Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Sademetsien polttaminen

<< < (2/10) > >>

Naussi:
Eikös ne soijjaa siellä kasvata, saa piipertäjä luomukasvisruokaa ja maailma pelastuu.

Raksaus:
Tässähän on sinänsä kyse globaalista epäoikeudenmukaisuu desta. Se että minä länsimaisena en tingi omasta elintasostani on omiaan antamaan heille moraalisen oikeutuksen ainakin omasta mielestään toimia kuten haluaa. Vaihtoehdothan voisi olla "ostaa" vaikka Brasilalta palveluna metsän säästämistä, mutta sitähän länsimaissa noin yleisesti ei todennäköisesti haluta tehdä, kun se pitäisi jollain rahoittaa joka taas tarkoittaisi että jostain muualta pitäisi tinkiä. En ole kamppanjoimassa minkään puolessa vaan pistän itsekin silmät kiinni ja sytyttäisin sikarin jos polttaisin ja antaisin mennä vaan seinää päin.

Itse pistän suurimmat toivoni tuotekehitykseen. "Mikään ei oo niin viisas kuin insinööri. On täydellisiä. Joka nippeli ja rööri." Keksinnöillä on maailma pelastettava.

Se että Suomessa ja vaikka jenkeissä on autoja useampi kuin yksi per talous ei maailmaa vielä tuhoa, mutta kun Kiinassa ja Intiassa on sama taso ollaan jo kusessa. Ja minun on paha mennä heille myöskään sanomaan, että ajatelkaa nyt vähän. Yksilöinä saastuttavat samaa mittaluokkaa, mutta niitä on vaan kollektiivisesti aika paljon.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 23.08.2019     kello on 15:39 ---Se että Suomessa ja vaikka jenkeissä on autoja useampi kuin yksi per talous ei maailmaa vielä tuhoa, mutta kun Kiinassa ja Intiassa on sama taso ollaan jo kusessa. Ja minun on paha mennä heille myöskään sanomaan, että ajatelkaa nyt vähän. Yksilöinä saastuttavat samaa mittaluokkaa, mutta niitä on vaan kollektiivisesti aika paljon.

--- Lainaus päättyy ---

Suomen liikenteen CO2 päästöt kun on 1 promille maailman päästöistä, niin kyllä poliitikko osaa selittää, miksi veroja pitää korottaa...

aloittelija:

--- Lainaus käyttäjältä: Naussi - 23.08.2019     kello on 15:38 ---Eikös ne soijjaa siellä kasvata, saa piipertäjä luomukasvisruokaa ja maailma pelastuu.

--- Lainaus päättyy ---

Soijaahan syötetään kanoille ym. Just oli uutisissa että Trumppilaiset tumppaa geenimuunnellun soijansa Eurooppaan kun Kiina ei enää osta. Valkoinen heteromies syö lihan mukana soijaa. GM-soijaa. Tiiä vaikka alkaa vihertämään pikkuhiljaa.

juhe:

--- Lainaus käyttäjältä: aloittelija - 23.08.2019     kello on 20:25 ---Soijaahan syötetään kanoille ym. Just oli uutisissa että Trumppilaiset tumppaa geenimuunnellun soijansa Eurooppaan kun Kiina ei enää osta. Valkoinen heteromies syö lihan mukana soijaa. GM-soijaa. Tiiä vaikka alkaa vihertämään pikkuhiljaa.

--- Lainaus päättyy ---
Menikös 90% soijasta eläinten rehuksi eli soijan kasvatus liittyy pääasiassa lihan syöntiin eikä niinkään kasvisruokavalioon.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View