutti jumiutuneelta, mutta liottelun ja uä-pesun jälkeen naputtaa äänekkäästi  :laugh:
Aika kallis uusittava.

Jos sulla on vaihdin, kuten mullakin just asennettuna, niin talveen tuo weba/eberin toiminen on aika tärkeää - ainakin mulla, koska sillä Alden patterit lämpiää puskassa, jos kaasu sattuu loppumaan.   Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View