Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Sähköpyöräkokemuksia
Ducaatti:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 2.10.2023 kello on 10:48 ---..yksinään sitä ei voi käyttää ilman vilkkuvia sinisiä.
--- Lainaus päättyy ---
Kerroinkin vain kenen käytössä se on kun et sitä tiennyt.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 2.10.2023 kello on 15:12 ---Eipä ole enää 29 §:ssä sähköavusteinen polkupyörä suluissa... :)
--- Lainaus päättyy ---
Niin koska siinä puhutaan "Kevyt sähköajoneuvo":sta, joka ei enää ole polkupyörä vaan L-luokan ajoneuvo, eli yli 250w moottori.
Eli juuri niinkuin olen kokoajan puhunutkin.
Onko nuo tekstit oikeasti osalle noin vaikeita? Tuntuu ettei edes nähdä tai tiedetä mikä on otsikko/alaotsikko vaan poimitaan jotain yksittäisiä lauseita sieltä täältä ja muodostetaan niistä omia ajatuksia vastaavia lopputuloksia.
En voi käsittää, en minäkään mikään järjen jättiläinen ole mutta osaan sentään lukea kirjoitettua tekstiä :o
--- Off-Topic: ---No jonkun tutkimuksen mukaan ammattikuljettaja joutuu työssään noudattamaan n.5000 lakia, että ehkä se on harjaannuutanut lukemaan noita. Pari kertaa olen ollut oikeudessakin poliiseja vastaan vääntämässä että miten joku lakipykälä meneekään, kun nekään ei aina osaa lukea :o
Ducaatti:
--- Lainaus käyttäjältä: Hesus - 2.10.2023 kello on 14:00 ---max 250w ja alle 25km/h avustava on ihan normaali polkupyörä, yli 250w ja alle 1000w ovat kevyitä sähköajoneuvoja.
Mutta tämä tästä, jokainen saa mun puolestani kuvitella mitä haluaa... mutta noin se lakitekstissä on ja "lain silmissäkin" :)
--- Lainaus päättyy ---
Sähköpyörä ei ole kevyt sähköajoneuvo.
Se on joko a)sähköavusteinen polkupyörä tai
b)moottorilla varustettu polkupyörä jolloin se kuuluu ajoneuvoluokkaan L1e-A kuten esim yli 250W - 1kW tehoiset.
tai
c) L1e-B ellei mahdu L1e-A - luokan rajoihin.
K.E.V:
--- Off-Topic: ---mä muistan kun tyttäret oli pieniä. Samassa pihassa oli pikkupoika hän sanoi talkkarin ruohonleikkuria traktoriksi (ilman ärrää kun ei osannut), häntä yritettiin opettaa nimittämään oikealla termillä. Ei millään mennyt jakeluun, sit luovutettiin ja kaikki oli hyvin 🤣
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: Ducaatti - 2.10.2023 kello on 16:32 ---Sähköpyörä ei ole kevyt sähköajoneuvo.
Se on joko a)sähköavusteinen polkupyörä tai
b)moottorilla varustettu polkupyörä jolloin se kuuluu ajoneuvoluokkaan L1e-A kuten esim yli 250W - 1kW tehoiset.
tai
c) L1e-B ellei mahdu L1e-A - luokan rajoihin.
--- Lainaus päättyy ---
taidankin vääntää trollin kanssa. Eli loppuu nyt; jokainen osaa varmasti itse lukea mitä siellä ajoneuvolaissa lukee.
Edit: ja mulle se on sama onko se yli 250w(L1e) fillari moottorilla varustettu kevytsähköajoneuvo vaiko moottorilla varustettu polkupyörä, siitä on oikeestaan edes turha vääntää, koska mun pointti on koskenut koko ajan alle 250w ja alle 25km/h.
Ne ovat polkupyöriä, ei ole lain silmissä mitään eroa kauramoottoriseen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta