rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Rullamersu Act II  (Luettu 44412 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #60 : 26.08.2019 kello on 16:35 »
Se putkihan on niinkun ruttuputket yleensä: mutkassa toinen puoli supistuu, toinen venyy.
Jos ei venytä, ei pysy.
..
Vaikeehan niitä mutkia muuten tehdä - just viimekuussa vedin veneeseen 8m torvea ja suuttimia. Entäs suorilla; venytetty vai "pakasta otettuna"

Parin metrin matkalla saa about 20cm putkeen pituutta lisää kun sen koko matkalsta ennen asennusta ojentaa, mutkissa tietty palautetaan sisäkurvia. En suosittele säästelee tuossa..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:12
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #61 : 30.08.2019 kello on 19:43 »
Niinno, itse tein vaunuun 60mm ilmanstointiputkest a.. Ei irtaannu torvet toisistaan  :D  Mutta vaatiihan se sen että se putkisto tehdään samaa tahtia kalusteiden kans joten eipä onnistu jälkikäteen..

Tuosa ohimennen olen asennellu pikku inventteriä, ei ole tarvetta kuin korkeintaan läppärin laturille ja ötökkätyynyn lämmittimelle mutta onpahan nyt tuokin..
Helvetinmoinen ahtaus jatkuu aina vain, paikat on vähän hakusessa, tuossa oli lyhyet piuhat akulle mutta penkki pääsee kääntymään siihen (tiedossa jo alunperinkin)


Siksi tein lattaraudasta tuolle suojan että ei penkki kolistele inventteriä.. Osaahan tuota itse varoa mutta jos joku muu joskus kääntää vauhdilla..


Edit : Kuvasta huomasin että ruuvinkärki tulee läpi, pilallahan se nyt on  :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #62 : 30.08.2019 kello on 20:32 »
  ^
Pilallapa hyvinkin.  ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:14
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #63 : 30.08.2019 kello on 20:35 »
Just, pakittaa ruuvia ja painelee märstät kynnellä takaisin liiman kanssa. Tai sitten antaa olla.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:11
  • Pahkakoski
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #64 : 30.08.2019 kello on 20:52 »
Ei se yksi kolo komiassa haittaa. Kyllä siihen silmä pian tottuu.  ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:41
  • Escucha el Oi!
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #65 : 30.08.2019 kello on 20:54 »
Tai sitten vaalean ruskea peitetulppa päälle niin näyttää kuin ois tehtaalta tullut.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:37
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #66 : 30.08.2019 kello on 21:02 »
Tämän vuoksi tilasin invertterin, kahden AMG akun ja kytkennän auton sähköihin liikkeestä.
Maksan lipeäksi ja kipeäksi mutta saan myös valittaa johonkin jos homma ei mene putkeen.

Edelliseen kaikki tein itse ja olin kohtuu tyytyväinen, oli miljuuna läpi mennyttä ruuvia. Teen mieluummin mitä osaan vaikka siihenkään ei vaadita koulutusta.



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:12
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #67 : 30.08.2019 kello on 22:27 »
No hei, mua ei vaivaa vatunkaan vertaa moiset jutut.. Romut liikkuu vaikka olis koloja komiassa  :laugh: Yritin olla ironinen mutta kai näitä sitten pitäisi sääliä enempi..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:37
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #68 : 30.08.2019 kello on 22:57 »
No hei, mua ei vaivaa vatunkaan vertaa moiset jutut.. Romut liikkuu vaikka olis koloja komiassa  :laugh: Yritin olla ironinen mutta kai näitä sitten pitäisi sääliä enempi..
Mä olen äärettömän pettynyt että edes teikäläiseltä ei synny priimaa kokoajan  ;D


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:12
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #69 : 31.08.2019 kello on 13:00 »
Liekkö riimaa koskaan tullutkaan  :-X

En malttanu taaskaan ku oli niin nätti ilma, kiersin nyt kaikki luukutkin katolta..

Nuissakin oli butyylit ihan kivasti välissä eivätkä oo vuotanu mutta rapsutin nuo reunat ja saumasin kiinni, säästää butyylit sitten ilmastorasituksilta kun on tuollainen este ensinnä.. Luukkua piti vähän purkaa että pääsi ympäri ja hyvä niin, tiivisteen väli oli täynnä sontaa minkä sai putsituksi samalla..


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.02.2024 kello on 16:47
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #70 : 31.08.2019 kello on 23:12 »
Työn puolesta caravankaluston kanssa kun touhuan niin butyyli on ehdoton ratkaisu kattoluukkujen tiivistykseen. Aina joskus tulee eteen "minä itse tein" kaveri joka oli sikamassalla tai muulla "hyvällä" liimalla luukun laittanut kiinni ollen vielä ylpeä tekosestaan kun varmasti oli parempi kuin veltto butyyli. Kun sitten luukku oli rikki ja uutta piti alkaa asentamaan niin alkoipa otsasuoni pullistelemaan. Olihan melkoinen työmaa purastaa luukun reunojen riekaleet katosta irti ettei suuremmin vaurioita kattoon tule. Tulihan se luukku vaihdettua ja kun asiakas maksoi laskuaan niin nikotteli sen vaihdon hintaa. Kun kerrottiin että joku oli tehnyt ison virheen luukun asentamisen kanssa väärällä liimalla jonka takia tunteja kertyi. Tuossa kohtaa hän kertoi (hieman ylpeästi vielä) että oli huomannut että luukku oli kiinnitetty hänen omasta mielestä väärällä liimalla kun se ei ollut kuivunut mitenkään. Kun sitten asiakasta informoitiin siitä alkuperäisestä liimasta joka oli oikeaa tuohon kohteeseen niin hänelle ei mitenkään mennyt asia jakeluun. Jankkasi vaan omasta mielipiteestään...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:12
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #71 : 31.08.2019 kello on 23:41 »
Niin, välissähän on edelleen se butyyli mutta reunat kiersin sitten tuolla elementtiliimalla edellämainitsemista ni syistä... En tiedä onko adrian juttu vai mikä jättää nuo reunat "ilmaan" mutta ei se hyvä ollut niinkään.. Varsinkin jos säilytettäis kesät talvet ulkona..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:12
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #72 : 2.09.2019 kello on 16:18 »
No nyt pyörii mylly ihan eritahtiin startatessa  :)


Mersu ei harrasta panttistartteja joten sain entisen kotio, pitää huvikseen joskus purkaa ja tutkia mitä se on syöny..


Sain kamppeen talliin niin tein viimeisen tiivistystyön, kirkkaalla MS massalla kiersin kaikki ikkunat mitä autosta löytyy. Tämä vinkki tuli adriaa korjaavilta että kannattaa sipaista tuo rako tukkoon vaikka siellä bytyylit onkin.


Meni siihen oikeastaan koko tuubi kun kaikki kiersi..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:12
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #73 : 2.09.2019 kello on 20:20 »
No purinpas kuitenkin


Mieli tekisi sanoa että 99.8% todennäköisyydellä löysin syyllisen starttiongelmiinkin ..


Käämin tinaus irti tai ainakin tuollainen kylmäpaska, eipähän se muuta tartte niin ei solenoidi kytke. Hiilet ja kentät oli vielä ihan okei kunnossa joten voisi periaatteessa entistää uudella solenoidilla mutta kun startti maksoi vähän reilun satasen niin paljonpa kannattaa värkätä..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Rullamersu Act II
« Vastaus #74 : 2.09.2019 kello on 21:36 »
^
Vai kolvaako tinauksen kuntoon? Ei maksa juuri mitään..