Matkailukeskustelut > SFC-alueet

Isäntien vastuut ja oikeudet

<< < (4/6) > >>

Aakku:
Korvatulpat on hyvät, jos niitä vain pystyy pitämään...

Vuosi sitten olin Väinämöise Campingillä. Minä onneton menin sellaiseen loossiin, jossa paikat ovat vierekkäin. Oli kuuma, mutta ei oikein pystynyt ikkunaakaan pitää auki äänien takia. Toisella puolella oli pieni lapsi ilmeisesti kipeä, kun kova parku kuului pikkutunneille asti. Toisella puolella oli ihan mukavaa illanviettoa viettämässä kaksi pariskuntaa, kunnes puheensorina alkoi ottamaan kierroksia puolenyön jälkeen.
Mitä siinä olisi voinut tehdä. Korvatulppia ei ollut matkassa ja ikkunat oli laitettava kiinni. Keskellä yötä en viitsinyt enää kytkintäkään nostaa, vaikka mieli teki ajaa nurmikolle aidan viereen.

volvo:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  4.08.2019     kello on 22:47 ---Korvatulpat on hyvät, jos niitä vain pystyy pitämään...

Vuosi sitten olin Väinämöise Campingillä. Minä onneton menin sellaiseen loossiin, jossa paikat ovat vierekkäin. Oli kuuma, mutta ei oikein pystynyt ikkunaakaan pitää auki äänien takia. Toisella puolella oli pieni lapsi ilmeisesti kipeä, kun kova parku kuului pikkutunneille asti. Toisella puolella oli ihan mukavaa illanviettoa viettämässä kaksi pariskuntaa, kunnes puheensorina alkoi ottamaan kierroksia puolenyön jälkeen.
Mitä siinä olisi voinut tehdä. Korvatulppia ei ollut matkassa ja ikkunat oli laitettava kiinni. Keskellä yötä en viitsinyt enää kytkintäkään nostaa, vaikka mieli teki ajaa nurmikolle aidan viereen.

--- Lainaus päättyy ---
käytännössä toiselle oleva ääni on normaalia ja toiselle se on häiritsevää. aina täytyy muistaa ettei olla kotona.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: volvo -  4.08.2019     kello on 23:16 --- käytännössä toiselle oleva ääni on normaalia ja toiselle se on häiritsevää. aina täytyy muistaa ettei olla kotona.

--- Lainaus päättyy ---
Juurikin näin...

Korvatulpilla tuosta olisin selvinnyt.
Rahtiauton kylmäkoneet ovat taas kuin tuutulauluja minulle. Se on vähän siitä kiinni mihin tottuu.
Toisaalta voimme varmaan usein valitakin, mihin melun keskelle haluamme. Joskus vain tulee ylläreitä.

volvo:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  4.08.2019     kello on 23:32 ---Juurikin näin...

Korvatulpilla tuosta olisin selvinnyt.
Rahtiauton kylmäkoneet ovat taas kuin tuutulauluja minulle. Se on vähän siitä kiinni mihin tottuu.
Toisaalta voimme varmaan usein valitakin, mihin melun keskelle haluamme. Joskus vain tulee ylläreitä.

--- Lainaus päättyy ---
en varsinaisesti tarkoittanut sinua, yritin avata keskustelua yleisesti mitkä rajat ovat.

Sinnipirtti:
Hiljaisuushan ei tarkoita täyshiljaisuutta vaikka niin osa sen ymmärtää. Se pitäisi tulla jokaisen vastaan, asui sitten siinä lähiössä tai siellä Sysi-Suomessa. Jokainen pitää silti joskus sopimattoman suurta ääntä hijaisuuden aikana jonku muun mielestä joten se pitäisi aina muistaa. Toki toistuva useita paikallaolijoita häiritsevä toiminta normaali elämisestä poikkeavat äänet on oma lukunsa.

Niin sanotut elämisen äänet ovat ok. Kuka sitten jatkaa sukuaan liian äänekkäästi, mutta sekin kuuluu siihen elämisen ääniin joihin on vain syytä tottua kanssa eläjien. Lasten leikkiminen on elämisen ääniä ja se ei monestikkaan katso kelloa. Jopa äänekäs nauraminen on elämiseen kuuluvia ääniä, kuten myös normaali äänellä puhuminen. Myös tv ja musiikin kuuntelu kuuluu elämisen ääniin maltillisella voimakkuudella (normaali puheäänen voimakkuudella), tarkoittaen näissä lipastoissa myös todennäköistä kuulumista viereiseen lipastoon hiljaisuuden aikana kun alueen taustamelu on vähäinen.

Mutta mistäpä se kultainen tie?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View