Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Tyhmät kysymykset tänne.
88k5:
Tossa k.v.g -vastauksessa ei ollut ekaan kysymykseen vastausta, muuta kuin että "se jäätyy".
Dispersiomaalin, siis "veteen sotkettu epähomogeeninen", joka ei oikeasti ole ohennettu vaan vesi on "kuljetin", esim. nyky automaalit. Ei tietenkään suositella käyttöön kun myydään mieluusti uutta. Jos paraatipaikka, niin hyvään konevatkaukseen vain sulattuaa ja testimaalaus.
Sitten on erikseen oikeasti vesiohenteiset (homogeenisesti), alkydit, öljymaalit jne. - kaikkiin sama vatkaus ja testi. Eipä mulla koskaan täysin käyttökelvottomiksi ole mennyt, joku kiiltävä metallimaali ei yhtä kiiltäväksi kuivunut enää. Olisko ennen jäätymistä avattu (1/3 jäi maalia) jättänyt ilmankosteutta sisään ja sulattuaan kosteus sekoittunut (huono dispersio) siihen kiusaamaan alkydeitä..
Ducaatti:
Ihan saman verran oli omassasi paitsi että vatkasit runsaasti ja jopa koneella. :laugh:
88k5:
Mulla se "ei mitään, käytännössä" oli koodattu sisältöön
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 24.08.2023 kello on 08:25 ---Maalipurkin kyljessä on varoitus "varjeltava jäätymiseltä". Mitä maalille tapahtuu jos se jäätyy? Onko se vielä käyttökelpoista?
--- Lainaus päättyy ---
Olen yhden jäätyneen nähnyt, Kiintoaine oli ihan kun mannaryynejä.
Sillä ei kyllä enää mitään maalannut, vaikka olisi kuinka hölskyttänyt.
Aakku:
Miten saan hyödynnettyä Autoliiton alennuksen Tallinnan laivalla...?
AL-sivuilla mainitaan alennus Eckerölinelle määräpäivinä, mutta miten sen alennuksen saa aktivoitua? Varaussivulta en löytänyt mitään mainintaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta