rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kaben värkkäilyä  (Luettu 44367 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #165 : 17.02.2021 kello on 10:31 »
Tässä kesää odotellessa taas suunnitellaan miten saisi helpoimmalla akkuun tehokkaammin/halvalla lisää latauspotkua.
Volvossa kyllä tulee täydet jännitteet töpselille mutta Kaben sähkäsuunnittelijat ois voinu pienenä ampua.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #166 : 17.02.2021 kello on 10:51 »

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
No niin , nyt vasta sain Volvon lataamaan Kaben akkua kun sain istutettua jatkuvanvirran johtimen sille kuuluvalle paikalle.
Meinasi usko loppua tuon vääntämisen kanssa että johdonliitin istui kunnolla paikalleen.

Tähän kuvaan liittyen, ei sulla satu olemaan kuvaa siitä johtosarjan liittimestä, joka tuonne sulaketaulun taakse istutetaan?
Mulla nykyisen koukulta puuttuu jatkuvan virran kytkentä, eikä Wetteri osaa auttaa mikä liitin sinne passaa.

"virtalukon perässä oleva" loistaa myös vielä poissaolollaan - se on kuitenkin kytketty jo boksille, mutta oliskohan se boksin päällä oleva sulake tuon suoja. Ei oo pakkasissa kiinnostanu vielä tutkia, kun auto ei mahdu talliin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #167 : 17.02.2021 kello on 12:10 »
Tähän kuvaan liittyen, ei sulla satu olemaan kuvaa siitä johtosarjan liittimestä, joka tuonne sulaketaulun taakse istutetaan?
Mulla nykyisen koukulta puuttuu jatkuvan virran kytkentä, eikä Wetteri osaa auttaa mikä liitin sinne passaa.

"virtalukon perässä oleva" loistaa myös vielä poissaolollaan - se on kuitenkin kytketty jo boksille, mutta oliskohan se boksin päällä oleva sulake tuon suoja. Ei oo pakkasissa kiinnostanu vielä tutkia, kun auto ei mahdu talliin.
TUOSSA kuvassa se näkyy parhaiten  eli lattasulakkeen toinen puoli
Se oli tässä mun sarjassa vähän saanut siipeensä ja meinasin vaihtaa siihen tavallisen suojaamattoman latta-abikon kun se sopii siihen sulakkeeseen justiin tiukasti ja pienellä vuoleskelulla sinne sulakerasian sisällekkin

MELKEIN tuollanen tai sit just tuo. Kannattaa koettaa !
https://www.finjector.com/fin/liitin_sulakerasiaan_johtokoolle_1_5_2_5_mm_uni_f630_clip-p-723090
« Viimeksi muokattu: 17.02.2021 kello on 12:21 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #168 : 17.02.2021 kello on 12:19 »
TUOSSA kuvassa se näkyy parhaiten  eli lattasulakkeen toinen puoli
Se oli tässä mun sarjassa vähän saanut siipeensä ja meinasin vaihtaa siihen tavallisen suojaamattoman latta-abikon kun se sopii siihen sulakkeeseen justiin tiukasti ja pienellä vuoleskelulla sinne sulakerasian sisällekkin

Joo. Tulee suoraan sinne sulakkeen jalkaan. 
Jännä kun Wetteri ei osaa löytää siihen liitintä. Kateltiin yhdessä koneelta kytkiksestä se liitin, mutta ei mitään tietoa miten siitä jatkaa.  Luulis että sinne rasialle voidaan laittaa muutakin lisäyksiä.  Ja kaikissa sulakerasioissa taitaa olla vastaavat liittimet pohjalla.
Kun löydän liittimen, lisään samalla uuden sulakkeen eteen 12V pistorasian rinnalle, jotta saa USB laturin kojelaudan alle puhelimen lataukseen ja virran kameralle.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #169 : 17.02.2021 kello on 12:23 »
Joo. Tulee suoraan sinne sulakkeen jalkaan. 
Jännä kun Wetteri ei osaa löytää siihen liitintä. Kateltiin yhdessä koneelta kytkiksestä se liitin, mutta ei mitään tietoa miten siitä jatkaa.  Luulis että sinne rasialle voidaan laittaa muutakin lisäyksiä.  Ja kaikissa sulakerasioissa taitaa olla vastaavat liittimet pohjalla.
Kun löydän liittimen, lisään samalla uuden sulakkeen eteen 12V pistorasian rinnalle, jotta saa USB laturin kojelaudan alle puhelimen lataukseen ja virran kameralle.
https://www.finjector.com/fin/liitin_sulakerasiaan_johtokoolle_1_5_2_5_mm_uni_f630_clip-p-723090

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #170 : 17.02.2021 kello on 12:34 »
https://www.finjector.com/fin/liitin_sulakerasiaan_johtokoolle_1_5_2_5_mm_uni_f630_clip-p-723090

Oliskohan se noin yksinkertaista - tottunu siihen ettei Volvolla ole mitään yleistä osaa ;D
Haluaisi sen niin, että pysyy siellä vaikka sulakkeen vaihtaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #171 : 17.02.2021 kello on 12:43 »
Oliskohan se noin yksinkertaista - tottunu siihen ettei Volvolla ole mitään yleistä osaa ;D
Haluaisi sen niin, että pysyy siellä vaikka sulakkeen vaihtaa.
Uskoisin että tuon saa siellä pysymään jos se sinne mahtuu .

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #172 : 17.02.2021 kello on 13:34 »
Oliskohan se noin yksinkertaista - tottunu siihen ettei Volvolla ole mitään yleistä osaa ;D
Haluaisi sen niin, että pysyy siellä vaikka sulakkeen vaihtaa.

https://www.elfadistrelec.fi/fi/piirisuojaus/sulakkeet/sulakepitimet/ajoneuvosulakerasiat/c/cat-DNAV_PL_03130509

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #173 : 17.02.2021 kello on 13:57 »
Menee vähän ohi? Mun laittamissa nuo virrat tulleet johtonippu kiinni tökkäämällä. Mistä olen jäänyt paitsi?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #174 : 17.02.2021 kello on 14:07 »
Laittaisiko Ossi omavalmistetta töpseliä.

Voihan sen F4 sulakkeen syöttöjohdon katkaista tuosta sulakepesästä ja laittaa oman sulakkeen syöttämään vaunulle virtaa :-\

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #175 : 17.02.2021 kello on 15:36 »
Menee vähän ohi? Mun laittamissa nuo virrat tulleet johtonippu kiinni tökkäämällä. Mistä olen jäänyt paitsi?
Sama vika joka Volvossa,aina saanut Hämeenautosta valmiiksi laitettuna 13 napasen kaikilla toiminnoilla.Sama tämä nykynen kulkupeli Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #176 : 17.02.2021 kello on 16:56 »
Laittaisiko Ossi omavalmistetta töpseliä.

Voihan sen F4 sulakkeen syöttöjohdon katkaista tuosta sulakepesästä ja laittaa oman sulakkeen syöttämään vaunulle virtaa :-\

Ei oo mahdollista. Paksumpi johto syöttää koko neljän sulakkeen rivin tulopuolta.
Menee vähän ohi? Mun laittamissa nuo virrat tulleet johtonippu kiinni tökkäämällä. Mistä olen jäänyt paitsi?

Hyvästä harrastuksesta jää paitsi valmista ostamalla.
Ja kuten aiemmin todettu, mun tekemässä on oikeasti kunnon johdinpaksuudet - myös maapuolella 😉

Ja mun sarja kustantaa noin 23eur.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #177 : 17.02.2021 kello on 17:01 »
Englannista traileri boxi ja pistorasia piuhoineen oli posteineen alle 100€ oulaan ketjuun joskus linkin laitoin, ne myi vanhan traktorin kamaa - 50% Vanha oli jokin tarvike 7 napainen johon tuli se tyyppivika. No sumuvalokytkin, heitin sorttiin. Tämä ei tartte sitä kytkintä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #178 : 17.02.2021 kello on 17:06 »
Ei oo mahdollista. Paksumpi johto syöttää koko neljän sulakkeen rivin tulopuolta.

Siittä vain haaroitat omalle sulakkeelle.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Kaben värkkäilyä
« Vastaus #179 : 17.02.2021 kello on 17:28 »
Siittä vain haaroitat omalle sulakkeelle.

Mun autoihin ei tehdä ns. virityksiä. Eiköhän se liitin löydy oikean sulakkeen alle.
sinne etupäähänkin pitäisi saada parannuksia eli lisää liittimiä😉