Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

A-auton pesu ja vahaus

<< < (22/38) > >>

ihaa:
niin tosiaan onhan se tasaisempi pinta helpompi puhtaana pitää mutta jos peset katon useammin niin ehkä ne pahimmat liat tulevat sieltä. Itse pesen myös tuon katon joka reissun jälkeen ja sen myötä myös nuo tummat valumat pysyvät poissa.

pamaus:
Ei se katto ole ongelma vaan ikkunan tiivisteistä tulee mustaa uraa ikkunan alle.

kimi:
Wurthin pinelinea minulla on sekoitettuna painepumppupullossa . Sillä nuo lähtee ja jos tuon jälkeen laittaa kovan vahan niin uudet lähtee helposti. Keväällä kunnon pesu ja vahaus, syksyllä toinen jos jaksaa. Noitten välissä pesu vahashampoolla jos sattuu olemaan aikaa intoa tuohon.

Wc pöntön tiivisteet on sitten arkoja ja perinteinen silikoniöljy ei ole niille oikea aine, mahdollisesti etikkahapoton versio ok. Tehdas suosittelee muistaakseni oliiviöljyä.

JeanS:
^
Tuo Wurth:in Pineline on tosiaan hyvä aine noille nokivalumille, jos sellaisia on tullut.
Itsellä niitä ei onneksi ehdi paljoa tulemaan, kun vaunu seisoo aina reissujen välissä pestynä pressutallissa.
Keväällä tosin talli oli niin huonossa kunnossa, että jouduin purkamaan sen pois. Pari kuukautta vaunu seisoi ulkona ilman suojaa, ja johan oli nokivalumia heti tullut.
Vahaukseen käytän Turtlen Ice vahaa, jolla aika helposti pyyhkäisemälllä saa myös noet pois.

Niinkuin Kimi sanoi, niin noissa silikoniöljyissä on valtavia eroja.
Parhaaksi silikoniöljyksi kaikenlaiseen voiteluun olen todennut Korrekin silikoniöljyn. Se sopii hyvin vaunujen lukoille tiivisteille, saranoille yms yms. Jopa ws3000 kitkavetopään muovikahvan sininen väri palautui, kun muutaman kerran suihkutteli tuolla öljyllä. Mihinkään sisätilojen pinnoille tuo ei sovellu, koska on niin rasvainen.

kimi:

https://www.motonet.fi/fi/tuote/388685/Paineruisku-5l-mitta-asteikko

Tuollaisessa minulla on aina valmiina sekoitettuna pinelinea. Helppo kantaa hihnasta mukana kun tikkailta tai katolla pesee.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View