Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Sähköpyöräkokemuksia
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 25.10.2020 kello on 16:38 ---Jos reittiin joudutaan pyytämään maanomistajalta lupa, hän määrä rajoitukset omille mailleen. Voi sanoa sopimukseen vaikka kaikki kulkijat avojaloin.
Ja ymmärrän miksi, sähköfillari aiheuttaa erosiaa paljon enemmän normi kulkijaan verrattuna ja fillaristi jalankulkijaa. Jokamiehen oikeudet ei koske raivattuja tai rakennettuja alueita.
--- Lainaus päättyy ---
okei, multa on tällainen laki(?) mennyt täysin ohi, olen luullut että jokamiehen oikeudet pätee kaikkialla muaalla metsissä paitsi luonnonsuojelualuei lla.
mike:
Kyllähän noihin esim latureitteihin joutuu aina pyytämään maanomistajalta luvan. Sama koskee varmaankin ns.ylläpidettyjä reittejä. Eikä muutenkaan ole järjen käyttö kiellettyä yksityisen maalla liikuttaessa.
El Maco:
Toki luvat tarttee vaikka patikkapolkuun, jos merkatun sellaisen perustaa. Tosin yhtälailla saa patikoida, pyöräillä, ratsastaa tai hiihtää pitkin metsiä, oli lupia tai ei. Noin pääpiirteissään.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: mike - 26.10.2020 kello on 19:15 ---Kyllähän noihin esim latureitteihin joutuu aina pyytämään maanomistajalta luvan. Sama koskee varmaankin ns.ylläpidettyjä reittejä. Eikä muutenkaan ole järjen käyttö kiellettyä yksityisen maalla liikuttaessa.
--- Lainaus päättyy ---
en minä sitä tarkoittanut, vaan sitä että maanomistajat voivat halutessaan rajoittaa jokamiehenokeuksia. Jos katsot sitä viestiäni missä oli "ohjeet" listattuna, niin kaikki muut olivatkin maalaisjärjellä perusteltuja(ja jokamiehen oikeuksiin nojautuva) paitsi sähköavusteisella pyörällä liikkuminen.
Ja mielestäni se lisää ristiriitaa, että lukee että "pyöräilyä ei suositella reitin vaativuuden takia", ja sähköfillarikielto oli samassa lauseessa moottoriajoneuvojen kanssa.
Onkohan nyt ollut ihan selvillä, mikä on sähköavusteinen polkupyörä? se on eri asia kuin laiton "sähkömopo".
Ainakin huono suunta jos laillisia sähköfillareita aletaan katsoa pahalla silmällä, kun eivät todellakaan kuluta maastoa yhtään enempi kuin normaalit fillarit.
volvo:
--- Lainaus käyttäjältä: Hesus - 26.10.2020 kello on 20:06 ---en minä sitä tarkoittanut, vaan sitä että maanomistajat voivat halutessaan rajoittaa jokamiehenokeuksia. Jos katsot sitä viestiäni missä oli "ohjeet" listattuna, niin kaikki muut olivatkin maalaisjärjellä perusteltuja(ja jokamiehen oikeuksiin nojautuva) paitsi sähköavusteisella pyörällä liikkuminen.
Ja mielestäni se lisää ristiriitaa, että lukee että "pyöräilyä ei suositella reitin vaativuuden takia", ja sähköfillarikielto oli samassa lauseessa moottoriajoneuvojen kanssa.
Onkohan nyt ollut ihan selvillä, mikä on sähköavusteinen polkupyörä? se on eri asia kuin laiton "sähkömopo".
Ainakin huono suunta jos laillisia sähköfillareita aletaan katsoa pahalla silmällä, kun eivät todellakaan kuluta maastoa yhtään enempi kuin normaalit fillarit.
--- Lainaus päättyy ---
sanoit jo itse että joku teki bisnestä sillä reitillä, ohjeisiin olisi pitänyt lisätä että kaupallinen käyttö kieletty.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta