rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tyhmät kysymykset tänne.  (Luettu 71190 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Lempäälä
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #315 : 15.04.2022 kello on 22:54 »
En tiedä missä navissa on MMH:n 100v vanhat kartat. Mikäli on suosittelen ostamaan uuden.
  Onhan niitä päivitetty. Tarkoitin tekeekö jokainen kartantekijä ihan alusta oman kartan?
  Aika hyvin ne vanhatkin kartat paikkansa pitää, vaikka korkeudetkin tuotu "rautateitä pitkin". Tämän olin totevinani, kun lapsilla oli eka gps paikanin.
  Teitä tietenkin tehdään joka vuosi lisää. Nykyinenkin tomppa näyttää välillä pellolla mentävän.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #316 : 16.04.2022 kello on 07:24 »
Tarkoitin tekeekö jokainen kartantekijä ihan alusta oman kartan?

Ei tee.
Kaikki tulee 'virallisista' lähteistä.
Esim. osoitetiedot kuntien kaavoitukselta.
Here esim. oli joskus jopa turhan paljon aikaansa edellä ja kartassa oli teitä ja liittymiä, joita ei koskaan toteutettu!    :laugh:

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:08
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #317 : 16.04.2022 kello on 07:39 »
 Minulla on Waze- sovellus puhelimessa. Ihmettelen sitä että miten se voi "tietää" hyvin nopeasti rakenteilla olevien risteysalueiden tilapäiset liikennejärjestelyj en kiertotiet?

  Seuraako navigaattorin ohjelma liikenteen ajoreittiä, siis liikennettä ja kun riittävän monta autoa siirtyy kulkemaan tiealeeen ulkopuolta "metsän kautta" samaa uraa  niin navigaattori siirtää ajotien uuteen paikkaan?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Lempäälä
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #318 : 17.04.2022 kello on 17:03 »
  Kuinka tarkka on tuo Tompan matkamittari?
  Jos vaikka kohteeseen on 40 km. , nollaan trippimittarin, kohteessa se tuskin näyttää 40 km.?
    Keskustelun perusteella, ilmeisesti sen tarkempaa mittaa vaikea saada?
   
Kaikki tulee 'virallisista' lähteistä.
Esim. osoitetiedot kuntien kaavoitukselta.
   Eri navikaattoritkin tämän mukaan siis tasaveroisia?
  Tuo Google Maps Timeline taas tuntuu peräti kovin epätarkalta, kun vertaan sen ilmoittamaa polkupyörän ja auton matkamittariin. Noin puolet kertoo minun autoilleen/pyöräilleen viime vuonna, vaikka puhelin paikannus päällä on lähes aina mukana?
  Lisäksi 2017 kesällä väitti minun käyneen Itävallassa, vaikka sinä päivänä en edes lentokoneella ollut lähelläkään?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #319 : 17.04.2022 kello on 17:06 »
Googlessa hakee kartat netistä. Mikäli lataat esim herewego appin luuriin, voit ladata koko Suomen muistiin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:34
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #320 : 17.04.2022 kello on 21:38 »
    Keskustelun perusteella, ilmeisesti sen tarkempaa mittaa vaikea saada?
       Eri navikaattoritkin tämän mukaan siis tasaveroisia?
  Tuo Google Maps Timeline taas tuntuu peräti kovin epätarkalta, kun vertaan sen ilmoittamaa polkupyörän ja auton matkamittariin. Noin puolet kertoo minun autoilleen/pyöräilleen viime vuonna, vaikka puhelin paikannus päällä on lähes aina mukana?
  Lisäksi 2017 kesällä väitti minun käyneen Itävallassa, vaikka sinä päivänä en edes lentokoneella ollut lähelläkään?

Jos käytät jotain GPS perustavaa mittausta niin tarkempaa ei löydy tällä hetkellä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:24
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #321 : 18.04.2022 kello on 09:07 »
Tuo Google Maps Timeline taas tuntuu peräti kovin epätarkalta, kun vertaan sen ilmoittamaa polkupyörän ja auton matkamittariin. Noin puolet kertoo minun autoilleen/pyöräilleen viime vuonna, vaikka puhelin paikannus päällä on lähes aina mukana?

Tuohan näyttäisi pelaavan niin että kun on navigointi päällä niin se tallentaa kohtalaisen takkaan sitä kuljettua reittiä, mutta muussa tapauksessa se tallentaa sijainnin vain harvakseltaan. Jos navigaattori päällä ajat johonkin niin jälki menee kokolailla tietä pitkin, mutta jos ajelet ulkomuistista ja puhelin on vaan mukana niin jälkihän vetää aika lailla mutkat suoraksi.

Lisäksi 2017 kesällä väitti minun käyneen Itävallassa, vaikka sinä päivänä en edes lentokoneella ollut lähelläkään?

Joku aika sitten ihmettelin että miksi hitossa mun timeline näyttää että olisin käynyt todella usein (pääasiassa viikonloppuisin) naapurikaupungissa firmassa X vaikka ei mulla ole ikinä mitään tekemistä ollut kyseisen firman kanssa. Hetken sitten pähkäiltyäni tajusin että kyseinen firma oli ennen harrastetallimme naapurissa ja Google oli suuressa viisaudessaan päätellyt että käyn siellä mainitussa firmassa. Kaikki hyvin siihen asti kun se firma muutti naapurikaupunkiin :-D :-D Aika yllättävä ohjelmointikukkanen mielestäni.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Lempäälä
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #322 : 18.04.2022 kello on 10:10 »
Tuohan näyttäisi pelaavan niin että kun on navigointi päällä niin se tallentaa kohtalaisen takkaan sitä kuljettua reittiä, mutta muussa tapauksessa se tallentaa sijainnin vain harvakseltaan.
  Että tuon  Google Maps Timeline oon ottanut, on jonkinlainen vahinko. :(  En pidä sitä mitenkään tärkeänä, kunhan ihmettelen. Tuon nykytekniikan käyttö kun mulla on sellaista sattumien summaa, en mitenkään tunne hallitsevani tekemisiäni.
  Olen kanssa huomannut että ko. systeemi väittää minun käyneen esim. Alkossa useammin kun käyn. Eihän se voi tietää käynkö ässässä, apteekissa, alkossa vai silmälasiliikkeessä . Eikös liikkeen "omistaja" anna sinne sijainnin, ehkä hiukan pieleen, vahingossa? Viime vuonna otin yhteyttä maalaamoon jonka sijainti oli 15 km. väärin, koska olivat muuttaneet muutama kuukausi sitten. MyösTomppaan olen antanut kotini sijainnin sata metriä pieleen tarkoituksella, sen jälkeen kun edellinen tomppani ja kaikki avaimeni lähti "kävelemään".
 
Googlessa hakee kartat netistä. Mikäli lataat esim herewego appin luuriin, voit ladata koko Suomen muistiin.
.
  Latasin tuon, en ainkaan vielä ala opettelemaan, koska tuo tompan käyttökin opetteluvaiheessa.
  Ensi silmäys ei herättänyt luottamusta, kun se ei näyttänyt (peltikaton alla) sijaintiani oikein, kun taas maastokartat näytti lähes oikein.
  Ehkä joskus myöhemmin?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #323 : 9.05.2022 kello on 21:40 »
Ei ku sellaista vaan...

Aloin kummastelemaan 13-napaista pistorasiaa, jossa näyttäisi olevan kiinteät johdot. Jotenkin ne on sinne painettu, mutta miten ja onko purettavissa?
Ei mitään akuuttia tarvetta, mutta jos vaikka joskus joutuisi rasian uusimaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #324 : 9.05.2022 kello on 21:44 »
Ei ku sellaista vaan...

Aloin kummastelemaan 13-napaista pistorasiaa, jossa näyttäisi olevan kiinteät johdot. Jotenkin ne on sinne painettu, mutta miten ja onko purettavissa?
Ei mitään akuuttia tarvetta, mutta jos vaikka joskus joutuisi rasian uusimaan.
Jaa, Volvon pistorasia on massaan valettu, tulee hännän kanssa joka menee töxtöx liittimeen, samoin 7 napainen. Turha niitä purkaa, säilyvät vedeltä suojassa noin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #325 : 9.05.2022 kello on 21:44 »
Aloin kummastelemaan 13-napaista pistorasiaa, jossa näyttäisi olevan kiinteät johdot. Jotenkin ne on sinne painettu, mutta miten ja onko purettavissa?

Jos ei oo valettu, niin on painettu ja haitat pitää paikoillaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #326 : 9.05.2022 kello on 22:00 »
^
Tämä selvä...

Ilmeisesti kyseessä on jonkinlainen merkkikohtainen johtosarja, jossa piuhat ovat olleet valmiina pistorasiassa.
Painettu, tai valettu. En osaa sanoa. Kaikki toimii kuitenkin, kunhan vain ihmettelin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #327 : 10.05.2022 kello on 07:23 »
Olisko puristeltu liitinholkit johtojen nokkaan ja sitten paineltu sinne muoviin.
Purkaantuu sivuleikkureilla  ;D

Jos se ei tosiaan oo rikki, älä korjaa ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #328 : 23.05.2022 kello on 19:55 »
Ei ku sellaista vaan...

Toimiiko tuollainen pizzakivi kaasuliedellä autossa? Saako sillä vaikka valmis pizzaa kuumaksi käryämättä, vai palaako koko auto?

Tuolla Lidlin sivulta 27 lueskelin:
https://www.lidl.fi/fi/tarjouslehdet/tarjoukset-ke-25-5-ke-1-6-2022/view/flyer/page/26

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 03:09
  • Escucha el Oi!
Vs: Tyhmät kysymykset tänne.
« Vastaus #329 : 23.05.2022 kello on 20:20 »
Ei ku sellaista vaan...

Toimiiko tuollainen pizzakivi kaasuliedellä autossa? Saako sillä vaikka valmis pizzaa kuumaksi käryämättä, vai palaako koko auto?

Tuolla Lidlin sivulta 27 lueskelin:
https://www.lidl.fi/fi/tarjouslehdet/tarjoukset-ke-25-5-ke-1-6-2022/view/flyer/page/26

Sisällä en ole käyttänyt mutta pienellä retkikaasugrilillä kyllä, jossa ei ainakaan paljon isompi poltin ole kuin kaasuliedellä.

Vaatii pizzan päälle kyllä kuvun, muuten pohja palaa keskeltä ennenkuin juustot on sulaneet.

Tai sitten en vaan osaa ::)