Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Sähköpyöräkokemuksia
megaman:
Googleteltua:
Älä säilytä akkua ulkona liian kylmässä tai kuumassa
Anna akun lämpötilan tasoittua latausympäristön lämpötilaan ennen latausta
Lataa akku huoneenlämmössä tai hieman viileämmässä
Älä aja akkua toistuvasti alle 20% varaustason
Älä säilytä akkua tyhjänä
Muista ylläpitää hyvää varaustasoa myös ajokausien ulkopuolella
Jos pyörän käyttöön tulee pidempi tauko, Bosch ja Fazua suosittelevat säilyttämään akkua huoneenlämmössä 30–60 % ladattuna ja Shimano yli 70 % ladattuna.
Ite oon kyllä oppinut muiden akkujen kanssa, että säilytän akut täyteen ladattuna ja lataisin niitä ehkä kesken talvenkin kertaalleen. Tosin ei noi pienkoneiden lithiumit hävitä varausta talven aikana, kun tyrkkää laturiin, ne on edelleen täynnä. Ehkä niitä pitäisi vähän käyttää talven keskellä.
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 22.04.2021 kello on 11:31 ---Googleteltua:
Älä säilytä akkua ulkona liian kylmässä tai kuumassa
Anna akun lämpötilan tasoittua latausympäristön lämpötilaan ennen latausta
Lataa akku huoneenlämmössä tai hieman viileämmässä
Älä aja akkua toistuvasti alle 20% varaustason
Älä säilytä akkua tyhjänä
Muista ylläpitää hyvää varaustasoa myös ajokausien ulkopuolella
Jos pyörän käyttöön tulee pidempi tauko, Bosch ja Fazua suosittelevat säilyttämään akkua huoneenlämmössä 30–60 % ladattuna ja Shimano yli 70 % ladattuna.
Ite oon kyllä oppinut muiden akkujen kanssa, että säilytän akut täyteen ladattuna ja lataisin niitä ehkä kesken talvenkin kertaalleen. Tosin ei noi pienkoneiden lithiumit hävitä varausta talven aikana, kun tyrkkää laturiin, ne on edelleen täynnä. Ehkä niitä pitäisi vähän käyttää talven keskellä.
--- Lainaus päättyy ---
Tälläin minäkin säilytin ja takuuhuoltoon viedessä kysyi heti miten akku ollut talven. Tänään hain huollosta ja moottori vaihdettu, ei kuulemma tyypillinen vika mutta muutama vaihdettu takuisiin. Prosenttuaalisesti kuitenkin vähän siihen nähden mitä myyneet huoltaja sanoi.
Aakku:
Minkälaisia varotoimia akun lataukseen...?
Itse en lataa sähköpyörän akkua valvomatta. Useimmin kesällä akku tulee ladattua ulkona.
"Sähköpyörän akku räjähti Rovaniemellä"
https://yle.fi/uutiset/3-11897864
Oulaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 23.04.2021 kello on 08:46 ---Minkälaisia varotoimia akun lataukseen...?
Itse en lataa sähköpyörän akkua valvomatta. Useimmin kesällä akku tulee ladattua ulkona.
"Sähköpyörän akku räjähti Rovaniemellä"
https://yle.fi/uutiset/3-11897864
--- Lainaus päättyy ---
Minä en ole koskaan uskaltanu latailla edes kännykän akkua kuin valvonnassa ja kaikista turhista laitteista ja muuntajista otan sähöt yöksi pois.
Kumisimo:
--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 23.04.2021 kello on 09:12 ---Minä en ole koskaan uskaltanu latailla edes kännykän akkua kuin valvonnassa ja kaikista turhista laitteista ja muuntajista otan sähöt yöksi pois.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä.
Varovaisuus on viisautta varsinkin näiden kanssa. Täällä on akkutyökalut autotallissa vanhassa peltisessä pukukaapissa, siellä tuskin suurempaa vahinkoa saa akut vikaantuessaan aikaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta