Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

Painepumpun vaihto uppopumpuksi

(1/2) > >>

SFC52815:
Mieleen tuli ajatus, jos vaihtaisi painepumpun tilalle uppopumpun. Omassa autossa painepumppuhan on viallinen, eli ei katkaise ollenkaan, vaan jää natkuttamaan. Olen korjannut sen nyt erillisellä katkaisijalla keittiön hanan läheisyyteen.
Uusi painepumppu maksaa ja en oikein 30 vuotta vanhassa kulkineessa usko, että putkiliitokset kestävät painetta koko ajan hana kiinni :D

Onko mitään estettä vaihtaa painepumppua uppopumppuun ? Uskoisin, että vedenpaineet ovat riittävät ja tietysti pitää olla kytkimelliset hanat. Eihän lämminvesivaraajan kannalta ole merkitystä onko paine vai uppo ?

TERO

K.E.V:
Joudut johdot joka hanalle vetämään, ei niitä valmiina ole

SFC52815:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 28.07.2019     kello on 11:55 ---Joudut johdot joka hanalle vetämään, ei niitä valmiina ole

--- Lainaus päättyy ---

Juu tottakai, niinhän sitä on muutenkin askarrellessa joutunut tekemään :D

Voipi kyllä olla, että jätän painepumpun ja siihen vaihdan mikrokytkimelliset hanat, toimimaton painekytkin painepumpun kanssa ajaa siten uppopumpun viran.

TERO

kimi:
Laita kjuva pumpusta tai säätimestä. Minulle on kertynyt painepumppuja "varaosiksi" ja saattaa löytyä oikeanlainen painekatkaisija.
Uusi pumppu maksaa alkaen n. 60.- ja itse luultavasti hankkisin sellaisen enjkä virittelisi johtoja

HiTec:
Ei sitten siihen vesiletkuun kannattaisi vaan laittaa erillistä, uutta painekytkintä ???
https://www.virtasenkauppa.fi/painekytkin-vesiautomaattiin-230-v-32707

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View