Omien kokemuksien mukaan rattaat menee myös uusiksi. Ei uusi ketju istu kuluneelle rattaalle, ketju ei asetu.
Ketjuja pitäisi olla useammat ja niitä kierrättää, jolloin saa venytettyä rattaiden elinikää.
Ja akun eheydestä, spessun diagnostiikka vertaa kapasiteettia akun alkuperäiseen nimelliskapasiteett
iin.
Ja akuista muutoin, aika turhaa verrata kuulopuheen perusteella akujen elinikää mihinkään. Joku halpa akku, huonolla balansoinnilla voi mennä romuksi nopeastikin. Laadukkailla kennoilla ja kunnollisella balansoinnilla kestänee sen, mitä pyörän käyttöikä vaatii.
Tosin se on totta, että ei pyöräily noilla erityisen halpaa ole. Hauskaa se kuitenkin on. Mun puolesta jos joku tykkää ajaa mopollaan metsätietä niin antaa mennä. Itse pidän syheröisestä poluista, jossa mopo olisi jo auttamattoman kankea. Ja pidän siitä, että lysti alkaa kotipihasta, vaikka asutaan taajamassa. Ei tartte miettiä, soittaako joku poliisit. Ja toki, laadukkaassa täpärissä on laadukkaat jousituskomponentit, joilla kovempaa ryskäystä halutessaan voi suunnata bikeparkkiin. Piheimmät tekee senkin sähköpyörillä ilmaiseksi, kun eivät tartte hissiä.
Lähetetty minun G3121 laitteesta Tapatalkilla