Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Helmamuovien korjaus

<< < (2/4) > >>

RR:
Minä laittaisin mattoa vain takapuolelle, hioo muovin ensin karheaksi. Pinnasta on aika työlästä tehdä nättiä.

Tai sitten tekisin muotin valmiin osan avulla ja koko osa uusiksi lasikuidulla. Valmiista osasta tulisi muotin tasoinen, enempi hommaa mutta niin se tehdään periaatteessa oikein.

mtalo:
Tarttuuko muoviin epoksihartsi paremmin kuin polyesterihartsi? Jos vain takapuolen turaisi, miten näkyvän saa pintapuolelta korjattua? Hitsaamalla? Vai tarttuuko tuohon jokin "pakkeli".

Eihän tuo näkyvä puoli kyllä jää kovin hienoksi, kun siinä on nytkin se pelli paikka.

Karabiilisti:
Montaa muovilaatua voi hitsata ihan perusvehkeillä

https://www.youtube.com/watch?v=KcYvQKRBM-I

RR:
Mulla ei ole kokemusta muovin hitsauksesta, ni en uskalla sitä kommentoida mitenkään. Se saattaa olla fiksuin ratkaisu noihin halkeamiin.

Jos itse tekisin niin taakse se lasikuitu, halkeamia avaisin mekaanisesti ja halkeamaan joku muovikitin tapainen. Tai jos haluaisin siistimmän ni tekisin sen muotin ja sen kautta käytännössä kokonaan uuden osan. Aika paljon kiinni siitäkin minkälaisen lopputuloksen haluaa ja kuinka paljon haluaa käyttää tunteja siihen

Karabiilisti:
Riippuu paljolti tekijän mieltymyksistä ja taidoista.

Toinen asia on sitten kannattaako niitä välttämättä korjata....

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View