Karavaanarin keskustelut > Tarinoita Suomesta ja maailmalta

Autoilu-urani historiaa, sattumia ja tapahtumia.

<< < (26/40) > >>

megaman:
^ No jopas oli kaikenlaista!  :o

Rosmojen pakoauto oli C2, siinä loosteri aukenee kahdessa osassa.

"Masi":

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 15.07.2020     kello on 00:05 ---^ No jopas oli kaikenlaista!  :o

Rosmojen pakoauto oli C2, siinä loosteri aukenee kahdessa osassa.

--- Lainaus päättyy ---

Samoin aukeaa C 3 Pluriel  ;)

seppoko:
Ja sitten lisää Bürstner Avianon...... ei kun Fiatin vikoja.

Ensimmäiseksi täytyy mainita, että asiat ovat niin kuin olen ymmärtänyt ja mitä löytyy muistin sopukoista.

Poikani halusi lainata autoa ja lähteä Norjaan matkalle. Tottakai annoin. Matka oli mennyt hyvin kunnes jossakin Norjassa kytkinpoljin painui pohjaan ja jäi sinne. Poika soitti minulle ja kysyi neuvoa. En osannut sanoa muuta kuin, että yrittää nostaa kädellä poljinta. Ei ollut auttanut. Yöpymisen jälkeen hän oli saanut auton kikkailemalla läheiselle Mekonomenin korjaamolle, jossa auto oli saatu heti työn alle. Siellä oli vaihdettu kytkin. Sillä auto tokenikin ja hän pääsi tuomaan auton kotiin.

Jonkun ajan kuluttua lähdimme Espooseen. Pääsimme melkein perille. Jossakin kolmostiellä n. Martinlaakson kohdalla painui kytkin taas pohjaan. Hinuri paikalle, auto lavalle ja Konalaan Fiatin huoltoon. Tässä kohtaa muisti pettää, sillä emme muista miten tulimme kotiin. Ilmeisesti junalla vaikka koiratkin olivat mukana. Täällä oli sen verran kiirettä, että auto jäi joksikin aikaa korjaamolle.

Saatuani tiedon, että auto on korjattu, kytkin vaihdettu, menin junalla Helsinkiin hakemaan autoa. Tällä kertaa pääsinkin jopa Mäntsälään asti kunnes kytkinpoljin painui pohjaan. Olin ollut menossa Shellille(?) tankkamaan. Tankattuani jäin sinne yöksi. Aamulla soitin vakuutusyhtiöön ja sanoin haluavani viedä auton Konalaan korjattavaksi. Se ei sopinut vak.yhtiölle, vaan Hyvinkäälle piti auto viedä. Siellä, muistaakseni, oli kaksi mahdollista paikkaa, joista hinurikuski tiesi, että toinen ei ainakaan ota vastaan. Siis menimme toiseen, eikä sekään ottanut koska auto oli heille liian pitkä. Jälleen soitto vak.yhtiöön. Hinuri oli ehtinyt lähteä pois. Nyt sain antaa viedä auto Konalaan. Siis hinuri takaisin, onneksi ei ollut tullut muuta keikkaa, vaan pääsi tulemaan. Olisivat vaan antaneet viedä suoraan sinne, niin olisi tullut halvemmaksi. Soitin Konalaan, muisti palautuu: Autokeskukseen, ja sovin, että minun ei tarvitse mennä sinne, voin palata kotiin.

Seuraavalla kerralla paljastuu, mikä oli vikana.

putkimies:
 Tiedän, mutta en kerro.  ;D

seppoko:
Olisikohan jo aika kertoa syy?

Kävin viestintää "putkimiehen" kanssa. Vaikka tuntui varmalta, että hän tietäisi sen, niin päätin kysyä, mistä hän tietää sen, niin paljastui, että arvaus oli väärä.

Oikea vastaus oli vinossa oleva kytkinhaarukka. En välttämättä tiedä aina oikeita nimikkeitä, mutta ehkä asia selviää. Kytkinlevyssä, mihin haarukka painaa on "metalliset tyynyt". Toisen puolen haarukka ei osunut tähän tyynyyn keskelle, vaan tyynyn kulma hankasi haarukan päätä. Saakohan noista selvää?

Muistelin, että minulla olisi ollut kuva niistä tyynyistäkin, vaan ei ollut.

Oli onni, että Hyvinkäällä eivät pystyneet vastaanottamaan autoa. Olisivat ehkä vielä kerran vaihtaneet kytkimen. Nyt kun Autokeskuksessa näkivät, että kytkimen vaihto ei auttanut,  niin ymmärsivät etsiä muuta vikaa. Sitä en muista, mitä olin osannut sanoa jo tapahtuneesta Norjassa.

Sen jälkeen kävin pitkällisen s-postivaihdon norjalaisen korjaamon kanssa. Mutta eihän sieltä tietenkään saanut mitään korvausta väärin suoritetusta korjauksesta. Väittivät vain, että korjaus on suoritettu tehtaan ohjeiden mukaisesti.

Vaan eipä tämä tähän loppunut.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View