Tekniikkakeskustelut > Etuteltat ja markiisit

Teltan talvivahvistus

(1/3) > >>

hesekielfin:
Millaisia mahdollisesti uusia  ideoita porukalla tuohon teltan katon talvivahvistukseen kausipaikalla? Toki vanhojakin konsteja tutkailen mielelläni. Kuvien kera olisi myös kiva tiirailla.

Sinnipirtti:
Hyvä konsti on hankkia 50mm pontattua finnwoamia minkä ujuttaa telttakankaan ja putkien väliin koko katon alueelle. Pari kolme lisätolppaa sitten kakkos kakkosesta teltan sisään sopiviin kohtiin tukemaan kun lähtee vaunulta ja ottaa pois tarvittaessa kun vaunulla on paikalla jos ovat tiellä.

Finnwoam on sen verran tukevaa estäen ettei telttakangas pääse notkumaan lumen painosta ja ryytymään notkelmiin jäätä kun kelit vaihtuu. Kestää myös teltta huomattavasti paremmin lumikuormaa.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: hesekielfin -  9.08.2019     kello on 10:02 ---Millaisia mahdollisesti uusia  ideoita porukalla tuohon teltan katon talvivahvistukseen kausipaikalla? Toki vanhojakin konsteja tutkailen mielelläni. Kuvien kera olisi myös kiva tiirailla.

--- Lainaus päättyy ---
Kymmenet vuodet pärjätty oikein hyvin talviputkisarjalla. Telttani jatkaa samanlailla tuossa vieressä eräällä orgilaisella.

megaman:
Laitan talveksi 3 lisäpönkää (320 talviteltta talviputkisarjalla). Teltan päädystä katsottuna keskilinjalle. Yksi keskelle ja kaksi päätyihin. Ovat metalliputkia jostain vanhasta isommasta pressutallista. Ja kamerasta tarkkailu, koska lumitöihin.

Kattoputkien päällä katon välissä on lisäksi tällaiset pehmikkeet:



Rohmusin noita kaverilta rakennusmateriaalie n pakkauksista varmaan 30 metriä. Hyvää pehmustetta moneen paikkaan, vaikka veneen kiristysliinojen väliin.

Beagle:
Minä olen hommannut noita teltan putkia sieltä täältä ja tehnyt niistä talviputkisarjan. Niitä on myynnissä caravan tarvikeliikkeissä.

Kuten jo aikaisemmin mainittiin Finnfoam on erittäin hyvä vahvike putkiston ja teltan välissä. Samalla talvella muodostuva kondenssivesi teltan sisäkatossa ei satele niskaan vaan valuu levyä pitkin pois. Itse olen käyttänyt 20mm levyä, sillä se taipuu hyvin, eikä ole niin tiukka laittaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View