Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Sähköpyöräkokemuksia

<< < (22/175) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 31.03.2021     kello on 09:23 ---Kotona saa fillarit lukittua lukkojen taa, mutta kaupassa yms. käynnit silti mietityttää, kuinka muut sen malttavat lukita johonkin kiinteään. Akkujakin varastavat. Toisaalta reilun tonnin pyörän kanssa ei korkealta pudota.

--- Lainaus päättyy ---
Tämä se on minullakin sellainen pullonkaula...

Mulle tonnin pyörä on iso raha, eikä sitä viitsisi ihan mihin tahansa jättää. Normi kaupassakäynnin yhteydessä matkassa on vakiona kevyt vaijerilukko. Pidempään, jos on vahtimatta, niin käytössä on raskas MP ketjulukko. Sillä se on kiinni esim. auton pyörätelineessä. Joskus olen ajatellut sellaista hälyttimellä varustettua lukitusta, mutta on jäänyt ajatusasteelle.

Karabiilisti:
Sähköpyörien hinnoissa on aika hurjasti hypeä vielä.
Jos katsoo moottorisarjojen hintoja ja pyörien hintoja niin ei kohtaa valmiin sähköpyörän hintaan tuo kaava.

Akuthan noissa on edelleen heikko kohta....vuoden päästä toimintasäde on ehkä 60% alkuperäisestä. Ja koska se ei alun alkaenkaan ole pitkä niin ollaan äkkiä rajoilla....
Pyörän pitäisi olla kuitenkin vuosikymmenten kulutushyödyke.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 31.03.2021     kello on 10:18 ---Akuthan noissa on edelleen heikko kohta....vuoden päästä toimintasäde on ehkä 60% alkuperäisestä. Ja koska se ei alun alkaenkaan ole pitkä niin ollaan äkkiä rajoilla....

--- Lainaus päättyy ---
Onkos tuohon joku tutkimus...?

Mulla on kolme vuotta vanha, enkä ainakaan vielä mitään toimintasäteen putoamista ole havainnut. Ongelma saattaa tulla siinä kohtaa, kun uutta akkua ei enää saa. Tuohon omaanikin ei enää vara-akkuja saa, tai en ole ainakaan enää nähnyt myynnissä. Voiko noita akkuja uudelleen kennottaa, vai pistetäänkö pyörä paaliin akun loppuessa?

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 31.03.2021     kello on 08:19 ---Tarkoitin siis että ovatko nämä rakennussarjat sen väärttejä että kannattaisi omaan pyörään asentaa  verrattuna että 250W moottorinen sähköpyörä maksaa kaupassa alkaen 1500€

--- Lainaus päättyy ---

Se sarja on yleensä monipuolisempi, akut isompia.
Olen itselle koonnut yhden ja olen tyytyväinen, keväällä pitäisi tehdä lähipiiriin toinen.

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 31.03.2021     kello on 10:18 ---Sähköpyörien hinnoissa on aika hurjasti hypeä vielä.
Jos katsoo moottorisarjojen hintoja ja pyörien hintoja niin ei kohtaa valmiin sähköpyörän hintaan tuo kaava.

--- Lainaus päättyy ---

Ei kohtaa, sarjasta saa paremman.

megaman:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 31.03.2021     kello on 10:45 ---
Voiko noita akkuja uudelleen kennottaa, vai pistetäänkö pyörä paaliin akun loppuessa?

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä mitä olen lueskellut, uudelleen kennotus on mahdollinen, tai voi sovitella kokonaan eri akun tilalle, vaikka tarakalle, jos vanha akku on integroitu esim. runkoon.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View