Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Tyhmät kysymykset tänne.

<< < (64/176) > >>

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 15.04.2022     kello on 22:23 ---En tiedä missä navissa on MMH:n 100v vanhat kartat. Mikäli on suosittelen ostamaan uuden.

--- Lainaus päättyy ---
  Onhan niitä päivitetty. Tarkoitin tekeekö jokainen kartantekijä ihan alusta oman kartan?
  Aika hyvin ne vanhatkin kartat paikkansa pitää, vaikka korkeudetkin tuotu "rautateitä pitkin". Tämän olin totevinani, kun lapsilla oli eka gps paikanin.
  Teitä tietenkin tehdään joka vuosi lisää. Nykyinenkin tomppa näyttää välillä pellolla mentävän.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 15.04.2022     kello on 22:54 ---Tarkoitin tekeekö jokainen kartantekijä ihan alusta oman kartan?

--- Lainaus päättyy ---

Ei tee.
Kaikki tulee 'virallisista' lähteistä.
Esim. osoitetiedot kuntien kaavoitukselta.
Here esim. oli joskus jopa turhan paljon aikaansa edellä ja kartassa oli teitä ja liittymiä, joita ei koskaan toteutettu!    :laugh:

putkimies:
 Minulla on Waze- sovellus puhelimessa. Ihmettelen sitä että miten se voi "tietää" hyvin nopeasti rakenteilla olevien risteysalueiden tilapäiset liikennejärjestelyj en kiertotiet?

Seuraako navigaattorin ohjelma liikenteen ajoreittiä, siis liikennettä ja kun riittävän monta autoa siirtyy kulkemaan tiealeeen ulkopuolta "metsän kautta" samaa uraa  niin navigaattori siirtää ajotien uuteen paikkaan?

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 14.04.2022     kello on 22:31 ---  Kuinka tarkka on tuo Tompan matkamittari?
  Jos vaikka kohteeseen on 40 km. , nollaan trippimittarin, kohteessa se tuskin näyttää 40 km.?

--- Lainaus päättyy ---
    Keskustelun perusteella, ilmeisesti sen tarkempaa mittaa vaikea saada?

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 16.04.2022     kello on 07:24 ---Kaikki tulee 'virallisista' lähteistä.
Esim. osoitetiedot kuntien kaavoitukselta.

--- Lainaus päättyy ---
   Eri navikaattoritkin tämän mukaan siis tasaveroisia?
  Tuo Google Maps Timeline taas tuntuu peräti kovin epätarkalta, kun vertaan sen ilmoittamaa polkupyörän ja auton matkamittariin. Noin puolet kertoo minun autoilleen/pyöräilleen viime vuonna, vaikka puhelin paikannus päällä on lähes aina mukana?
  Lisäksi 2017 kesällä väitti minun käyneen Itävallassa, vaikka sinä päivänä en edes lentokoneella ollut lähelläkään?

K.E.V:
Googlessa hakee kartat netistä. Mikäli lataat esim herewego appin luuriin, voit ladata koko Suomen muistiin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View