Tekniikkakeskustelut > Projektit

Rullamersu Act II

<< < (10/39) > >>

88k5:
 ;D

Toisaalta mulla heti PU:n kanssa kilahtaa päässä - uv. En sellaista liimaa/massaa ole siitä tehtynä nähnyt, ettei kellastuisi parin vuoden päästä. Ongelma vain valkoisissa ja kirkkaissa.. taaskaan en tarkoita, että tuossa aineessa samaa vikaa olisi. Olen vain "kartanon keltaista" vetänyt ikkunapelti-rappinki saumaoihin, siinä ei näy  ;D
E: nyt syön sanani: kaivoin 10 vuotiaan jämäpötkön jemmasta (jotta muistan mitä tarvittaessa tilaan uusiksi) - ketut se enää keltasta ole kuin beigeä/rusehtavaa. Ei ollu Sikaa vaan Bostikkia 2637 https://saumaustarvike.fi/verkkokauppa/kauppa/tuotemerkit/bostik-tuotemerkit/polyuretaanipohjaiset-bostik-tuotemerkit/bostik-2637-uretaanisaumamassa-600ml/

Vene/offshore -puolelta (UK) olen tilannut kansiluukun tiivistysmassaa, joka mun testeissä pessyt kaikki raksapuolen tökötit, joita olen käyttänyt. Tarttuvuus ja kimmoisuus ihan toista, mutta se kait osaksi tulee tuosta kärsimättömän pitkästä kuivumisajasta.. 8)

Lerssinen:
Ei mikään kestä loputtomiin mutta tuo plussasika on lähinnä sitä tavaraa mitä survotaan liikuntasaumoihin ja muualle ulkoseiniin ym, kestoikää olen seurannut työnkin puolesta jo sen verran kauan että tuotteeseen luotan  Thumb

Tällaiset koppiautot ja vaunut kun ne kerta on rakennettu tällaisilla "kittilistoilla" niin pitäisi vuosittain rapsutella saumat läpi että onko pysyny ja jos ei niin uusia saumaa, kovilla on jos vielä säilytetään talvet ulkona.. Samoten ne pitää uudelleentiivistää ENNEN kuin on vaurioita, sitten se on jo myöhäistä kun vuotoa on havaittu.

Lerssinen:
Kävin kylillä tekemässä hankintoja, oven aukipitonappuloita ja kuulemma liki suomen viimeisin puhallin mu/va..

Tuumasin tiskillä tutulle myyjälle että lämmitinguru käski ostaa moisen varastoon jos jostain löytyy, Jaa, mojoko käski ostaa? oli vastaus  :D
Kuuluisa on lämmitinguru pitkin pitäjiä.. No, tämäkin oli hyllyn viimeinen kappale ja saatavuus nolla.

Ei se juonittele paikalla olevakaan mutta tämä varmistaa sen ettei juonittele tulevaisuudessakaan kun on varaosa mukana.. Myyn sen sitten tarvitsijalle kun olen hävittäny rullamersu-kakkosen  :laugh:

Lerssinen:
Käyty sellainen 500 km testireissu kainuusa radioinnin merkeissä Kivesvaaralla. Auto ei lähtenyt kotoa taas käyntiin hyppyjohdollakaan eli on se näemmä se solenoidi/starttikin rikki. Aikani rämppäsin hyppyjohtoa akkuun niin lähti ja pelasi taas tämän parin päivän keikan ongelmitta. Vika nyt indikoitui sitten lopultakin tuohon starttiin(kin). Laitetaan uusi niin ei tartte vänkätä sen kans.

Kaikki muuten pelasi hyvin mutta kummastelin truman päällä olevaa kaappia että lämpeää jonnin verran kun lämmitin on pitkään päällä.. Luonnollista toki joissain määrin mutta kun konttailin lattialla lampun kans niin sieltähän oli kans ilmatorvi irti lämmittimeltä n 5 senttiä eli puhalteli kaappiin lämpimät. Pitää purkaa tuosta kaapistosta se välilevy ja laittaa ajan kans ne torvet paikoilleen. Miksi ne on tuollaista pahvipa*kaa mikä ei voikkaan pysyä kiinni kun rymyytellään näitä routakuoppateitä ?

Samoten adrian lämmöneristyskyky noin omillaan on heikompi mitä entisen mersun.. No, ei yllätä kun se oli uretaanielementtiä ja tämä tyröksikoppi.

Erittäin positiivinen ylläri oli se että autolla on ihan ilo ajella sataa ja kulutus oli 9.8/100km vaikka taatusti kotomatkalla tankatessa lirittelin ihan täyteen. En olis uskonut mutta nyt kai se on pakko..
Maisemat on tuolla vaaralla aina kovin nättejä  :)

Hesus:
Kaipa ne truman putket pysyy paikoillaan kunhan on tarpeeksi pitkät. Jos on säästetty ja laitettu liian lyhyet niin varmasti irtoaakin.

Tarpeeksi pitkällä tarkoitan tavallaan liian pitkää, että se putki painautuu muhviin eikä irtoa vaikka ei olis millään kiinni.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View