rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Autoilu-urani historiaa, sattumia ja tapahtumia.  (Luettu 35786 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:44
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina EU.
Vs: Autoilu-urani historiaa, sattumia ja tapahtumia.
« Vastaus #180 : 4.04.2021 kello on 21:33 »
En muista, olinko kirjannut Ruåtsin matkan paluusta Suomen puolella. Mutta jos olin, niin kertaus on opintojen äiti.

Olimme päässeet Mossellani laivasta ulos ja suuntasimme kohti Helsinkiä. Mosse oli jostain syystä "huonossa hapessa" eikä suostunut kulkemaan kuin 65-75 km/h jos sitäkään. Jossain vaiheessa, aika pian kuitenkin, laivassa olleet turistibussit saavuttivat meidät. Silloisella kapealla ykköstiellä oli tietenkin hankalaa ohitella. Mutta hiljalleen yksi bussi kerrallaan letka pystyi ohittamaan  meidät. Aikanaan sitten pääsimme Lahnajärvelle, jossa kävimme kahvilla. Nämä ohittaneet bussitkin olivat siellä. Mutta kun niissä oli paljon väkeä, niin ehdimme ennen bussien matkustajia nostamaan pyllymme tuoleista ja lähtemään kohti ulko-ovea. Silloin, vai olikohan se ulkona Mossen ovella ollessani, kuulin jonkun bussikuskin mainitsevan ja tarkoittaen meitä, että nyt se taas on kohta tiellä ja ohitettavana. Tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta sanoma oli tuon kaltainen ja selkeä. Niinpä jonkun ajan kuluttua alkoi taas se sama ohitusralli. Vaan hengissä siitäkin selvittiin puolin ja toisin.

Sainhan minä Mossen sittemmin kotona korjattua, en vaan muista mikä vika siinä silloin oli. Niin yksinkertainen Mossen tekniikka oli, kuten yleensä muidenkin silloisten autojen, että minä osasin jotain tehdä tekniikan temppuillessa.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:44
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina EU.
« Vastaus #181 : 26.04.2021 kello on 22:35 »
Palataanpa taas historian havinaan. Miten alkoi ja millä minun leirintämatkailuni?

60-luvun puolessavälissä menin töihin työnantajalle, jota sitten palvelin lähes 40 vuotta. Työni oli alussa yleensä aina reissutyötä, jota tehtiin kotipaikkakunnalla ja myös ympäri Suomea. En tiedä kuinka yleistä oli, että kun sai matkapäiviltä päivärahaa, niin siitä piti maksaa myös yöpyminen. Mutta tällä  työnantajalla ainakin oli. Niinpä piti aina löytää edullisia yöpaikkoja. Niitähän olivat leirintäalueet lämpimänä aikana. Osittain olimme mökeissä ja  joitakin öitä tuli nukuttua yhtiön auton lattialla. Eräällä reissulla "törmäsimme" teltan valmistaja A.Hupliin. Hän valmisti murtoharjatelttoja. (En laita suoraan kopiota nettikuvasta tekijänoikeuden takia). Tässä blogissa http://timoninreissut.blogspot.com/2013/06/43-kokko-treffen.html kolmannessa kuvassa on sellainen. Useat, kuten minäkin, ostivat näitä silloin. Minä ostin siihen vielä saman kokoisen katetun eteisen. Näissä sitten asuimme leirintäalueilla, jos ei oltu mökeissä, kesä tai kaksi. Työnantajalla muuttui päivärahakäytäntö ja aloimme yöpyä hotelleissa, koska se maksettiin laskua vastaan erikseen.

Näin se alkoi. Ja leirintäalueet ovat edelleen tuttuja yöpaikkoja, ainakin välillä. Kalusto on toki hieman muuttunut.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:19
  • Lempäälä
« Vastaus #182 : 27.04.2021 kello on 07:12 »
  ^Samannäköinen meilläkin oli käytössä, paitsi "harjahirsi"on siinä sisällä, se on edelleen tuolla romuvarastossa.
  Vuonna -69 lainasin sen veljeltäni, pari vuotta myöhemmin ostin sen. "Puskatelttailua" tuon naisen kanssa, joka edelleen asuu meillä,enimmäkseen harrasrettiin. Huonona teltailijana hän sitten myöhemmin sijoittikin perintörahansa vaunuun. Minä telttailen edelleenkin uudemmalla teltalla.

Sivustoa katsottu kertaa

Ubuntu, täysiverinen käyttöjärjestelmä.

karavaanari.org powered by Debian Linux