Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Sähköpyöräkokemuksia
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 13.04.2021 kello on 21:50 ---Minusta siinä taitaa olla kolme vaihtoehtoa...
Fillarit, joiden moottori kytkeytyy vain polkemalla -> verrataan tavalliseen fillariin.
Fillarit, joissa on käsikaasu, tai yli 250 W moottori, mutta nopeus 25 km/h -> vaatii liikennevakuutuksen, mutta ei ole mopo
Fillarit, jotka kulkevat yli 25 Km/h moottorilla -> rekisteröitävä mopoksi, jos vain tyypitys onnistuu.
--- Lainaus päättyy ---
Oikein.
Minulla on 1000W keskimoottori ja 350W takamoottori, jossa käsikaasu. Nopeus 25 km/h. Molempiin riittää vakuutus.
Eikä virittäminen linkity tähän millään tavalla, sen enempää kuin minkään muunkaan liikenteessä käytetyn laitteen kohdalla.
Ketjusta pitäisi melkein siivota mutulla heitetyt höpökommentit, mutta olkoon kun netissä jokainen kuitenkin on velvollinen itse selvittämään mitä uskoo ja mitä ei.
Oulaa:
En löydä mistään sähköpyörän käyttöohjetta että mitä sillä kaasunappulalla sitten tehdään.
Missään ohjeessa ei ole kohtaa AJAMINEN tekniikkaa vaan.
Eikä se kone ala avustamaan asetetun avustustehon mukaisesti kun poljintunnistin havaittee polkemista.
Kumisimo:
--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 14.04.2021 kello on 00:12 ---Mistä löytyy polkupyörä joka ois tyyppihyväksytty mopoksi :-\
Mihin tuota lakitekstiä tarvitaan että pitäs muuttaa mopoksi?
--- Lainaus päättyy ---
Näin voidaan onnettomuustilantee ssa todeta ja vedota käytetyn määräysten vastaista ajoneuvoa ja vakuutusyhtiö / liikennevakuutuskes kus pääsee perimään vastapuolelle maksetut korvaukset takaisin.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 14.04.2021 kello on 09:15 ---Minulla on 1000W keskimoottori ja 350W takamoottori, jossa käsikaasu. Nopeus 25 km/h. Molempiin riittää vakuutus.
--- Lainaus päättyy ---
Miksi tuollaiset tehot ja kaksi moottoria...?
Mikäli matkanopeus on rajattu 25 km/h, niin mihin tuollaisia tehoja tarvitaan? Kiihdytykseenkö?
Oma pyöräni kiihtyy käsikaasulla ja 250 W takamoottorilla hetkessä matkanopeuteen. Kovemmat tehot rassaavat vain pinnoja.
Sittenhän minäkin ymmärtäisin, jos matkanopeus olisi vaikka 60 km/h.
Kumisimo:
Olisiko 2 kpl pyöriä, toisessa 1kW ja toisessa 350W käsikaasulla...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta