Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Transit 2.4 tdci tyhjäkäynti pätkii lämpimänä

<< < (2/10) > >>

Transit:
Sellaisen huomion tein,että kun laittaa puhaltimen isommalle ja valot päälle niin alkaa käymään tasaisesti.

kettunen:

--- Lainaus käyttäjältä: Transit - 24.08.2019     kello on 14:36 ---Sellaisen huomion tein,että kun laittaa puhaltimen isommalle ja valot päälle niin alkaa käymään tasaisesti.

--- Lainaus päättyy ---
Minun valistunut arvaus olisi kosketushäiriö jossain liittimessä, ehkä vielä maadotuspuolella.Jo s valojen  käyttö parantaa vian voi olla, että maadotus paranee, kun  kiertää k.o. laitteiden kautta??
Itse ajaisin ja tarkkailisin tilannetta.
Itellä Transussa ei kuvatunlaista häiriötä ole esiintyny tai sitte en vaan ole sitä huomannut.Kerran on sammunut kun sai sohjoa ohittavasta rekasta, lähti kyllä uudelleen käyntiin ennen kuin  ehdin pysäyttämään.
Toissasyksyn ensimmäisillä pakkasilla tämä " hukkasi" kokonaan  kakkos sylinterin ruiskutuksen ohjauksen, kävi kolmella ja valo vilkkui taulussa Oriveden Öljyhuolto selvitti vian 15 minuutissa.(Voi ajaa mutta tehot vajaat) Korjaus kesti tunnin ja kunnon testiajo päälle. Kustannus n.160€ ja autosta tuli mielestäni  huomattavasti pirteämpi kuin ennen säätöä.(Kaikki suuttimien ohjaukset purettiin ja asennettiin uudelleen)
Terv. Toivo

Transit:
Tilasin tuon kampiakselin asennontunnistimen kokeillaan sitä kun ei ollut kallis.Tuo lämmityslaitteen puhaltimen ja valojen päälle laitto auttoi mietin että laturihan ottaa silloin tehoa ja muuttaako moottorinohjaus syöttöä jotenkin,mutta edelleenkin mietityttää miksi vain normaalilämpöisellä koneella.

kimi:
EGR toimii ainoastaan kone lämpimänä ja jumittuva venttiili voi aikaansaada käynnissä kierrosmuutoksia. MAP kannattaa myös puhdistaa

Transit:
Nyt on kampiakselin asennon tunnistin vaihdettu ei vaikutusta.Egr on tässä alipaineella olen kokeillut tulpata letkun ja tulpannut peltilevyllä egr:lle tulevan putken eikä vaikuttanut ei sytyttänyt häiriövaloakaan.Ilm amäärä mittarin olen puhdistanut kertaalleen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View