Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Tyhmät kysymykset tänne.

<< < (77/176) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 23.08.2022     kello on 09:31 ---Taitaa savolaiset sanoa lehmiä itikoiksi, siellähän on senniminen lihafirmakin.
Täällä Käsivarressa on sääskiä, jos on.
Ei ole muutamaan viikkoon näkynyt.

--- Lainaus päättyy ---
No hyvä. Uskallanpa lähteä...

Pohjanmaalla on itikat lehmiä. Mulle se on yleisnimi noista verenimijöistä.

megaman:

--- Lainaus käyttäjältä: elwari - 23.08.2022     kello on 08:11 ---Joo, ja virhe on vielä epälineaarinen, jollain jännitteellä saattaa näyttää oikeinkin, ja joka mittari on vähän erilainen. Mutta kun sen vertaa oikeaan mittariin, niin on se tuossa mennyt vaunun akkujännitteen tarkkailussa.

--- Lainaus päättyy ---

Mulla oikein hyvä, huomasi viime kesänä heti, kun laturi meni Boxerista, jännite romahti mittarin mukaan. Mitään vikavaloa ei syttynyt mittaristoon.
Ajossa lataus tasaista 14,3-14,4V, kun kunnossa.

Lämpömittari samassa plugissa on tosi herkkä reagoimaan. Hyvin jaksaa ilmastointi helteellä jäähdyttää ohjaamoa +16c.

elwari:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 23.08.2022     kello on 09:44 ---Mulla oikein hyvä, huomasi viime kesänä heti, kun laturi meni Boxerista, jännite romahti mittarin mukaan. Mitään vikavaloa ei syttynyt mittaristoon.
Ajossa lataus tasaista 14,3-14,4V, kun kunnossa.

--- Lainaus päättyy ---

Se on sitten maanantaikappale, kun näyttää oikein, selkeä laatupoikkeama :)

Joo, jännitteen muutokset näkee hyvin, kun on mittari jatkuvasti kiinni, vaikka se absoluuttinen arvo ei aivan oikein olisikaan, eli sinänsä täyttää tehtävänsä valvontalaitteena.

Hesus:
Käyttääkö jotkut termiä "vankkuri" kuvaamaan asuntoautoa?

Olen törmännyt siihen täällä ja somessa. 
En saa siitä mitenkään autoa, asuntovaunun jotenkuten (onhan sf-c logossakin vankkuri) vaikka ei aina neljällä pyörällä kuljekaan.

Wikipedia: Vankkuri on neljällä pyörällä kulkeva kotieläinten tai moottoriajoneuvon vetämä kulkuväline. Vankkuria on vedetty hevosilla, muuleilla tai härillä. Vankkuri voi olla ihmisten tai tavaroiden kuljettamista varten.

Karabiilisti:
ei se on kiimaliiteri

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View