rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Asunto-osa sähkötön  (Luettu 2355 kertaa)

  • Vieras
  • Asunto-osa sähkötön
    « : 13.07.2019 kello on 19:34 »
    Burstner t604 vm.2000 taka-osan 12v  virrat eivät toimi. Akussa on virtaa ja kaikki sulakkeet, jotka olen löytänyt olen vaihtanut. 12v pääkatkaisija ei myöskään vaikuta toimivan. Laturina ebl99, jonka kautta käsittääkseni kaikki 12v virta kulkee. Osaako joku auttaa mitenkään? Kiitos.

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:20
    • Autossa on pyörät
    Vs: Asunto-osa sähkötön
    « Vastaus #1 : 13.07.2019 kello on 19:38 »
    Onko EBL:n "akku" kytkin missä asennossa ? Autossa on varmaankin myös toinen "pääkytkin" jossain ohjauspaneelissa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:19
    Vs: Asunto-osa sähkötön
    « Vastaus #2 : 13.07.2019 kello on 19:49 »
    Oletko katkaissut laturin päävirta kytkimestä virran niin silloin ei Lauri anna virtaa pistä kytkin ylöspäin ja auto käyntiin niin pitäis tulla virtaa 12 v . Muuta en osaa neuvoa .

    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:02
    Vs: Asunto-osa sähkötön
    « Vastaus #3 : 13.07.2019 kello on 20:11 »
    Burstner t604 vm.2000 taka-osan 12v  virrat eivät toimi. Akussa on virtaa ja kaikki sulakkeet, jotka olen löytänyt olen vaihtanut. 12v pääkatkaisija ei myöskään vaikuta toimivan. Laturina ebl99, jonka kautta käsittääkseni kaikki 12v virta kulkee. Osaako joku auttaa mitenkään? Kiitos.

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

    Tarkoitatko pääkatkaisijalla ohjauspaneelin 12V kytkintä? Jos sillä ei 12 volttia ala toimimaan niin ota EBL99:stä sininen kuori pois ja työnnä käsin releen vihreä vipu toiseen asentoon. Vika on siis EBL:ssä.



  • Vieras
  • Vs: Asunto-osa sähkötön
    « Vastaus #4 : 13.07.2019 kello on 20:15 »
    Onko EBL:n "akku" kytkin missä asennossa ? Autossa on varmaankin myös toinen "pääkytkin" jossain ohjauspaneelissa.
    EBL:n kytkin on "ein"-asennossa. Ohjauspaneelin 12v. kytkin ei vaikuta virtojen toimintaan mitenkään. Ja kaikki toimi hyvin vielä noin kuukausi sitten, jonka jälkeen auto on seissyt.

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla


    *****
    • LämmitinGuru
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:02
    Vs: Asunto-osa sähkötön
    « Vastaus #5 : 13.07.2019 kello on 20:20 »
    EBL:n kytkin on "ein"-asennossa. Ohjauspaneelin 12v. kytkin ei vaikuta virtojen toimintaan mitenkään. Ja kaikki toimi hyvin vielä noin kuukausi sitten, jonka jälkeen auto on seissyt.

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

    Jos ei kytkimessä ole vikaa niin vika EBL:ssä. Kokeile ruiskuttaa voiteluainetta kytkimen sisään ja renkkaa sitä useita kertoja edestakaisin. Vähän talouspaperia imemään liiat rasvat pois. Kuivia kytkimiä ( kosteus ja pöly ) noissa on ollut jonkin verran. Jos ei auta on vika EBL:n piirilevyllä.

  • Vieras
  • Vs: Asunto-osa sähkötön
    « Vastaus #6 : 13.07.2019 kello on 20:52 »
    Jos ei kytkimessä ole vikaa niin vika EBL:ssä. Kokeile ruiskuttaa voiteluainetta kytkimen sisään ja renkkaa sitä useita kertoja edestakaisin. Vähän talouspaperia imemään liiat rasvat pois. Kuivia kytkimiä ( kosteus ja pöly ) noissa on ollut jonkin verran. Jos ei auta on vika EBL:n piirilevyllä.
    WD40 oli hukassa, joten kokeilin elekttoniikan puhdistusaineella ja paineilmalla. Auttoi, kiitoksia neuvoista kaikille.

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla