Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Rengaspaineita vaunuille (ja autoillekin)
T-Cat:
--- Lainaus käyttäjältä: smy - 9.08.2019 kello on 21:57 ---Mä oon autossa pitänyt 5bar ja tyytyväinen olen. Kulumisesta ei tietoa. Olen venyttänyt nykygummien käyttöä kun ei minimissä. Alkaa olla lähelle 70tkm nykyrenkailla (3.5v)
Myös 4.5bar kokeiltu mutta en ollut tyytyväinen. Auton vakavuus parempi ja kulutus pienempi kun pitää isompaa painetta. a
--- Lainaus päättyy ---
Mites ajomukavuus kun laittaa kovemmat paineet? Itse olen pitänyt takapäässä 3,5 paripyörillä ja etupäässä 4,2. Tuntuis että 5 bar olis kyllä liikaa etupäässä, hakkaa kaikki poikittaiset tai sitten minulla on kaikki iskarit vaihtokunnossa.
Lerssinen:
Semmoinen asia kannattaa muuten huomioida että normaali kumiventtiili ei kestä älyttömiä paineita vaan pitää laittaa metalliventtiili..
T-Cat:
^
Kyllä näin on.
smy:
--- Lainaus käyttäjältä: T-Cat - 9.08.2019 kello on 23:42 ---Mites ajomukavuus kun laittaa kovemmat paineet? Itse olen pitänyt takapäässä 3,5 paripyörillä ja etupäässä 4,2. Tuntuis että 5 bar olis kyllä liikaa etupäässä, hakkaa kaikki poikittaiset tai sitten minulla on kaikki iskarit vaihtokunnossa.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä se montuissa hakkaa suomen teillä Tänään ajoin satoja kilsoja ihme reittejä ja hirvitti.
Luulen että joka montussa olisi tulllut pienillä paineilla vielä ylimääräinen 'sivuheitto'
Jos on kunnon monttu niin luulen että rengaskin pohjaa matalilla paineilla.
No hme reitit oli Mikkeli-Pieksämäki-Suonenjoki-Kiuruvesi-Pyhäntä. Suomen tiestö parhaimmillaan.
No kovemmilla paineilla herkempi käännellä. Toki tuulella, urissa voi olla että sivuttain voi heitellä enempi.
Kaikki yllä olwva vaan mutua. Yleensä en aja noin huonoilla teillä kuin tänään.
smy:
--- Lainaus käyttäjältä: Lerssinen - 9.08.2019 kello on 23:47 ---Semmoinen asia kannattaa muuten huomioida että normaali kumiventtiili ei kestä älyttömiä paineita vaan pitää laittaa metalliventtiili..
--- Lainaus päättyy ---
Metalliventtiilit on rengasliikkeen toimesta kun pyysin 5bar.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta