Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Vanhat sähköasennukset

<< < (6/8) > >>

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  2.02.2021     kello on 18:58 ---Työkaveri oli ostamassa käytettyä kaivinkonetta jostain Euroopasta....

Kyseli sitten CE ym. merkinnöistä. Myyjä kysyi, minkälaiset tarrat haluat.

--- Lainaus päättyy ---

--- Off-Topic: ---Jos sillä töitä tekee, kannattaa penkoa vastaako se meidän standardeja, jos ei ole e-hyväksyntää.
Japski hitukassa manuaalin vika sivu..

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  2.02.2021     kello on 20:54 ---
--- Off-Topic: ---Jos sillä töitä tekee, kannattaa penkoa vastaako se meidän standardeja, jos ei ole e-hyväksyntää.
Japski hitukassa manuaalin vika sivu..

--- Lainaus päättyy ---

--- Off-Topic: ---Varsinkin jobbarin pitää olla tarkkana, koska on vastuussa myymästä kaivurista, jos vaikka koneen ostanut teloo itsensä sillä koneella.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  2.02.2021     kello on 16:37 ---Legenda on se, että Kiinasta ostettuna tavara on huonoa mutta Suomesta ostettuna hyvää.

--- Lainaus päättyy ---
Niin, jos on niin itara ettei voi ostaa normitavaraa vaan kaikkein halvinta. Sitä saa mitä tilaa

Karabiilisti:
Kyllä nuo CE merkit tiedetään, teollisuuteen kun ostaa jotain niin tulee ilman tarraa...sitten kun valittaa aikansa niin lopulta tulee postissa jälkitoimituksena tarrat...
ja asia on kunnossa. Mitään testejä ei ole tehty.

jamseil:

--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" -  2.02.2021     kello on 18:08 ---Sieltä kun kaivelet, niin luulot vähenee ja alat oppia muutakin kuin luulemista ;)

--- Lainaus päättyy ---
Ei ihan kauheasti kiinnosta noita kaivella, kun olen ne jo kerran koulussa opetellut.😉 Töissä myös joskus olin osallisena noissa ce-merkki talkoissa.

Kaivelin nyt kuitenkin suoran lainauksen, joka ei paljon poikkea tuosta edellisestä viestistäni.

"Tuotteen valmistaja on yksin vastuussa siitä, että tuotteen ilmoitetaan olevan kaikkien vaatimusten mukainen. CE-merkinnän tekemiseen ei vaadita tuotteen valmistajalta erityistä lupaa, mutta ennen merkinnän tekemistä valmistajan täytyy

varmistaa, että tuote on kaikkien sitä koskevien EU-vaatimusten mukainen
määrittää, voiko se itse arvioida tuotteen vaatimustenmukaisuu den vai täytyykö arviointi teettää erikseen nk. ilmoitetussa laitoksessa
laatia tuotteesta tekninen eritelmä, josta käy ilmi tuotteen vaatimustenmukaisuu s; teknisille asiakirjoille on omat vaatimuksensa
laatia ja allekirjoittaa EU:n vaatimustenmukaisuu svakuutus."

Tuon mukaan mainitsemasi ulkopuolisen laitoksen arvioinnin tarpeen määrittää valmistaja itse. Toki vastuuntuntoinen valmistaja (tai oikeudenkäyntiä pelkäävä) sen teettää kaikille hengenvaarallisille vehkeille ulkopuolisella. Esimerkiksi verkkosähkölaitteil le ja nostovälineille.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View